Column – De kredietcrisis

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Rens »

refo schreef:Jongerius kletst maar wat.

Hoe kan ze nu weten of bevriezing van de lonen slecht is? Als je in de WW zit krijg je een poosje een kwart minder en later de bijstand. En hoe gaan de prijzen zich ontwikkelen?

Die AOW in 2011 op 67 zetten zal niet gaan, nee, maar zo zijn de plannen helemaal niet.
drie jaar geen geld er bij...dat houdt in dat men dus niets méér heeft om uit te geven, en dát is nu juist hetgeen waar de economie om vraagt: meer uitgaven.............

en hoe weet jij nou of de aow-plannen helemaal niet zo liggen???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jan03
Berichten: 542
Lid geworden op: 08 sep 2004, 22:24

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door jan03 »

Refo denkt dat hij alles weet en overal verstand van heeft.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door artistiek »

jan03 schreef:Refo denkt dat hij alles weet en overal verstand van heeft.
jan03 schreef:Het is niet 'misschien', het is voor mij zeker dat ik ga stoppen. Het ga jullie goed in alle opzichten!

Huh? Heb je je bedacht?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door refo »

Rens schreef:
refo schreef:Jongerius kletst maar wat.

Hoe kan ze nu weten of bevriezing van de lonen slecht is? Als je in de WW zit krijg je een poosje een kwart minder en later de bijstand. En hoe gaan de prijzen zich ontwikkelen?

Die AOW in 2011 op 67 zetten zal niet gaan, nee, maar zo zijn de plannen helemaal niet.
drie jaar geen geld er bij...dat houdt in dat men dus niets méér heeft om uit te geven, en dát is nu juist hetgeen waar de economie om vraagt: meer uitgaven.............

en hoe weet jij nou of de aow-plannen helemaal niet zo liggen???
De aow plannen zijn: vanaf 2011 schuift de aow leeftijd steeds een maand per jaar op. Dus in 2011 65 jaar + 1 maand.
2012 65 jaar + 2 maanden.
In 2020 mogen mensen precies met 66 met AOW en in 2030 met 67.

En wat betreft de lonen: het zal de bedoeling zijn dat zoveel mogelijk mensen blijven werken voor de beschkbare lonen. Als een bedrijf 10 miljoen aan lonen betaalt aan 400 werknemers, vervolgens een jaar later nog steeds die 10 miljoen kan betalen, maar wel 3% loonsverhoging MOET geven, dan zullen er 12 mensen weg moeten. Dan krijgen er 388 mensen inderdaad MEER, maar 12 mensen krijgen 25% MINDER.

Er is nog helemaal geen beeld hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen, maar als er inderdaad crisis komt zal je meer kunnen kopen voor je loon. En is bevriezing alleen maar voordeel. Want dat betekent evengoed: geen daling.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Tiberius »

artistiek schreef:
jan03 schreef:Refo denkt dat hij alles weet en overal verstand van heeft.
jan03 schreef:Het is niet 'misschien', het is voor mij zeker dat ik ga stoppen. Het ga jullie goed in alle opzichten!

Huh? Heb je je bedacht?
Hij heeft het in ieder geval bijna 3 maanden volgehouden. :super
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Jongere »

artistiek schreef:
jan03 schreef:Refo denkt dat hij alles weet en overal verstand van heeft.
jan03 schreef:Het is niet 'misschien', het is voor mij zeker dat ik ga stoppen. Het ga jullie goed in alle opzichten!

Huh? Heb je je bedacht?
Voor een goede sneer komt iedereen terug. :?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Gian »

refo schreef:Jongerius kletst maar wat.
Vakbonden moeten zich niet bemoeien met overheidsbeleid.
Alleen maar narigheid.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door refo »

Hier wordt het Madoff schandaal uitgelegd aan kinderen.
Het is in het Engels, maar zelfs de niet Engels-sprekenden kunnen het begrijpen.

http://www.youtube.com/watch?v=XJ8OjAB_ ... r_embedded
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
refo schreef:Jongerius kletst maar wat.
Vakbonden moeten zich niet bemoeien met overheidsbeleid.
Alleen maar narigheid.
Nou, ik ben blij dat ze haar hakken in het zand zet. Ik zie echt niet in wat tot je 67e doorwerken te maken heeft met de kredietcrisis. Het lijkt erop of Donner zijn kans schoon ziet om dit erdoor te drukken. Want ja, wie durft er nú te protesteren?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door refo »

Ik houd er al jaren rekening mee dat ik tot mijn 72e moet werken. Het lijkt nu 66 te worden, dus dat is een soort meevaller.
Toen de AOW werd ingevoerd werden mensen iets van 71 gemiddeld. Nu tegen de 80. Dat is tweemaal zo lang.
Het houdt een keer op. Als straks 1 op de 5 mensen 65+ is kan de bruine het niet meer trekken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Ik houd er al jaren rekening mee dat ik tot mijn 72e moet werken. Het lijkt nu 66 te worden, dus dat is een soort meevaller.
Toen de AOW werd ingevoerd werden mensen iets van 71 gemiddeld. Nu tegen de 80. Dat is tweemaal zo lang.
Het houdt een keer op. Als straks 1 op de 5 mensen 65+ is kan de bruine het niet meer trekken.
Ja, het kunnen werken houdt ook een keer op. En die gemiddeldes, waar komen die vandaan? Als je veel jong stervende mensen en kinderen erbij rekent, kom je al snel op een lager gemiddelde dan reëel.
En bovendien heeft het helemaal niets met de kredietcrisis van nu te maken, dus is het flauwekul om dat er meteen maar even door te drukken. Misbruik maken van een zwak moment vind ik zoiets.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:
Gian schreef:
refo schreef:Jongerius kletst maar wat.
Vakbonden moeten zich niet bemoeien met overheidsbeleid.
Alleen maar narigheid.
Nou, ik ben blij dat ze haar hakken in het zand zet. Ik zie echt niet in wat tot je 67e doorwerken te maken heeft met de kredietcrisis. Het lijkt erop of Donner zijn kans schoon ziet om dit erdoor te drukken. Want ja, wie durft er nú te protesteren?
Geklets. Zie quotte refo
Als de vakbonden zich er nooit mee bemoeid hadden was er ook nooit sprake van 'dit erdoor drukken' geweest.

Ik ben ervoor om door te werken zolang je kan (ledigheid is des duivels oorkussen), en vrouwen weer meer voor hun kroost te laten zorgen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door jvdg »

Gian schreef:
Afgewezen schreef:
Gian schreef:
refo schreef:Jongerius kletst maar wat.
Vakbonden moeten zich niet bemoeien met overheidsbeleid.
Alleen maar narigheid.
Nou, ik ben blij dat ze haar hakken in het zand zet. Ik zie echt niet in wat tot je 67e doorwerken te maken heeft met de kredietcrisis. Het lijkt erop of Donner zijn kans schoon ziet om dit erdoor te drukken. Want ja, wie durft er nú te protesteren?
Geklets. Zie quotte refo
Als de vakbonden zich er nooit mee bemoeid hadden was er ook nooit sprake van 'dit erdoor drukken' geweest.

Ik ben ervoor om door te werken zolang je kan (ledigheid is des duivels oorkussen), en vrouwen weer meer voor hun kroost te laten zorgen.
65 jaar, wie heeft dit bedacht?
Velen kunnen en willen daarna doorwerken.
Velen willen dan stoppen.
En velen zijn niet in staat om (ver) beneden die 65 jaar te kunnen werken.

En nu gaan de overheid, de sociale partners en anderen beslissen over die mathematische grens van 65 of 67?

Is dat niet dwaas?

Daarom wil me aansluiten bij de mening van Afgewezen.
De overheid kan niet in staat worden geacht om te oordelen over de werkinzet van de grote diversiteit van mensen.

En, blijf ik me afvragen, dat verlengen van de werkzame periode van de mensen tot 67 jaar, levert dat echt wat op?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
65 jaar, wie heeft dit bedacht?
"Vadertje" Willem Drees............

járenlang zijn de gevleugelde woorden gebezigd "van Drees trekken" (AOW ontvangen, de gevleugelde woorden worden overigens door nogal wat écht oude mensen gebruikt....)

een gemis aan politieke en maatschappelijke kennis als je dit unicum in de politieke geschiedenis niet kent!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
refo schreef:Ik houd er al jaren rekening mee dat ik tot mijn 72e moet werken. Het lijkt nu 66 te worden, dus dat is een soort meevaller.
Toen de AOW werd ingevoerd werden mensen iets van 71 gemiddeld. Nu tegen de 80. Dat is tweemaal zo lang.
Het houdt een keer op. Als straks 1 op de 5 mensen 65+ is kan de bruine het niet meer trekken.
Ja, het kunnen werken houdt ook een keer op. En die gemiddeldes, waar komen die vandaan? Als je veel jong stervende mensen en kinderen erbij rekent, kom je al snel op een lager gemiddelde dan reëel.
En bovendien heeft het helemaal niets met de kredietcrisis van nu te maken, dus is het flauwekul om dat er meteen maar even door te drukken. Misbruik maken van een zwak moment vind ik zoiets.
Als we alle abortussen erbij berekenen dan wordt de mens tegenwoordig helemaal niet zo oud...

Maar ik vind het wel goed, die AOW-leeftijd omhoog. Alleen hoop ik dat ze inderdaad het door Refo genoemde voorbeeld volgen: elke jaar een maand erbij. Dan krijgen de babyboomers tenminste waar ze recht op hebben, nadat ze Nederland opgebouwd hebben en tot zulke welvaart hebben gebracht (menselijk gesproken).
Plaats reactie