COVID-19

Hendrien

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

Herman schreef:
huisman schreef:Maar serieus dit virus lijkt vrij mild en alleen een bedreiging voor kwetsbare groepen. Ouderen en mensen met hart, vaat en long ziekten. Ook verplegend personeel. Deze mensen hebben extra zorg/bescherming nodig voor de rest gewoon dagelijks de schijf van vijf nuttigen en vooral geen stress.
Verplegend personeel is alleen kwetsbaar omdat ze dicht bij de bron van de besmetting komen. Maar dan zou er nog feitelijk niets aan de hand moeten zijn, toch? Waarom dat toch kwetsbaar?
Precies, dit snap ik ook niet goed.
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef:
huisman schreef:Maar serieus dit virus lijkt vrij mild en alleen een bedreiging voor kwetsbare groepen. Ouderen en mensen met hart, vaat en long ziekten. Ook verplegend personeel. Deze mensen hebben extra zorg/bescherming nodig voor de rest gewoon dagelijks de schijf van vijf nuttigen en vooral geen stress.
Verplegend personeel is alleen kwetsbaar omdat ze dicht bij de bron van de besmetting komen. Maar dan zou er nog feitelijk niets aan de hand moeten zijn, toch? Waarom dat toch kwetsbaar?
Ik las dat als je intensief met ernstig geïnfecteerde omgaat de besmetting agressiever is. Dit was voornamelijk in China zo toen de gegevens van dit virus nog onvoldoende bekent waren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Het is natuurlijk denkbaar dat de ernst van de ziekte eerst is onderschat, maar ik vind zelf een sterftepercentage van enkele procenten ook hoog. Ik kan me wel voorstellen dat na het onverantwoordelijk handelen van de Italianen die gewoon via boerenlandweggetjes in omliggende plaatsen boodschappen gingen doen, op een gegeven moment de kosten niet meer tegen de baten opwegen.
huisman

Bericht door huisman »

Hendrien schreef:Ik vind @Huisman en Ambtenaar toch iets te laconiek. Een sterftecijfer rond 3% is echt hoog. En China zal echt niet zomaar zoveel maatregelen treffen. Het kost enorm veel geld.
Sterftecijfer is tussen 2 en 3 procent van de gemelde en bevestigde gevallen. Je mag ervan uit gaan dat een groot aantal van de besmette personen weinig ziekteverschijnselen krijgen en dus onder de radar blijven en niet meetellen in de statistieken.

Bij een gewone seizoensgriep sterven er wereldwijd tussen de 250000 en 500000 mensen. Dan zijn de aantallen van dit virus gelukkig vele malen kleiner.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mogen we het zeggen? Worden we bedreigd als we dit durven te zeggen? Is men dan nog zo tolelrant? Of valt dit niet onder de 'vrijheid van meningsuiting?' Stopt hier de vrijheid? Noemen we dit gevaarlijk fundamentalisme?

Want als we Psalm 2 lezen, dan moeten we toch denken aan ons verlaten van God, en te denken dat wij alles wel mogen en in handen hebben.

Psalm 2:
1 WAAROM woeden de heidenen, en bedenken de volken ijdelheid?
2 De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen tezamen, tegen den HEERE en tegen Zijn Gezalfde, zeggende:
3 Laat ons Hun banden verscheuren en Hun touwen van ons werpen.
4 Die in den hemel woont, zal lachen; de Heere zal hen bespotten.
5 Dan zal Hij tot hen spreken in Zijn toorn, en in Zijn grimmigheid zal Hij hen verschrikken.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dodo

Bericht door Dodo »

huisman schreef:
Hendrien schreef:Ik vind @Huisman en Ambtenaar toch iets te laconiek. Een sterftecijfer rond 3% is echt hoog. En China zal echt niet zomaar zoveel maatregelen treffen. Het kost enorm veel geld.
Sterftecijfer is tussen 2 en 3 procent van de gemelde en bevestigde gevallen. Je mag ervan uit gaan dat een groot aantal van de besmette personen weinig ziekteverschijnselen krijgen en dus onder de radar blijven en niet meetellen in de statistieken.

Bij een gewone seizoensgriep sterven er wereldwijd tussen de 250000 en 500000 mensen. Dan zijn de aantallen van dit virus gelukkig vele malen kleiner.
Het sterftecijfer van gewone griep is veel minder dan een procent. Dus dat is toch wel een ander verhaal, virologen vinden dit Coronavirus tamelijk gevaarlijk, met 2-3 procent.
Dodo

Bericht door Dodo »

Als je je wil beschermen, komt het op gezond verstand neer. Zorg voor een zo goed mogelijke weerstand. Genoeg slaap, goed eten, eventueel een vitaminepil, vaak naar buiten, vaak handen wassen, zieke/verkouden mensen vermijden, eventueel het openbaar vervoer mijden, plus evenementen waar veel mensen opeengepakt zitten zoals concerten, kerk, dat soort dingen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Dat klopt. Wat bij gewone griep worden ook alleen de bevestigde getallen gemeld en niet alle mensen die met huis-tuin-en-keuken middelen zich weer op de been weten te hijsen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Maar niemand roept: Wee ons dat wij zo gezondigd hebben. Moeten dan niet vrezen?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Sterftecijfer is tussen 2 en 3 procent van de gemelde en bevestigde gevallen. Je mag ervan uit gaan dat een groot aantal van de besmette personen weinig ziekteverschijnselen krijgen en dus onder de radar blijven en niet meetellen in de statistieken.

Buiten China is het sterftecijfer lager dan 2%.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Maar niemand roept: Wee ons dat wij zo gezondigd hebben. Moeten dan niet vrezen?
Hoe kom je daar bij?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Maar niemand roept: Wee ons dat wij zo gezondigd hebben. Moeten dan niet vrezen?
Niet voor dit virus.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Waarom werken we over de uiteindelijke oorzaak heen? Ik stop met reageren want ik wil niets opdringen alleen maar wijzen op Gods Woord.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Waarom werken we over de uiteindelijke oorzaak heen? Ik stop met reageren want ik wil niets opdringen alleen maar wijzen op Gods Woord.
Maar waarom zeg je dat? Dokters en regeringen nemen maatregelen tegen een ziekte. Dominees preken. Als de dokters gaan preken of de dominees dokter gaan spelen, gaat er veel mis.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

-DIA- schreef:Waarom werken we over de uiteindelijke oorzaak heen? Ik stop met reageren want ik wil niets opdringen alleen maar wijzen op Gods Woord.
Lees jij andere reacties wel? Ik zie in dit topic allerlei mensen wijzen naar de roepstem van God.
Dodo schreef:Als je je wil beschermen, komt het op gezond verstand neer. Zorg voor een zo goed mogelijke weerstand. Genoeg slaap, goed eten, eventueel een vitaminepil, vaak naar buiten, vaak handen wassen, zieke/verkouden mensen vermijden, eventueel het openbaar vervoer mijden, plus evenementen waar veel mensen opeengepakt zitten zoals concerten, kerk, dat soort dingen.
Ik begreep dat de kerkenraad van mijn gemeente (GG) al even gesproken had over het in video uitzenden van kerkdiensten mocht het zover komen dat we niet meer in grote groepen bij elkaar mogen komen. Nog niet zo lang geleden waren er immers bezwaren tegen het uitzenden van kerkdiensten via beeldverbinding. In mijn gemeente gelukkig nu niet meer bij zulke situaties. Al is de apparatuur etc. uiteraard nog niet aangeschaft. Laten we hopen dat het niet zover komt.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 27 feb 2020, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie