Ik vroeg om jouw antwoord maar de vraag zal wel te moeilijk zijn. Ik ga nu visite ontvangen voor de verjaardag van mijn geliefde (was afgelopen zondag jarig)Tiberius schreef:Het antwoord geef je zelf al, in de vergelijking met je verjaardag.huisman schreef:...en het antwoord op mijn eerste vraag ? Ik herhaal hem wel even : Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden ?
Beroepen GG studenten
Re: Beroepen GG studenten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
---knip--- Spreek met respect over kerkverbanden aubhuisman schreef:Als je al gaat rennen voordat de wedstrijd begonnen is heet dat een "valse start".
- Johann Gottfried Walther
Wat een vreemde voorbeelden gebruiken jullie! 

"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
- Inactief
WimA schreef:---knip--- Spreek met respect over kerkverbanden aub.huisman schreef:Als je al gaat rennen voordat de wedstrijd begonnen is heet dat een "valse start".

In het grote deel van de CGK wordt Christus gepredikt. Bekering en geloof. Het "Ik zal"!
De onmogelijkheid van de mens, maar de onnoemelijke ruimte die er in Christus ligt om zalig te worden. Besef dat als je aan Zijn kinderen komt, je aan Zijn Oogappel komt!!!
Van harte gefeliciteerd, Huisman.huisman schreef:Ik vroeg om jouw antwoord maar de vraag zal wel te moeilijk zijn. Ik ga nu visite ontvangen voor de verjaardag van mijn geliefde (was afgelopen zondag jarig)Tiberius schreef:Het antwoord geef je zelf al, in de vergelijking met je verjaardag.huisman schreef:...en het antwoord op mijn eerste vraag ? Ik herhaal hem wel even : Leg mij dan eens uit wat het probleem zou zijn als alle gemeenten netjes zouden wachten op de officiële beroepbaarstelling voordat zij een tweetal stellen en een ledenvergadering houden ?
Ik mag hopen, dat je het gebak pas na de zondag gekocht hebt.

Dit is geen eerlijke vergelijking. De eerste post van huisman bevatte een vraag over een gemeente die deze week al gaat stemmen en dáár gaat het wat mij betreft over. Dát is hetzelfde als je verjaardag al vieren, voordat je jarig bent.Tiberius schreef:Maar je stuurt toch wel de uitnodigingen voor je verjaardag al rond? En neemt andere voorbereidingen? Of ga jij op de je verjaardag pas nadenken hoe je die dag in gaat vullen?
Dat een ledenvergadering vast gepland wordt, lijkt me logisch, maar dan wel pas ná de beroepbaarstelling. Dan is immers ook pas bekend uit welke kandidaten een x-tal opgesteld kan worden.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Stemmingsdatum 17/6 staat er 2x; dat is niet deze week, denk ik.Bona Fide schreef:Dit is geen eerlijke vergelijking. De eerste post van huisman bevatte een vraag over een gemeente die deze week al gaat stemmen en dáár gaat het wat mij betreft over. Dát is hetzelfde als je verjaardag al vieren, voordat je jarig bent.
Wat een heerlijke discussie weer. Waar refo nl groot in kan zijn.
Ja, ik vier mijn verjaardag ook wel eens een paar dagen eerder, als dat in de planning beter uitkomt.
En natuurlijk weet je dat er dan nog van alles kan gebeuren, en dat mogen we ook uitspreken.
Maar om het verkeerd te noemen?
Schuren worden ook eerst gebouwd voordat de oogst binnengehaald wordt.
Laten we bidden of de kandidaten duidelijk mogen weten waarheen de weg zal zijn. Wanneer ze ook beroepen worden...
Ja, ik vier mijn verjaardag ook wel eens een paar dagen eerder, als dat in de planning beter uitkomt.
En natuurlijk weet je dat er dan nog van alles kan gebeuren, en dat mogen we ook uitspreken.
Maar om het verkeerd te noemen?
Schuren worden ook eerst gebouwd voordat de oogst binnengehaald wordt.
Laten we bidden of de kandidaten duidelijk mogen weten waarheen de weg zal zijn. Wanneer ze ook beroepen worden...
Even voor de goede orde: Luther heeft in dit topic (nog) niet meegedaan...Bona Fide schreef:Ik ben het als GG-er helemaal met SB 1977 (en dus met huisman en Luther) eens...
Wellicht bedoel je 'Reformer' die een pasfoto van Maarten Luther als avatar gebruikt.
Laatst gewijzigd door Luther op 11 jun 2013, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sorry Luther, inderdaad door de 'pasfoto' verkeerde naam gebruikt.Luther schreef:Even voor de goede orde: Luther heeft in dit topic (nog) niet meegedaan...Bona Fide schreef:Ik ben het als GG-er helemaal met SB 1977 (en dus met huisman en Luther) eens...
Wellicht bedoel je 'Reformer' die een pasfoto van Maarte Luther als avatar gebruikt.
@Wilhelm: Het lijkt mij principieel juist om je verjaardag pas te vieren, nadat je deze ook daadwerkelijk hebt beleefd.
Je vergelijking met oogst/schuren slaat in dit verband helemaal nergens op.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Een excuus van WimA is hier op zijn plaats. Het is duidelijk zijn eigen mening. Dit zo te ventileren op dit forum gaat te ver!Hendrik de 3de schreef:WimA schreef:---knip--- Spreek met respect over kerkverbanden aubhuisman schreef:Als je al gaat rennen voordat de wedstrijd begonnen is heet dat een "valse start".Praat met RESPECT over predikanten en kerkverbanden! Je gaat te ver WimA!
In het grote deel van de CGK wordt Christus gepredikt. Bekering en geloof. Het "Ik zal"!
De onmogelijkheid van de mens, maar de onnoemelijke ruimte die er in Christus ligt om zalig te worden. Besef dat als je aan Zijn kinderen komt, je aan Zijn Oogappel komt!!!
Nee het ging niet om die twee gemeenten maar om de gemeente die vanavond gaat stemmen. Dat was vraag 1 van mijn openingspost:Tiberius schreef:Stemmingsdatum 17/6 staat er 2x; dat is niet deze week, denk ik.Bona Fide schreef:Dit is geen eerlijke vergelijking. De eerste post van huisman bevatte een vraag over een gemeente die deze week al gaat stemmen en dáár gaat het wat mij betreft over. Dát is hetzelfde als je verjaardag al vieren, voordat je jarig bent.
@WimA het is mij oprecht een groot verdriet dat ik lang niet in alle CGK kerken mij onder de prediking durf te begeven maar een beschuldiging zoals jij die uit is volgens mij meer bedoeld om mij pijn te doen dan om de waarheid van mijn kerkverband te vertellen.huisman schreef:1. Ik ken een gemeente die morgen al gaat stemmen, zijn de studenten dan al beroepbaar?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het is blijkbaar ondenkbaar in de GG dat een 'student' niet uiteindelijk 'kandidaat' wordt.
Daarom kun je als kerkenraad alvast maar één of meer van hen op dubbeltal zetten en het nog wereldkundig maken ook.
In andere kerkverbanden lijkt me dat ondenkbaar.
Daarom kun je als kerkenraad alvast maar één of meer van hen op dubbeltal zetten en het nog wereldkundig maken ook.
In andere kerkverbanden lijkt me dat ondenkbaar.
- FlyingEagle
Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat er in de HHK ook vacante gemeenten zijn die niet beschikbare kandidaten beroepen.
Het is/was mijn oprechte mening. Deze mening wordt gestaafd door de forumregels. Excuses lijken mij dus verder niet nodig.Jan Vogel schreef:Een excuus van WimA is hier op zijn plaats. Het is duidelijk zijn eigen mening. Dit zo te ventileren op dit forum gaat te ver!
De moderators denken er blijkbaar anders over. Men zou dan ook in ieder geval de forumregels kunnen aanpassen, dan is dat ook weer duidelijk.