Smartphone: welke leeftijd?

Floppy

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Floppy »

Ad Anker schreef:
Floppy schreef:
Ad Anker schreef:... Ik wil er overigens een aanschaffen, niet te duur. Iemand tips?
Ok; inmiddels ben ik uitgelachen. Wat vind je niet duur?
We zetten hem hier maar neer, vind je het goed? Ik had deze discussie nog gans niet gelezen, vandaar mijn onnozelheid.

Nee, tot nu toe heb ik een telefoon waar ik mee kan bellen en sms-en. Ik gebruik dat ding nauwelijks.
Zo'n smartphone is erg handig. Ik vind de whatsapp prachtig, vooral de groepsapp van mijn familie bijvoorbeeld. via de phone van mijn vrouw deel ik ook in die vreugde. Het snel een fotootje kunnen versturen e.d. vind ik leuk, vooral nu ik met facebook om principiële redenen gestopt ben.
Verder ben ik een druk baasje en vind ik het handig dat ik een digitale agenda op zak heb. Het gebeurt steeds vaker dat ik dingen vergeet of dubbel afspreek, dat is niet handig.
Daarnaast is je mail checken zonder dat ik daarvoor een laptop op moet starten ook wel prettig.

Maar wat zijn precies de nadelen/gevaren?
Gevaren? Dat hij aan je hand vastgeplakt raakt :)
Een ander gevaar is dat je hem kwijt kan raken, met alle data erop (die dan in kwaadwillende handen kan vallen).
Je bent denk ik de eerste die een smartphone koopt omdat hij met Facebook gestopt is... Overigens heb ik ook geen Facebook.
Mijn advies wat prijs betreft: geef niet meer dan 200 euro uit, en niet minder dan 100.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Misschien iets om er ook bij te betrekken, als het om 'moderne media' gaat:
Cyberpesten... is dat vergelijkbaar met een in een bepaalde hoek geduwd worden door leeftijdsgenoten? Kinderen die iets anders zijn dan anderen, die zich afwijkend gedragen, er wat anders uitzien, zonder een bepaalde opzet. Die dus in een bepaalde hoek geraken, genegeerd, onbegrepen, of metterdaad onvriendelijk worden benaderd?

Maar volgens mij is dat niet bepaald leeftijd-gerelateerd. Ook oudere mensen kunnen doordat ze onbegrepen worden soms pijnlijk getroffen worden. Men gaat zulke mensen wel eens negeren. Of erger, beschuldigen? Als je in een bepaalde hoek gedrongen wordt, zonder dat zelf te zoeken, kan dat, dacht ik, best pijnlijk zijn al ben je een oude man of vrouw. Of zie ik dat verkeerd? Het gaat er dan toch uiteindelijk om dat men iemand met afwijkende gedachten of daden niet accepteert, tegenspreekt, wat het slachtoffer het beste aanvoelt. Dan denk ik dat dit niet aan leeftijd gebonden is. Denk ook aan racisme, wat we naar mijn gevoel ook niet moeten onderschatten.
Nee DIA, er wordt dreigende taal naar elkaar geschreven, men chanteert elkaar. Jongens sturen een naaktfoto van een meisje naar elkaar door.
De eerste keer denk je, dit kan niet, hoe komt die jongen aan zo'n foto dan?
Maar het meisje wordt onder dwang gezet om die foto te sturen of heeft die in goed vertrouwen (naief) naar een jongen toegezonden.

Zo worden jonge meisjes tot op het bot beschadigd, want je snapt wel dat ze het voorwerp van hilariteit en spot wordt.

Dit gebeurt onder volwassenen ook. Tuurlijk. Ik ken iemand die haar facebookaccount heeft verwijderd, omdat ze bedreigd werd en er via twitter een roddel- en lastercampagne was. Afschuwelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

AdAnker schreef:...nu ik met facebook om principiële redenen gestopt ben.
Kun je, wil je met ons ook delen welke redenen daaraan ten grondslag lagen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Het is wel leerzaam om te weten over welke leeftijden we praten.
Ouders met alleen kinderen onder de twaalf denken nog al eens dat ze alles kunnen regelen voor hun kinderen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Totdat ze een half jaar verder op de middelbare school zijn. ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Het is wel leerzaam om te weten over welke leeftijden we praten.
Ouders met alleen kinderen onder de twaalf denken nog al eens dat ze alles kunnen regelen voor hun kinderen.
Dat klopt. tegelijk is waar dat je met kinderen boven de 12 ook prima kunt praten hoor. Hangt er een beetje vanaf hoe het is gegaan tot hun twaalfde.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dodo

Bericht door Dodo »

Ik vroeg mijn zoon wat hij dacht op welke leeftijd kinderen een smartphone kunnen hebben, en hij had een heel pragmatisch antwoord.

Zodra ze het zelf kunnen betalen.

Vind ik wel een goeie eigenlijk.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dodo schreef:Ik vroeg mijn zoon wat hij dacht op welke leeftijd kinderen een smartphone kunnen hebben, en hij had een heel pragmatisch antwoord.

Heel grappig! Het wordt hier ook een kwestie van zelf betalen. Voorlopig is die drempel genoeg.
ejvl

Bericht door ejvl »

Ad Anker schreef:
Floppy schreef:Is dat een smartphone? Zo niet, dan vind ik hem nog wel wat aan de prijs....

Tip van mij: Voor ong. 100 euro is er de Motorola Moto E; voor ong. 170 de Moto G.
ik wil graag mijn eigen nummer houden, dat kan, als ik zo'n apparaat koop?
Hoe zit het dan met maandelijkse kosten, ik zal toch een abonnement ofzo moeten hebben.
Ik ben echt helemaal groen, zoals je merkt. :hum
Simlock vrij kopen, kan je je nummer behouden.
Kan ook prima met preypaid, gewoon losse telefoon kopen, met een abonnement betaal je de telefoon ook terug, of een sim only abonnement natuurlijk.

Verder zou ik wel iets meer kwaliteit kopen, bijvoorbeeld een Samsung Galaxy 4 of 5, kost iets meer, maar werkt vele malen beter en sneller.

Een goedkope accuboormachine lijkt aantrekkelijk, totdat je bijvoorbeeld een Makita hebt, zo werkt het met telefoons ook, toekomstgericht en traagheid gaat op een gegeven moment irritatie opwekken.

En je kunt wel zeggen dat je hem alleen voor mail, WhatsApp ed. gaat gebruiken, totdat je allerlei nuttige dingen ontdekt ;) zoals navigatie, tapatalk, bankieren, flitsmeister, google sky, Dropbox, muziek, foto's, tientallen dingen meer.
Een beetje snelheid en kwaliteit is dan wel fijn.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ik ben het eens met wat Tiberius heel wat postings terug over zei.

Als je er vroeg genoeg mee begint kun je nog het meeste bijsturen. Daarbij zou ik als ik ouder zou zijn met mijn kind afspreken dat ik ten allen tijde op zijn/haar telefoon mag kijken.
Floppy

Bericht door Floppy »

Dodo schreef:Ik vroeg mijn zoon wat hij dacht op welke leeftijd kinderen een smartphone kunnen hebben, en hij had een heel pragmatisch antwoord.

Die van mij kon dat al ruim voor zijn 12e. Dat vond ik te vroeg.
Floppy

Bericht door Floppy »

FlyingEagle schreef:Ik ben het eens met wat Tiberius heel wat postings terug over zei.

Als je er vroeg genoeg mee begint kun je nog het meeste bijsturen. Daarbij zou ik als ik ouder zou zijn met mijn kind afspreken dat ik ten allen tijde op zijn/haar telefoon mag kijken.
Mee kunnen kijken is heel belangrijk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef:Daarbij zou ik als ik ouder zou zijn met mijn kind afspreken dat ik ten allen tijde op zijn/haar telefoon mag kijken.
Dat zou ik nu weer niet afspreken en zeker niet zo snel doen. Een kind heeft ook zijn of haar privé, waar je als ouders buiten blijft.
Floppy

Bericht door Floppy »

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met telefoonkosten? Onze zoon heeft in ruim een half jaar tijd 15 euro beltegoed gebruikt. Bellen is volgens mij echt uit de tijd en WhatsApp gaat ook over wifi, dus de variabele kosten na aanschaf van het toestel zijn beperkt. Hoe gaat dat bij jullie / jullie kroost?
Plaats reactie