Is dat zo? Eerstegraads staat gelijk met universitair geschoold. In bedrijfsleven en overheidsfuncties kan dit salaris (en hoger) ook worden bereikt. Ik vind zo’n salaris dus zeker passend voor universitair geschoolde vakdocenten.DDD schreef:Dat wist ik ook niet. Ik vind dat inderdaad absurd veel.FlyingEagle schreef:Serieus? Dat is echt veel hoor!windorgel schreef:Misschien goed om je te realiseren: een fulltime werkende eerstegraads docent in het VO (LD-schaal) zit tegenwoordig al in de categorie 80.000-100.000 euro bruto per jaar.
Hoeveel verdient de RF'er
Re: Hoeveel verdient de RF'er
Er zijn heel veel academici die het met minder moeten doen. Sociaal advocaten (die alleen sociale advocatuur doen) verdienen bijvoorbeeld rond de € 35.000,- bruto, soms nog veel minder. Dat hangt er ook vanaf hoeveel kwaliteit ze leveren. Gelukkig ben ik daar niet van afhankelijk, maar doe ik het erbij voor zover dat financieel mogelijk is.
Ik vind een inkomen van € 60.000 bruto voor een functie op academisch niveau zonder veel bijzondere verantwoordelijkheden een prima inkomen. Maar goed, mijn referentiekader is natuurlijk beperkt, door het beleid van de overheid om de rechtsstaat in te perken.
Ik vind een inkomen van € 60.000 bruto voor een functie op academisch niveau zonder veel bijzondere verantwoordelijkheden een prima inkomen. Maar goed, mijn referentiekader is natuurlijk beperkt, door het beleid van de overheid om de rechtsstaat in te perken.
Het ging hier om eindsalarissen van eerste graads docenten, niet om de beginners; die zullen niet meer verdienen dan de 35000 bruto die jij noemt. De meeste (gevorderde) advocaten verdienen overigens veel en veel meer dan de bedragen jij noemt. Je moet wel bedragen vergelijken van eindsalarissen en dan niet de uitschieters omlaag of omhoog. Dan is max 80.000 euro als eindsalaris voor een universitair geschoold persoon met een fulltime baan mi redelijk en marktconform. Zulke personen hebben overigens wel degelijk aanvullende verantwoordelijkheden, zo verwacht ik.DDD schreef:Er zijn heel veel academici die het met minder moeten doen. Sociaal advocaten (die alleen sociale advocatuur doen) verdienen rond de € 35.000,- bruto, soms nog veel minder. Dat hangt er ook vanaf hoeveel kwaliteit ze leveren. Gelukkig ben ik daar niet van afhankelijk, maar doe ik het erbij voor zover dat financieel mogelijk is.
Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.
Maar goed, ik weet ook wel dat dat absurd weinig is. Iets anders is, dat voor een academische functie een salaris van €4500,- per maand niet laag is.
Maar goed, ik weet ook wel dat dat absurd weinig is. Iets anders is, dat voor een academische functie een salaris van €4500,- per maand niet laag is.
-
- Verbannen
46% van de forummers heeft een loon onder de € 40.000,- per jaar. Dat is toch aanzienlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het zit meer in de onregelmatigheidstoeslag en andere toeslagen die huisman ontvangt.Bonny schreef:
Even gecheckt. Nu snap ik ook hoe je zo vaak nieuwe boeken kan kopen
.
Dat is inderdaad meer dan een modaal salaris, maar ook weer niet bijster hoog. Als dat het gezinsinkomen is, zul je goed op je uitgaven moeten letten.DDD schreef:Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.
Dat zegt toch niets? Sommigen, waaronder ikzelf, werken niet fulltime. Wellicht is er een partner die ook een salaris heeft.Jantje schreef:46% van de forummers heeft een loon onder de € 40.000,- per jaar. Dat is toch aanzienlijk.
Ik ken veel academici in diverse sectoren met 15 jaar ervaring die rond dat bedrag zitten. Zo raar is dat salaris niet. Ik zal de bizarre bedragen van het onderwijs aan hen doorgeven. Krijgen ze ook nog 12 weken vakantie erbij.DDD schreef:Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.
4500 voor academici vind ik ook niet vreemd, hoor. Maar je moet geen appels (gemiddelden) met peren (maxima) vergelijken. Bovendien zitten de meeste mensen met 15 jaar werkervaring nog echt niet aan hun maximum.merel schreef:Ik ken veel academici in diverse sectoren met 15 jaar ervaring die rond dat bedrag zitten. Zo raar is dat salaris niet. Ik zal de bizarre bedragen van het onderwijs aan hen doorgeven. Krijgen ze ook nog 12 weken vakantie erbij.DDD schreef:Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.
Die 12 weken vakantie heeft ook een nadeel; op den duur weet je niet meer wat je moet doen, dan verveel je je suf. Of erger nog: dan kan je het huis gaan opverven. 

In diverse schalen zit je wel degelijk aan je max met die bedragen; denk hierbij bijvoorbeeld aan een parketsecretaris bij het OM. Ook bij diverse beleids- of senioren functies zit dan aan je max. Dan zal je naar een andere functie moeten doorstromen en dat lukt lang niet iedereen. Juristen bij diverse verzekeraars zitten met €4000,00 ook aan hun max.Valcke schreef:4500 voor academici vind ik ook niet vreemd, hoor. Maar je moet geen appels (gemiddelden) met peren (maxima) vergelijken. Bovendien zitten de meeste mensen met 15 jaar werkervaring nog echt niet aan hun maximum.merel schreef:Ik ken veel academici in diverse sectoren met 15 jaar ervaring die rond dat bedrag zitten. Zo raar is dat salaris niet. Ik zal de bizarre bedragen van het onderwijs aan hen doorgeven. Krijgen ze ook nog 12 weken vakantie erbij.DDD schreef:Ik heb het over eindsalarissen van goede sociale advocaten. Uiteraard kun je in de commerciële sector veel meer verdienen, maar dat is geen eerlijke vergelijking met het onderwijs. Dat is een publieke sector.
Daarom begrijp ik de ophef in het lagere onderwijs ook niet. Zo'n slecht salaris krijgen ze niet.
Je zou eens moeten vragen wat RFers netto verdienen incl toeslagen. Dan blijkt alles veel dichter bij elkaar te zitten.
Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
Vaak echte 8- 5 banen met de daarbij behorende kantoorcultuur.
Mensen die het echte werk opknappen, de noodzakelijke beroepen zeg maar, zoals we ze de laatste maanden hebben leren kennen, als zij zouden stoppen zou de maatschappij niet meer functioneren, die kunnen alleen maar dromen van dit soort salarissen.
Mensen die het echte werk opknappen, de noodzakelijke beroepen zeg maar, zoals we ze de laatste maanden hebben leren kennen, als zij zouden stoppen zou de maatschappij niet meer functioneren, die kunnen alleen maar dromen van dit soort salarissen.
Wat denk je dat die IC-artsen verdienen?Bezorgd schreef:Ik snap die salarissen van € 80.000 voor gewone jobs serieus niet.
https://www.nursing.nl/nederlandse-verp ... erdieners/