Gemeenteraadsverkiezingen 2022

DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:Ik begrijp de sympathie van sommige voor Tom de Nooijer niet zo goed. Hij is gewoon een rechts populist. Weliswaar christen, maar hij flirt wel degelijk met Baudet. Baudet word door iedereen hier op het forum uitgekotst, terecht, maar Tom loopt wel een beetje in zijn voetsporen.
Ik heb het een beetje gevolgd, maar dat vind ik niet. Hooguit zijn standpunt over zonneweides, maar daar ben ik ook niet voor in Nederland, en ik ben toch heus links.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:
Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat is er gebeurd met de CU? Ik dacht, als er één partij is die stemmen gaat winnen van CDA is het wel de CU.
Er is toch niet zoveel gebeurd met CU? Ze verliezen 0,2% stemmen en daarmee zo'n 10% zetels.
Wat mij meer verbaast: de enorm lage opkomst. Op 2 uur vliegen wordt een democratie kapotgebombardeerd en hier laten we ons niet zien in het stemlokaal.
Ik vind het niet vreemd, er word gewoon te veel geprutst in de politiek. Niemand heeft er meer vertrouwen in.
Welnee. Ik heb er alle vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Bogerman »

HersteldHervormd schreef:Ik vind het niet vreemd, er word gewoon te veel geprutst in de politiek. Niemand heeft er meer vertrouwen in.
HersteldHervormd schreef:Ik bedoel ermee dat het vertrouwen in de overheid een knauw gekregen heeft bij vele. Ook die wél zijn gaan stemmen. Hoe zit dat met jou? Heb jij nog vertrouwen in de overheid?
Ja, ik wel hoor. Ze doen goed hun best. Er worden fouten gemaakt, maar waar niet?
deschpin
Berichten: 397
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door deschpin »

merel schreef:
Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat is er gebeurd met de CU? Ik dacht, als er één partij is die stemmen gaat winnen van CDA is het wel de CU.
Er is toch niet zoveel gebeurd met CU? Ze verliezen 0,2% stemmen en daarmee zo'n 10% zetels.
Wat mij meer verbaast: de enorm lage opkomst. Op 2 uur vliegen wordt een democratie kapotgebombardeerd en hier laten we ons niet zien in het stemlokaal.
Afgelopen weken was daar in het nieuws ook weinig aandacht voor. Het is dat de stemtent praktisch voor onze deur stond, anders was ik het ook vergeten.

Naar mijn mening en inzicht is een deel van CDA opgeschoven naar CU in verband met christelijke principes en ethische zaken.
De groep vanuit RPF voelt zich steeds minder thuis bij CU en schuiven daarom richting SGP i.v.m. doorgeslagen hysterie in zaken als stifstof, boeren wegjagen en klimaat-maakbaarheid.
Opvallend bij ons is dat bij huishoudens, die niet schrikken van een flinke portie evangelische gelijkvormigheid etc er wel pontificaal een sgp poster op het raam pronkt.
Laatst gewijzigd door deschpin op 17 mar 2022, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Refiosi »

CU heeft wel erg veel over gehad voor regeringsdeelname. Als je ziet wat er nu met abortus gebeurt... dan kun je wel een positief verhaal framen maar ik denk dat er toch een groep kiezers is die hun stem daarom niet meer aan de CU toevertrouwt.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Terri »

deschpin schreef:
merel schreef:
Erik1960 schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat is er gebeurd met de CU? Ik dacht, als er één partij is die stemmen gaat winnen van CDA is het wel de CU.
Er is toch niet zoveel gebeurd met CU? Ze verliezen 0,2% stemmen en daarmee zo'n 10% zetels.
Wat mij meer verbaast: de enorm lage opkomst. Op 2 uur vliegen wordt een democratie kapotgebombardeerd en hier laten we ons niet zien in het stemlokaal.
Afgelopen weken was daar in het nieuws ook weinig aandacht voor. Het is dat de stemtent praktisch voor onze deur stond, anders was ik het ook vergeten.

Naar mijn mening en inzicht is een deel van CDA opgeschoven naar CU in verband met christelijke principes en ethische zaken.
De groep vanuit RPF voelt zich steeds minder thuis bij CU en schuiven daarom richting SGP i.v.m. doorgeslagen hysterie in zaken als stifstof, boeren wegjagen en klimaat-maakbaarheid.
Opvallend bij ons is dat in huishoudens die niet schrikken van een flinke portie evangelische gelijkvormigheid etc er wel pontificaal een sgp poster op het raam pronkt.
Dit herken ik.
Juist ook in de Corona tijd bleef de SGP stabiel en was zowel links als rechts Nederland positief over ze. ( nou ja een gedeelte dan :huhu )
Ook wij hebben weer van harte gestemd op de SGP, ook al zijn het geen vergelijkbare mannen als van de Staaij, en hebben wij een vleugje evangelisch bloed. ;)
deschpin
Berichten: 397
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door deschpin »

Refiosi schreef:CU heeft wel erg veel over gehad voor regeringsdeelname. Als je ziet wat er nu met abortus gebeurt... dan kun je wel een positief verhaal framen maar ik denk dat er toch een groep kiezers is die hun stem daarom niet meer aan de CU toevertrouwt.
Getalsmatig zijn ethische kwesties niet te stoppen door cu/sgp (hoekstra maakt het ook niets uit), we weten echter niet wat ze wel hebben bereikt op gebied van bijv godsdienst- en onderwijsvrijheid.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
deschpin
Berichten: 397
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door deschpin »

Terri schreef: Juist ook in de Corona tijd bleef de SGP stabiel en was zowel links als rechts Nederland positief over ze. ( nou ja een gedeelte dan :huhu )
Ook wij hebben weer van harte gestemd op de SGP, ook al zijn het geen vergelijkbare mannen als van de Staaij, en hebben wij een vleugje evangelisch bloed. ;)
Hier idem, qua sfeer en omgangsvormen zijn we eigenlijk cu, qua beleid sgp(met name landelijk). Dus toch maar SGP en de kinderen vonden het wel leuk om vader van vriendje voorkeursstem te geven :D
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Ambtenaar »

Interessant is vooral te kijken hoeveel stemmen partijen hebben gehad.
CvdW
Berichten: 2992
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door CvdW »

Huidige coalitie in Oldebroek kan gewoon verder gaan. Of dit verstandig is, is een andere vraag.
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door HersteldHervormd »

Volgens mij is de SGP vrijwel overal in percentages gegroeid. Of ze ook gegroeid zijn in aantallen weet ik niet eigenlijk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Bertiel »

tegen de trend van de landelijke verkiezingen in, is in onze gemeente de SGP gedaald in het aantal stemmen.
Niet geheel onverwachts trouwens.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
deschpin
Berichten: 397
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door deschpin »

HersteldHervormd schreef:Volgens mij is de SGP vrijwel overal in percentages gegroeid. Of ze ook gegroeid zijn in aantallen weet ik niet eigenlijk.
Kun je direct toeschrijven aan lage opkomst, is altijd in voordeel van christelijke partijen.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door huisman »

deschpin schreef:
HersteldHervormd schreef:Volgens mij is de SGP vrijwel overal in percentages gegroeid. Of ze ook gegroeid zijn in aantallen weet ik niet eigenlijk.
Kun je direct toeschrijven aan lage opkomst, is altijd in voordeel van christelijke partijen.
En daarom zakken CU en CDA? SGP heeft het verrassend goed gedaan. Heeft weinig met de lage opkomst te maken. Zie CU.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Bericht door Erik1960 »

deschpin schreef:
HersteldHervormd schreef:Volgens mij is de SGP vrijwel overal in percentages gegroeid. Of ze ook gegroeid zijn in aantallen weet ik niet eigenlijk.
Kun je direct toeschrijven aan lage opkomst, is altijd in voordeel van christelijke partijen.
CU -30, SGP +30. Ik zie het voordeel nog niet?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Plaats reactie