Maatregelen kerk ivm coronavirus

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het lijkt hier wel een wedstrijdje wie de leukste is thuis.

Ik geloof dat ik maar wacht tot het gesprek in dit draadje weer een serieuze toon krijgt. Ik vind het een bedroevend laag niveau krijgen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef:Het lijkt hier wel een wedstrijdje wie de leukste is thuis.

Ik geloof dat ik maar wacht tot het gesprek in dit draadje weer een serieuze toon krijgt. Ik vind het een bedroevend laag niveau krijgen.
Hij zegt dat hij het echt serieus bedoelt.
Zo leuk is het trouwens nou ook weer niet.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Een luchtig gesprek op een willekeurige dinsdagmiddag moet natuurlijk prima tot de mogelijkheden horen zonder direct in ernst en droeftoeterigheid te vervallen.

:jongle

Ik begrijp dat GG-lid wel met dasje en jasje bij cq achter de kerktelefoon zit?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef:Het lijkt hier wel een wedstrijdje wie de leukste is thuis.

Wat vind je moeilijk aan mijn bijdrage? Ik heb serieus gereageerd, op het woordeke frappant na.
merel

Bericht door merel »

Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
eilander schreef:Ik snap niet hoe je tweede zin op je eerste kan volgen.
Ik ook niet.

Treedt hier niet al de gewenning op waar in het begin van de crisis al zo voor gewaarschuwd is? Ik vrees van wel.
Die gewenning treedt zeker op! Ik heb zo'n 35 jaar van mijn leven zondag aan zondag 2x in de kerk gezeten. De laatste bijna 2 jaar is dat heel anders geworden. Ik ben niet meer gewend om elke zondag 2x in de kerk te zitten.

Of het terecht is dat daar voor 'gewaarschuwd' moest worden is maar net de vraag.

En onze zondagmorgenroutine wijkt niet zo af van Bogerman. Ik ben sowieso altijd vroeg op, dus ik hoef me nooit te haasten 's morgens, ik vind het wel heerlijk om mijn joggingbroek en hoodie aan te houden en na het ontbijt met koffie op mijn stoel te ploffen in plaats van mijn kostuum aan te trekken. Het heeft echt iets lekkers.
Ik vind het ook best prettig, al gaan wij bijna elke zondagmorgen naar de kerk. Zondag middag is digitaal. Ook dat vind ik meer ' rustdag' dan het normale haasten op zondag.

Ons zondagochtend ritueel wijkt af van @ Bogerman. Allereerst doucht iedereen zich en wij ontbijten toch echt wel drie kwartier met z'n allen aan een uitgebreid gedekte tafel. Tussen moment van opstaan en weggaan zit ruim anderhalf uur.
DDD

Bericht door DDD »

Wat een rare reactie in een serieus gesprek.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Volgens mij ben je na de vaccinatie helemaal veranderd joh. Zou er dan toch wat geks in zitten?

geintje hoor
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Verbannen

Ad Anker schreef:

Wat vind je moeilijk aan mijn bijdrage? Ik heb serieus gereageerd, op het woordeke frappant na.
Ik heb het waarschijnlijk verkeerd opgevat. Maar ik meende echt dat je een beetje de spot met me dreef.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:

Ik heb het waarschijnlijk verkeerd opgevat. Maar ik meende echt dat je een beetje de spot met me dreef.
Dat zou natuurlijk nog steeds mogelijk zijn he;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ad Anker schreef:

Nou, ik probeer ook al de hele avond Anker in een hoodie en joggingbroek te visualiseren. Lukt niet. Maar ik weet al wel de dresscode voor de volgende modmeeting.
Onlangs hoorde ik een godsdienstcollega in de klas een gesprek houden over het thuisluisteren. Helaas hoorde ik de antwoorden van de leerlingen niet, want hij stelde vragen waarbij ik best wel benieuwd was wat de antwoorden waren: 'Mag je in pyjama thuis meeluisteren?' 'Als de dames in het gezin gewend waren in de kerk een hoed te dragen, doen ze het dan thuis ook?' 'Gaan jullie thuis staan bij de zegen?' 'Zingen jullie mee met de gemeente?' Zitten jullie onderuit in het bankstel of met een actieve luisterhouding en Bijbel voor je?' enz enz. Het zijn niet allemaal de meest essentiële kwesties, maar je vraagt je weleens af hoe het bij anderen gaat :)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zita schreef: Nou, ik probeer ook al de hele avond Anker in een hoodie en joggingbroek te visualiseren. Lukt niet. Maar ik weet al wel de dresscode voor de volgende modmeeting.
Grappig. Is dat echt zo bijzonder? Het is toch echt wel mijn thuis-op-de-bank-outfit.
Buitenshuis draag ik geen joggingbroek (behalve naar de sportschool) maar altoos spijkerbroeken, behalve op zondag naar de kerk.

Maar we dwalen af.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Ad Anker schreef:
Zita schreef: Nou, ik probeer ook al de hele avond Anker in een hoodie en joggingbroek te visualiseren. Lukt niet. Maar ik weet al wel de dresscode voor de volgende modmeeting.
Grappig. Is dat echt zo bijzonder? Het is toch echt wel mijn thuis-op-de-bank-outfit.
Buitenshuis draag ik geen joggingbroek (behalve naar de sportschool) maar altoos spijkerbroeken, behalve op zondag naar de kerk.

Maar we dwalen af.
Troost je, ik draag thuis ook wel eens een joggingbroek. Een hoodie is echter wel een stap te ver. En op zondag die joggingbroek meestal ook.

Maar ik ben blij dat @Zita me een beetje lijkt te begrijpen. Al hoop ik niet dat de dresscode doorgaat. Want dat lijkt me voer voor een nieuwe discussie. :yahoo
DDD

Bericht door DDD »

Dat is best een interessant onderwerp. Ik draag thuis ook gewoon een overhemd, zeer bijzondere uitzonderingen daargelaten. Een joggingbroek heb ik niet eens, maar dat is een schuldig niet hebben, want ik kom nooit bij de sportschool.

Ik ga zeker staan bij de zegen en ik zou als een hoed voor mij een principe was als vrouw een hoed dragen. Dat zou nu een leuke poll zijn.
GerefGemeente-lid
Verbannen

DDD schreef:Een joggingbroek heb ik niet eens, maar dat is een schuldig niet hebben, want ik kom nooit bij de sportschool.
Het niet hebben van een joggingbroek kun je niet koppelen aan het nooit komen bij de sportschool. Want daar kom ik ook nooit.

Ik zal hier in dit draadje maar stoppen, maar er zijn genoeg mogelijkheden voor het dragen van een joggingbroek anders dan tijdens een sportschoolbezoek. Ad heeft in ieder geval al het zondagse thuis meeluisteren met de kerkdienst genoemd.
DDD

Bericht door DDD »

Maar ik ga meestal op zondag twee keer naar de kerk. En dat doe ik al zelden in spijkerbroek, laat staan in joggingbroek. Al heb je tegenwoordig heel nette joggingbroeken van mr. Marvis. :)
Plaats reactie