Homoseksualiteit in Bijbels licht

refo

Re: Homoseksualiteit in Bijbels licht

Bericht door refo »

backtobasic schreef:
denkertje21 schreef:
Luther schreef: Overigens: Wil je even goed quoten in je vorige post? Want zo lijkt het alsof ik persoonlijk jaren met deze zaken geworsteld heb. Voordat er misverstanden ontstaan: Dát is niet het geval.
Betreffende quote aangepast; mvg Tib
Je knalt dat met rode letters het forum op...
Stel nou dat ze je er van 'verdenken'... Zou je dat erg vinden?
Zonder me ermee te willen bemoeien, denk ik dat Luther zich , zoals het hoort, weinig druk maakt over hoe mensen van hem denken, maar volgens de Schrift zich meer bekommerd over hoe hij voor Hem staat.
Verzamelt geen schatten op de aarde, maar in de Hemel!
Persoonlijk kan het mij niets schelen, wat anderen van me denken.
NIETS!
Ik heb anders het één en ander van je gehoord, dat je toch liever niet hier geplaatst zou zien.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

refo schreef:
backtobasic schreef:
denkertje21 schreef:
Luther schreef: Overigens: Wil je even goed quoten in je vorige post? Want zo lijkt het alsof ik persoonlijk jaren met deze zaken geworsteld heb. Voordat er misverstanden ontstaan: Dát is niet het geval.
Zonder me ermee te willen bemoeien, denk ik dat Luther zich , zoals het hoort, weinig druk maakt over hoe mensen van hem denken, maar volgens de Schrift zich meer bekommerd over hoe hij voor Hem staat.
Verzamelt geen schatten op de aarde, maar in de Hemel!
Persoonlijk kan het mij niets schelen, wat anderen van me denken.
NIETS!
Ik heb anders het één en ander van je gehoord, dat je toch liever niet hier geplaatst zou zien.
go for it!
Sola Scriptura
refo

Bericht door refo »

:haha
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

refo schreef::haha
Juist.
Spreek geen kwaad van een ander, moeilijk soms he?
Sola Scriptura
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

denkertje21 schreef:Ik hoop echter dat andere homo's hier net zo'n luisterend oor en warm nest hebben als ik bij mijn ouders en mijn gemeente. (en gelet op het aantal forumleden, zijn er bij de allervoorzichtigste ramingen hier toch 185 homo's aanwezig)
Het aantal redelijk actieve posters ligt zo rond de 50.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

denkertje21 schreef:
Nee, op zich niet, maar dan moet ik via PB's steeds uitleggen dat jij verkeerd gequoted hebt, en dit bespaart mij dat..;)
Verder maakt het me niet zoveel uit wat mensen van mij denken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:Het aantal redelijk actieve posters ligt zo rond de 50.
Is dat het lijstje van Gijs? :hum
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

Homoseksualiteit is een teken dat het oordeel spoedig komt!!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Alexander CD schreef:Homoseksualiteit is een teken dat het oordeel spoedig komt!!
Moeten we hier echt serieus op ingaan?
Daar gaan we weer met de botte bijl.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

Luther schreef:
Alexander CD schreef:Homoseksualiteit is een teken dat het oordeel spoedig komt!!
Luther, er zal altijd een tweedeling blijven, daarom sprak de Heere Jezus in gelijkenissen, de één verstaat het de andere niet.
Het zal zijn als in de dagen van Lot!
En wat heeft Richteren 19 en 20 ons te vertellen?
In die dagen was er geen koning in Israël en een ieder deed wat recht was in zijn eigen ogen!
Maar die Koning komt wel spoedig om te oordelen de levenden en de doden!
Wiens wan in Zijn hand is, en Hij zal Zijn dorsvloer doorzuiveren, en Zijn tarwe in Zijn schuur samenbrengen, en zal het kaf met onuitblusselijk vuur verbranden.
Oh, ja, ik bid ook voor heel veel bekeringen, maar zoveel tekenen zijn er inmiddels en homoseksualiteit is een hele duidelijke, de tijd dringt enorm.
We kunnen niet blijven ontkennen dat Gods gerechtigheid zal geschieden, botte bijl of niet, serieus of niet, Hij komt!
sela

Bericht door sela »

@ Alexander CD
dat lijkt me een post met deels feiten, maar deels ook gevoel.

de reden dat wij ons keren tegen homoseksualiteit kan ik begrijpen.
maar deze theologische oplossing - het verschil tussen homofilie en homosexualiteit - heb ik echter nooit begrepen.
op een bepaalde manier heb ik te doen met mensen die en refo en homo zijn.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Alexander CD schreef:
Luther schreef:
Luther, er zal altijd een tweedeling blijven, daarom sprak de Heere Jezus in gelijkenissen, de één verstaat het de andere niet.
In die dagen was er geen koning in Israël en een ieder deed wat recht was in zijn eigen ogen!
Wiens wan in Zijn hand is, en Hij zal Zijn dorsvloer doorzuiveren, en Zijn tarwe in Zijn schuur samenbrengen, en zal het kaf met onuitblusselijk vuur verbranden.
Oh, ja, ik bid ook voor heel veel bekeringen, maar zoveel tekenen zijn er inmiddels en homoseksualiteit is een hele duidelijke, de tijd dringt enorm.
We kunnen niet blijven ontkennen dat Gods gerechtigheid zal geschieden, botte bijl of niet, serieus of niet, Hij komt!
Nee, je begrijpt best wat ik bedoel. Lees de rest van dit topic maar. Hiermee bezorg je refo-homo's enorm veel pijn door dit zo te stellen. En dan bedoel ik die refo-homo's die worstelen met hun geaardheid en er niet aan toe willen geven. Laten we dat onderscheid wel blijven maken en steeds voorzichtig zijn in ons spreken.

Voorts: Hét teken van de eindtijd is niet de homosexuele praxis (want ik neem aan dat je die bedoelt met het woordje 'homosexualiteit'), maar is wat ik lees in Markus 13 vers 7b en 10:
"...maar nog is het einde niet.
En het Evangelie moet eerst gepredikt worden onder al de volken."

Ik wil de ernst van deze tijd niet bagatelliseren, ook de zonden niet goed praten, integendeel, maar ik wil er wel op wijzen dat Markus 13:10 nog niet voltooid is.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:
Alexander CD schreef:
Luther schreef:
Nee, je begrijpt best wat ik bedoel. Lees de rest van dit topic maar. Hiermee bezorg je refo-homo's enorm veel pijn door dit zo te stellen. En dan bedoel ik die refo-homo's die worstelen met hun geaardheid en er niet aan toe willen geven. Laten we dat onderscheid wel blijven maken en steeds voorzichtig zijn in ons spreken.

Voorts: Hét teken van de eindtijd is niet de homosexuele praxis (want ik neem aan dat je die bedoelt met het woordje 'homosexualiteit'), maar is wat ik lees in Markus 13 vers 7b en 10:
"...maar nog is het einde niet.
En het Evangelie moet eerst gepredikt worden onder al de volken."

Ik wil de ernst van deze tijd niet bagatelliseren, ook de zonden niet goed praten, integendeel, maar ik wil er wel op wijzen dat Markus 13:10 nog niet voltooid is.
Ik zou er verder maar niet serieus op in gaan. Sommige mensen leren het nooit :nonnon
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Dat vind ik niet eerlijk en geen recht doen aan Alexander CD. Zo wil je toch ook niet dat gepraat wordt over jou bijdragen?
Lourens

Bericht door Lourens »

Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel. (Lev.18:22

Ook in de tijd van Abraham komen we praktiserende homoseksualiteit al tegen.
Ja, zal gezegd worden, toen kwam het oordeel ook meteen (Sodom en Gomorra)

Om het te verwoorden zoals Alexander CD doet vind ik ook te kort door de bocht.
Er zijn zoveel tekenen op dit moment.
Laten we dankbaar zijn dat de Heere nog genadetijd geeft. Opdat mensen nog tot inkeer en bekering komen. Laten we dan ook deze mensen met christelijke liefde benaderen en hen wijzen op die ene Weg.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gesloten