Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10508
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Zita »

Tiberius schreef: 24 aug 2023, 20:21 Roelof vertrekt, Kees maakt morgen zijn opvolger bekend.
Is dat de opvolger van Roelof of de opvolger van Kees?
Ik hoop zeer het eerste. Ik ben niet zo fan van de debatstijl van Roelof. En ik ben wel fan van Kees, inclusief zijn ervaring, zijn wijsheid en zijn voorzichtige humor.
HersteldHervormd
Berichten: 6296
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 21:58
HersteldHervormd schreef: 24 aug 2023, 21:25 Welke namen zouden er voorbij kunnen komen stel dat inderdaad Bisschop en vd Staaij allebei vertrekken?
De nummers 5 t/m 10 van de vorige verkiezingen waren:
André Flach, Hendrik-Ido-Ambacht
Diederik van Dijk, Benthuizen
Wouter van den Berg, Houten
Geert Schipaanboord, Leiderdorp
Johnny Lukasse, Goes
Jan Kloosterman, Apeldoorn
Nathanaël Middelkoop, Urk

Verder is er natuurlijk ook een minimale kans dat er 4 zetels gehaald worden. In sommige peilingen is dit namelijk wel de berekening. Dat was bij vorige verkiezingen niet het geval, als ik me dat goed herinner.
Bedankt voor het lijstje.
Volgens mij is de kans reeel dat de 4e zetel binnengesleept word.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HHR
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HHR »

HersteldHervormd schreef: 24 aug 2023, 22:34
GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 21:58
HersteldHervormd schreef: 24 aug 2023, 21:25 Welke namen zouden er voorbij kunnen komen stel dat inderdaad Bisschop en vd Staaij allebei vertrekken?
De nummers 5 t/m 10 van de vorige verkiezingen waren:
André Flach, Hendrik-Ido-Ambacht
Diederik van Dijk, Benthuizen
Wouter van den Berg, Houten
Geert Schipaanboord, Leiderdorp
Johnny Lukasse, Goes
Jan Kloosterman, Apeldoorn
Nathanaël Middelkoop, Urk

Verder is er natuurlijk ook een minimale kans dat er 4 zetels gehaald worden. In sommige peilingen is dit namelijk wel de berekening. Dat was bij vorige verkiezingen niet het geval, als ik me dat goed herinner.
Bedankt voor het lijstje.
Volgens mij is de kans reeel dat de 4e zetel binnengesleept word.
Ik ben bang dat SGP al moeite genoeg moet doen om de derde zetel te behouden.

BBB en NSC zijn serieuze alternatieven voor (jonge) SGP - ers
GerefGemeente-lid
Berichten: 6762
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door GerefGemeente-lid »

HHR schreef: 24 aug 2023, 22:36
HersteldHervormd schreef: 24 aug 2023, 22:34
GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 21:58
HersteldHervormd schreef: 24 aug 2023, 21:25 Welke namen zouden er voorbij kunnen komen stel dat inderdaad Bisschop en vd Staaij allebei vertrekken?
De nummers 5 t/m 10 van de vorige verkiezingen waren:
André Flach, Hendrik-Ido-Ambacht
Diederik van Dijk, Benthuizen
Wouter van den Berg, Houten
Geert Schipaanboord, Leiderdorp
Johnny Lukasse, Goes
Jan Kloosterman, Apeldoorn
Nathanaël Middelkoop, Urk

Verder is er natuurlijk ook een minimale kans dat er 4 zetels gehaald worden. In sommige peilingen is dit namelijk wel de berekening. Dat was bij vorige verkiezingen niet het geval, als ik me dat goed herinner.
Bedankt voor het lijstje.
Volgens mij is de kans reeel dat de 4e zetel binnengesleept word.
Ik ben bang dat SGP al moeite genoeg moet doen om de derde zetel te behouden.

BBB en NSC zijn serieuze alternatieven voor (jonge) SGP - ers
Nee hoor, FvD was een groter gevaar toendertijd dan deze partijen dat nu samen zijn.
DDD
Berichten: 28977
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

Waar baseer je dat op? Dat zou mij erg verbazen, namelijk.
HHR
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HHR »

GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 22:40
Nee hoor, FvD was een groter gevaar toendertijd dan deze partijen dat nu samen zijn.
Dat was een heel ander publiek.
De steun voor Omtzigt is heel groot onder SGP ers
GerefGemeente-lid
Berichten: 6762
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door GerefGemeente-lid »

HHR schreef: 24 aug 2023, 22:42
GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 22:40
Nee hoor, FvD was een groter gevaar toendertijd dan deze partijen dat nu samen zijn.
Dat was een heel ander publiek.
De steun voor Omtzigt is heel groot onder SGP ers
Ik heb die indruk helemaal niet. Bovendien is Omtzigt helemaal niet zo positief over de toekomst van boeren dan menigeen denkt.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4172
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Maanenschijn »


HHR schreef:
GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 22:40
Nee hoor, FvD was een groter gevaar toendertijd dan deze partijen dat nu samen zijn.
Dat was een heel ander publiek.
De steun voor Omtzigt is heel groot onder SGP ers
Mogelijk is dat heel plaats of bubbel gebonden. Ik ken er geen één die Omtzigt overweegt. BBB wel enkelen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HHR
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HHR »

GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 22:48
HHR schreef: 24 aug 2023, 22:42
GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 22:40
Nee hoor, FvD was een groter gevaar toendertijd dan deze partijen dat nu samen zijn.
Dat was een heel ander publiek.
De steun voor Omtzigt is heel groot onder SGP ers
Ik heb die indruk helemaal niet. Bovendien is Omtzigt helemaal niet zo positief over de toekomst van boeren dan menigeen denkt.
Ik hoor het onder studenten en maatschappelijk betrokken volwassenen die vinden dat Omtzigt een kans verdient.
Zeer betrokken SGP'ers, die dit eenmalig zouden willen doen.

Al hoop ik ook dat het meevalt.
HHR
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door HHR »

Maanenschijn schreef: 24 aug 2023, 22:52
HHR schreef:
GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 22:40
Nee hoor, FvD was een groter gevaar toendertijd dan deze partijen dat nu samen zijn.
Dat was een heel ander publiek.
De steun voor Omtzigt is heel groot onder SGP ers
Mogelijk is dat heel plaats of bubbel gebonden. Ik ken er geen één die Omtzigt overweegt. BBB wel enkelen.
Dat zou kunnen hoor.
BBB zal meer op hartje biblebelt een rol spelen vermoed ik.
Profesto
Berichten: 831
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

DDD schreef: 24 aug 2023, 17:38 Dat begrijp ik wel, maar hoe zie je een alternatieve samenleving? Je gaat totaal niet in op mijn argumentatie over sociale segregatie, bijvoorbeeld. Terwijl dat een belangrijke reden is voor mijn (andere) afweging.
Ik begrijp niet hoe je kunt stellen dat Ongehoord goed is tegen segregatie. Zij verspreiden alleen nog maar meer nonsens die de mensen verder het hoofd op hol brengt, waardoor de segregatie toeneemt.
DDD
Berichten: 28977
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

Dat vind ik net zo kortzichtig als mensen die tegen islamitisch onderwijs zijn om deze reden.

Ik geloof er niets van. Deelname aan het maatschappelijk debat leidt altijd tot zelfrelativering, of tot jezelf belachelijk maken. Beide zijn nuttig.
Profesto
Berichten: 831
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

GerefGemeente-lid schreef: 24 aug 2023, 18:04
Profesto schreef: 24 aug 2023, 13:53 Ik heb helemaal geen bezwaar tegen rechtse mensen. Ik heb bezwaar tegen het verspreiden van desinformatie, regelrechte leugens en het aanzetten tot haat.
Ik vind het problematisch dat jij dat laatste verdedigt als iets normaals, als iets wat bij rechts hoort. Dat is volgens mij niet zo.
Waar zet ON aan tot haat?

En verder: waarom wel bezwaar hiertegen, maar lijk je de wokebeweging te beschermen? Is dat niet meten met twee maten? Zij verkondigen ook allerlei onzin en rare fratsen.
De wokebeweging is vooral groot door opgeklopte verhalen over de wokebeweging door extreemrechts en Ongehoord. En door types als Johan Derksen. En niet te vergeten: het RD.

Over het algemeen willen mensen die woke zijn gewoon een gelijke plek in de samenleving als ieder ander. Tenminste, dat begrijp ik ervan.
Er zullen vast aan die kant ook een paar fanatici zitten, maar ik vind dat niet te vergelijken met extreemrechts.

Er zijn een aantal overheidsdiensten die het daarmee eens zijn, want zij zien anti overheidssentimenten en extreemrechts op dit moment als grootste gevaar.
Profesto
Berichten: 831
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Profesto »

DDD schreef: 24 aug 2023, 22:59 Dat vind ik net zo kortzichtig als mensen die tegen islamitisch onderwijs zijn om deze reden.

Ik geloof er niets van. Deelname aan het maatschappelijk debat leidt altijd tot zelfrelativering, of tot jezelf belachelijk maken. Beide zijn nuttig.
Kun je voorbeelden geven van de bijdrage van Ongehoord aan het maatschappelijk debat dat tot een positief effect op segregatie heeft geleid?

Je kunt roepen dat iets belachelijk is of dat je het niet gelooft, maar geloof je nu echt dat als Thiery Baudet daar weer eens ongestoord kan leeglopen, dat dat een positief effect op segregatie heeft? Kom nou toch zeg.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6762
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 24 aug 2023, 23:05 De wokebeweging is vooral groot door opgeklopte verhalen over de wokebeweging door extreemrechts en Ongehoord. En door types als Johan Derksen. En niet te vergeten: het RD.
Welnee. Dat is stigmatisering van de bovenste plank. Denk bijvoorbeeld aan de genderneutrale taalgids van LAKS, dit voorjaar, of het wetsvoorstel van D66 om speelgoedwinkels niet meer onder te verdelen in een jongens- en meisjesafdeling. Dat heeft allemaal niets met bovenstaande personen of media te maken.
Profesto schreef: 24 aug 2023, 23:05 Over het algemeen willen mensen die woke zijn gewoon een gelijke plek in de samenleving als ieder ander. Tenminste, dat begrijp ik ervan.
Er zullen vast aan die kant ook een paar fanatici zitten, maar ik vind dat niet te vergelijken met extreemrechts.
Deze alinea is duidelijk onzin. Wokegedachten zoals ik hierboven omschrijf zijn juist gericht op het verplichten van de normale burger om zich aan te passen aan een inclusief gedachtegoed wat slaat als een tang op een varken.
Profesto schreef: 24 aug 2023, 23:05 Er zijn een aantal overheidsdiensten die het daarmee eens zijn, want zij zien anti overheidssentimenten en extreemrechts op dit moment als grootste gevaar.
Ik denk vooral dat jij dit als het grootste gevaar ziet. De meeste mensen zien op dit moment de gevestigde orde als grootste gevaar. Dat blijkt wel uit de grote populariteit voor partijen als BBB en NSC.
Plaats reactie