na dit alles wil ik inhoudelijk verder niet veel over deze discussie kwijt, ik ben geen lid van de Moerkerken fan-club en ban ook niet van plan om een dergelijke club op te richten, maar ik baal van de manier waarop er met deze mensen wordt omgesprongen.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
RJ, Mart, Adryan en Auto,
Als ik als hoofdredacteur een recensie van een boek neutraal aankondig dan doe ik dat anders dan dat Ds. Moerkerken dat doet. Hij zet min of meer de toon met deze aankondiging.
HIJ LIJKT MIJ NIET NEUTRAAL AAN TE KONDIGEN, HIJ GEEFT BIJVOORBAAT AL AAN DAT HIJ HET NU EEN KEER ZAT IS, EN DAT HIJ VAN MENING IS DAT AL DE KRITIEK ONTERECHT IS EN DAT DIE ALLEMAAL WEERLEGD ZAL WORDEN.
Zullen we het eens nalopen:
Onder Vuur
Nieuwe publicaties
is dat zo? Mi gaat het niet alleen om onze gemeenten!!! maar om de prediking in de gehele breedte van de gereformeerde gezindte.
MAAR DE GG WEL IN HET BIJZONDER DAN KAN JE NIET ONTKENNEN
Dat is niets nieuws, wat bedoelt hij hiermee,? Hier suggereert hij iets
INDERDAAD HIJ SUGGEREERT IETS WAT WE ALLEMAAL BEGRIJPEN HIJ HOEFT SLECHTS EVEN http://WWW.OMSIONSWIL.NL/FORUM2 IN TE TYPEN OP ZIJN COMPUTER OM DIT BEVESTIGD TE ZIEN.
Hardnekkige karikaturen
spreekt hij (Ds. Moerkerken) nu over het boek van Ds. H.J. Hegger of over het boek van v.d. Zwaag? Het is wel eerlijk om dit duidelijk aan te geven! Waar ds. Hegger duidelijk emotioneel schrijft, is het boek van v.d. Zwaag duidelijk een evenwichtig boek zonder bv. te spreken over ‘kerkelijke leiders’
HIJ SPREEKT HIER DUIDELIJK IN HET ALGEMEEN OVER KRITIEK EN COMBINEERT DAAR NATUURLIJK VERSCHILLENDE DINGEN. HET IS NIET GERICHT TEGEN SPECIFIEKE PERSONEN, JE KAN HET MEER LEZEN ALS HET LUCHTEN VAN JE HART, EEN EERSTE REACTIE OP ALLE ONTWIKKELINGEN VAN DE LAATSTE TIJD.
Niet serieus?
inderdaad heeft men de boeken van Blaauwendraad uitgebreid besproken, maar of de kritiek ook weersproken is,
durf ik niet te zeggen.
DAT DURF IK OOK NIET TE ZEGGEN, MAAR JE DURFT HEEL WAT AAN ALS JE ZEGT DAT ZE ER NIET SERIEUS MEE OMGEGAAN ZIJN. DAT IS EEN INTENTIONELE VEROORDELING.
Wat wil men?
Hiermee blokkeert hij min of meer de recensent van dit boek. Hij heeft hiermee de grenzen al aangegeven.
DE RECENSENT LIJKT MIJ NOG ALTIJD VRIJ EN WAAROM ZOU EEN RECENSENT PERSE ANDERS MOETEN DENKEN? IK WALG INTUSSEN OOK VAN DE HELE OPHEF ROND HET VERSCHIJNEN VAN HET BOEK. OP OSW INCLUIS, IN WAT IK ER TOT NU TOE UIT EN OVER GELEZEN HEB VIND IK HET HELEMAAL GEEN BIJZONDER BOEK OM REDENEN DIE IK AL EERDER HEB AANGEHAALD
De vrijheid van het Woord?
Vrijheid van het Woord, wel of niet? Maar goed hierop ging Zeeuw al in. Nee, dit is meer dan een aankondiging. Dit is een toonzetting en piketpalen zijn gezet. Zeker zullen er goede dingen gezegd worden, zeker over het eerste deel van het boek, maar als de prediking in de kerken van de Afscheiding ter sprake zal komen en dan met name de onderstroom van de conventikels, dan zal er weinig ruimte zijn voor instemming/
HET SPIJT ME DONSELAAR, MAAR JIJ ZET OOK EEN TOON DIE STRAALT VAN VOORINGENOMENHEID TEGENOVER ZOWE. DS. MOERKERKEN ALS OOK VAN DER ZWAAG, WAARMEE JE DS. MOERKERKEN DUS DUIDELIJK NIET SERIEUS NEEMT.
Balend,
Mart01
[Aangepast op 22/9/03 door Mart01]