Je kunt toch ook zélf verder in je bundel lezen wat er daarna volgt?? Of ben ik nou zo simpel???refo schreef:Ik hoop wel dat er nog meer verzen volgen, want dit is nou niet wat je kunt noemen 'een mooie psalm'.
Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]
Stelletje gregorianenGian schreef:Hopelijk als tussenzang al blijft het me vreemd voorkomen alleen dit vers te zingen. Waarom zing je het dan nog?ventweg schreef:er zijn nog 3 verzen, maar deze zongen we pas nog

Het is toch niet zo raar een deel van een psalm te zingen... dat aansluit bij bijvoorbeeld de preek... ik vind dat je best een aantal relevante verzen mag selecteren die zingen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Normaal geeft het niet snel. Maar bij deze tekst zou ik het uitklagen of mediteren.Marnix schreef:Stelletje gregorianenGian schreef:Hopelijk als tussenzang al blijft het me vreemd voorkomen alleen dit vers te zingen. Waarom zing je het dan nog?ventweg schreef:er zijn nog 3 verzen, maar deze zongen we pas nog
Het is toch niet zo raar een deel van een psalm te zingen... dat aansluit bij bijvoorbeeld de preek... ik vind dat je best een aantal relevante verzen mag selecteren die zingen.
Misschien associeer ik zingen teveel met vreugde en blijdschap
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.