Zelfs ondergetekende heeft begrip voor deze situatie. Nu mogen wij sowieso geen twee keer meer naar de kerk, omdat de gemeente in tweeën verdeeld is. Dus als ik dan mag kiezen, ga ik ook het liefst de (na)middagdienst of de avonddienst, al is het maar vanwege het feit dat er dan vaak een dominee voorgaat.Ad Anker schreef:Ik begrijp dat wel, al vind ik het niet goed. Mijn zoon (12) zei zondag nog: waarom mogen we nu 's morgens, ik ga liever 's avonds. Wij vinden het ook heerlijk rustig opstarten op zondagmorgen als we niet aan de beurt zijn voor het fysiek bijwonen van de dienst. Vooral met dit sombere, grijze weer.Bogerman schreef:Onbegrijpelijk!!Charles schreef:Ik moet bekennen dat ik het wel heerlijk vind als we zondagochtend thuis meekijken. Geen gehaast, rustig ontbijten en dan 5 minuten van tevoren inpluggen ipv half uur van tevoren van huis vertrekken.
Zal wennen zijn als het tzt weer twee fysieke diensten zijn.
We mochten afgelopen zondag 2x. Dat is natuurlijk wel een feestje. Maar ik heb begrip voor Charles. Sorry, Bogerman.
Ik ben wel benieuwd hoe het straks met de feestdagen gaat. Met eerste Kerst hebben we in de morgendienst een normale eredienst, 's middags is het een zangdienst. Ik vermoed dat die weer van te voren is opgenomen, net zoals dat de afgelopen keren ook al werd gedaan. Op tweede Kerst, wat dit jaar op zondag valt, zijn er gewoon twee (lees)diensten. En dan krijg je Oudejaarsdag en Nieuwjaarsmorgen. Waarschijnlijk zal één gedeelte van de gemeente dus een keer 'extra' mogen. Ik ben benieuwd hoe ze dit dan gaan doen.
Ik hoop dat ik met eerste Kerst en met Oudejaarsdag dan mag.