Kwestie Opheusden
Re: Kwestie Opheusden
Uitdrukkelijk is dit niet een verzoek om een slotje, maar mijn vraag is, waarom wordt er zoveel door (GG in NED-Opheusdenaren) naar buiten gebracht wat betreft deze zaak? Beseffen jullie met elkaar niet dat dit alles de zaak van de Koning totaal niet dient? Breng de klachten daar waar ze horen, namelijk in een ledenvergadering of elders in het kerkverband.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Welkom in 2018.pierre27 schreef:Uitdrukkelijk is dit niet een verzoek om een slotje, maar mijn vraag is, waarom wordt er zoveel door (GG in NED-Opheusdenaren) naar buiten gebracht wat betreft deze zaak? Beseffen jullie met elkaar niet dat dit alles de zaak van de Koning totaal niet dient? Breng de klachten daar waar ze horen, namelijk in een ledenvergadering of elders in het kerkverband.
Het pluche is toch aantrekkelijk. Ik ken 2 gevallen van rond 55%, maar bedanken?GGBeroopingswerk schreef:Waarom kiest men er niet voor dat voor de herkiesbare kandidaten een "drempel" geldt van 60%? Herkozen worden met de helft + 1 in deze situatie is wel heel wankel en niet vruchtbaar toch?
Re: RE: Re: Kwestie Opheusden
Hoe wankel wil je een ambtsdragerverkiezing hebben? Als iemand dan 58% haalt, ga dan maar vragen om te bedanken.GGBeroopingswerk schreef:Niet afgedwongen inderdaad. Maar wel vrijwillig zelf voor kiezen.Piet Puk schreef:Dit mag kerkordelijk nietGGBeroopingswerk schreef:Waarom kiest men er niet voor dat voor de herkiesbare kandidaten een "drempel" geldt van 60%? Herkozen worden met de helft + 1 in deze situatie is wel heel wankel en niet vruchtbaar toch?
"Gemeente, als herkiesbare kandidaten hebben wij besloten bij een herverkiezing onder 60% te bedanken".
De geschiedenis van jouw verblijfplaats is ongetwijfeld de achtergrond van jouw reactie!refo schreef:Welkom in 2018.pierre27 schreef:Uitdrukkelijk is dit niet een verzoek om een slotje, maar mijn vraag is, waarom wordt er zoveel door (GG in NED-Opheusdenaren) naar buiten gebracht wat betreft deze zaak? Beseffen jullie met elkaar niet dat dit alles de zaak van de Koning totaal niet dient? Breng de klachten daar waar ze horen, namelijk in een ledenvergadering of elders in het kerkverband.
Het kan natuurlijk dat leden vergeten zijn de presentielijst te tekenen. In Barneveld wordt bij binnenkomst de presentielijst getekend, stembriefjes uitgedeeld en financieel overzicht. De voorzitter vraagt altijd na opening of een ieder lid is en de presentielijst getekend heeft. Ik weet niet hoe dat in Opheusden gegaan is.kerkespraek schreef:Wat mij betreft: als aantal stembriefjes niet overeenkomt met aantal handtekeningen, rijst voorzichtig bij me de vraag of kerkenraad geen fraude gepleegd heeft?
Kerkenraad mag wat mij betreft aftreden en niet herkiesbaar gesteld worden, immers loopt er ook een appèlzaak tegen de meeste van de kerkenraadsleden. Kerkenraad heeft vertrouwen geschonden dunkt me. Ook omdat er zoveel fouten gemaakt zijn tegenover de predikant ds. A. van Voorden zelf!
Aftreden en niet herkiesbaar stellen kerkenraad Opheusden is wenselijk voor welzijn gemeente en kerkverband.
Waarom geen volledig nieuwe kerkenraad volgens een goede procedure m.b.v. naburige gemeenten, classis, commissie etc.
Daarnaast komt het nog onbetrouwbaarder over om tijdens het 'knikkeren' de spelregels te veranderen.GGBeroopingswerk schreef:Niet afgedwongen inderdaad. Maar wel vrijwillig zelf voor kiezen.Piet Puk schreef:Dit mag kerkordelijk nietGGBeroopingswerk schreef:Waarom kiest men er niet voor dat voor de herkiesbare kandidaten een "drempel" geldt van 60%? Herkozen worden met de helft + 1 in deze situatie is wel heel wankel en niet vruchtbaar toch?
"Gemeente, als herkiesbare kandidaten hebben wij besloten bij een herverkiezing onder 60% te bedanken".
Vroeger was de zaterdag avond een voorbereiding voor kerktijd. Is het tegenwoordig voor kerkstrijd?pierre27 schreef:De geschiedenis van jouw verblijfplaats is ongetwijfeld de achtergrond van jouw reactie!refo schreef:Welkom in 2018.pierre27 schreef:Uitdrukkelijk is dit niet een verzoek om een slotje, maar mijn vraag is, waarom wordt er zoveel door (GG in NED-Opheusdenaren) naar buiten gebracht wat betreft deze zaak? Beseffen jullie met elkaar niet dat dit alles de zaak van de Koning totaal niet dient? Breng de klachten daar waar ze horen, namelijk in een ledenvergadering of elders in het kerkverband.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vroeger was de zaterdag avond een voorbereiding voor kerktijd. Is het tegenwoordig voor kerkstrijd?pierre27 schreef:De geschiedenis van jouw verblijfplaats is ongetwijfeld de achtergrond van jouw reactie!refo schreef:Welkom in 2018.pierre27 schreef:Uitdrukkelijk is dit niet een verzoek om een slotje, maar mijn vraag is, waarom wordt er zoveel door (GG in NED-Opheusdenaren) naar buiten gebracht wat betreft deze zaak? Beseffen jullie met elkaar niet dat dit alles de zaak van de Koning totaal niet dient? Breng de klachten daar waar ze horen, namelijk in een ledenvergadering of elders in het kerkverband.
Wat mij betreft niet. Refo zal ook hier niet van wakker liggen...denk ik zo.Hermanus schreef: Vroeger was de zaterdag avond een voorbereiding voor kerktijd. Is het tegenwoordig voor kerkstrijd?
Laatst gewijzigd door pierre27 op 14 apr 2018, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja inderdaad, nu in de kerkenraad van Opheusden zitten, dat wil iedereen wel... (maar niet heus).refo schreef:Het pluche is toch aantrekkelijk. Ik ken 2 gevallen van rond 55%, maar bedanken?GGBeroopingswerk schreef:Waarom kiest men er niet voor dat voor de herkiesbare kandidaten een "drempel" geldt van 60%? Herkozen worden met de helft + 1 in deze situatie is wel heel wankel en niet vruchtbaar toch?
Je kunt, gezien de ernstige omstandigheden (tweedracht en daardoor een voltallig nieuwe kerkenraad), vooraf communiceren dat met een twee derde (66.6%) meerderheid gewerkt wordt.Piet Puk schreef:Hoe wankel wil je een ambtsdragerverkiezing hebben? Als iemand dan 58% haalt, ga dan maar vragen om te bedanken.GGBeroopingswerk schreef:Niet afgedwongen inderdaad. Maar wel vrijwillig zelf voor kiezen.Piet Puk schreef:Dit mag kerkordelijk nietGGBeroopingswerk schreef:Waarom kiest men er niet voor dat voor de herkiesbare kandidaten een "drempel" geldt van 60%? Herkozen worden met de helft + 1 in deze situatie is wel heel wankel en niet vruchtbaar toch?
Nou, dat dacht ik ook ...Hermanus schreef: Vroeger was de zaterdag avond een voorbereiding voor kerktijd. Is het tegenwoordig voor kerkstrijd?
Waarom zouden die daar horen? Daar ben ik wel benieuwd naar.pierre27 schreef:Uitdrukkelijk is dit niet een verzoek om een slotje, maar mijn vraag is, waarom wordt er zoveel door (GG in NED-Opheusdenaren) naar buiten gebracht wat betreft deze zaak? Beseffen jullie met elkaar niet dat dit alles de zaak van de Koning totaal niet dient? Breng de klachten daar waar ze horen, namelijk in een ledenvergadering of elders in het kerkverband.
Waar zouden ze volgens jou moeten horen? Daar ben ik wel benieuwd naar.DDD schreef:Waarom zouden die daar horen? Daar ben ik wel benieuwd naar.pierre27 schreef:Uitdrukkelijk is dit niet een verzoek om een slotje, maar mijn vraag is, waarom wordt er zoveel door (GG in NED-Opheusdenaren) naar buiten gebracht wat betreft deze zaak? Beseffen jullie met elkaar niet dat dit alles de zaak van de Koning totaal niet dient? Breng de klachten daar waar ze horen, namelijk in een ledenvergadering of elders in het kerkverband.