Precies.refo schreef:Gelukkig zijn er goedwillende mensen die tot Jezus gaan. Daar staan de evangeliën toch evengoed vol van?-DIA- schreef:Oke, maar dat betekent dus dat er ook best wel goewillende mensen zijn die graag tot Jezus gaan. dan krijgen ze vergeving van zonden, en dan? Hoe zie jij dat dan? Als die tekst NIET zo toegepast mag worden?Simon schreef:Dat was eigenlijk op mijn weerlegging van za jul 07, 2012 4:25 pm in dit onderwerp, waarbij DIA voor het gemak de uitspraak van Jezus in joh 6:44 tegen de ongelovige joden op óns projecteert, alsof ook wij door van hogerhand de ogen worden toegehouden om te zien dat Jezus werkelijk de Redder is.Tiberius schreef:Wat is precies je vraag waarop je een onderbouwde mening wilt hebben?
Er staat vaak in de bijbel: bekeert u. Er staat 1 keer: bekeer ons dan zullen we bekeerd zijn. En net die tekst wordt erg populair. Hetzelfde geldt de evangelieboodschap. Gelukkig horen velen wel, de Joden echter niet zo. En wat gebeurt? Johannes 6 wordt kernhoofdstuk van de bijbel.
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. Dat is geen blokkade. Dat geeft de weg waarlangs aan. Overigens is het toch de Geest die dat doet?
En die tekst uit Klaagliederen 5;21 was een gebed , ook weer van de joden , om terugkeer naar de relatie met God, die ze hadden, en welke door hun afgoderij was verslechterd.
Dat kun je beslist niet overzetten naar een excuus, dat ons ontslaat van de verantwoordelijkheid om ons te bekeren, als vervolg op het onwankelbare feit en bewijs dat hij Zijn Zoon Jezus Christus uit den doden heeft opgewekt.