Beroepingswerk discussie [5]

Piet Puk

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

@Jantje dat is bewust gedaan. Dan kijk je ook nog eens wat er op links te zien is :D
SanderL

Bericht door SanderL »

Precies, ik heb hetzelfde als Jantje. Voor de rest vind ik het bij gemeenten en predikanten gewoon onoverzichtelijker dan het was. Je ziet niet meer gelijk het ledenverloop, maar moet ineens alles aanklikken om te kunnen zien. Mijn smaak is het niet en zal er niet gelijk aan kunnen wennen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Berichten geknipt. Wie moe wordt van een discussie, neme gewoon even afstand van dit topic.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik vind de nieuwe website wel mooi. Mooier in ieder geval. Er ontbreken nog wat foto's van voorgangers. Vooral bij de necrologie. Van velen is me wel een foto bekend, maar is niet geplaatst. Wellicht komt dat nog? Of zouden er bezwaren zijn? Het overzicht van de jaargangen van De Saambinder zou van mij uitgebreid mogen worden. Het beeld is een stuk duidelijker dan in Digibron.

Moderator:
PS misschien verkeerd topic! Verplaats het dan in het GG-topic.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Nathanaël schreef:
HHKtE schreef:Geref Kerk

Wat is er aan de hand in de Geref Kerk op URK ??Tegen de beide Predikanten die men wilde beroepen zijn bezwaren ingediend.
Niet echt leuk voor de beide predikanten..Zoiets gebeurt niet vaak in de PKN.
Er is geen bezwaar ingediend tegen de predikanten. Dat is namelijk niet mogelijk. De bezwaren zijn gericht op de gevolgde procedure, al hangt dat vaak wel samen met elkaar.
En het komt toch al snel een paar keer per jaar voor, dus geheel uniek is het niet.
Ongelooflijk. Zeker gezien de stemuitslag
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:
Nathanaël schreef:

Wat is er aan de hand in de Geref Kerk op URK ??Tegen de beide Predikanten die men wilde beroepen zijn bezwaren ingediend.
Er is geen bezwaar ingediend tegen de predikanten. Dat is namelijk niet mogelijk. De bezwaren zijn gericht op de gevolgde procedure, al hangt dat vaak wel samen met elkaar.
En het komt toch al snel een paar keer per jaar voor, dus geheel uniek is het niet.
De uitslag was inderdaad redelijk positief mbt de te beroepen predikant:
Met betrekking tot de stemming over het voorgenomen beroep op ds. Bos deelt de kerkenraad u het volgende mee: Er zijn maar liefst 785 stemmen uitgebracht. Hiervan waren 762 stemmen voor en 22 stemmen tegen het beroep en 1 blanco. De kerkenraad is verheugd over de hoge opkomst en de uitslag van de stemming.

Ondanks deze stemming, is afgelopen vrijdagavond bezwaar ingediend tegen de gevolgde procedure door dezelfde bezwaarmakers (waarvan er 1 zich heeft terug getrokken) als tegen de procedure op het voornemen van de kerkenraad om een beroep uit te brengen op ds. Menkveld. Ook dit bezwaar is doorgestuurd naar het classicale college voor de behandeling van bezwaren en geschillen.

De consequentie hiervan is dat nu eerst gewacht moet worden op een uitspraak van dit college en dat het beroep op ds. Bos nog niet kan worden uitgebracht.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:
Nathanaël schreef:

De uitslag was inderdaad redelijk positief mbt de te beroepen predikant:
Met betrekking tot de stemming over het voorgenomen beroep op ds. Bos deelt de kerkenraad u het volgende mee: Er zijn maar liefst 785 stemmen uitgebracht. Hiervan waren 762 stemmen voor en 22 stemmen tegen het beroep en 1 blanco. De kerkenraad is verheugd over de hoge opkomst en de uitslag van de stemming.

Ondanks deze stemming, is afgelopen vrijdagavond bezwaar ingediend tegen de gevolgde procedure door dezelfde bezwaarmakers (waarvan er 1 zich heeft terug getrokken) als tegen de procedure op het voornemen van de kerkenraad om een beroep uit te brengen op ds. Menkveld. Ook dit bezwaar is doorgestuurd naar het classicale college voor de behandeling van bezwaren en geschillen.

De consequentie hiervan is dat nu eerst gewacht moet worden op een uitspraak van dit college en dat het beroep op ds. Bos nog niet kan worden uitgebracht.
Inmiddels bericht op de website dat beide bezwaren ongegrond zijn verklaard!
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

Ook dat is vrijwel altijd de uitkomst.
SanderL

Bericht door SanderL »

Alle mede forummers en lezers alvast een goede jaarwisseling toegewenst en de beste wensen en Gods Zegen voor 2021!
Ukkie

Bericht door Ukkie »

SanderL schreef:Alle mede forummers en lezers alvast een goede jaarwisseling toegewenst en de beste wensen en Gods Zegen voor 2021!
Ja voor jou ook de zegen en vrede van onze God voor 2021
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Volgens mij heeft het beroepingswerkgedeelte op www.dominees.nl de jaarwisseling niet overleefd. :jongle
Forummer

Bericht door Forummer »

Is dat de website van Jantje?
Dan heeft hij het nu nog drukker :humhihi
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Forummer schreef:Is dat de website van Jantje?
Dan heeft hij het nu nog drukker :humhihi
Ach arm Jantje. :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Hollander

Bericht door Hollander »

Piet Puk schreef:Volgens mij heeft het beroepingswerkgedeelte op http://www.dominees.nl de jaarwisseling niet overleefd. :jongle
Verstandige keuze zo!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Hollander schreef:
Piet Puk schreef:Volgens mij heeft het beroepingswerkgedeelte op http://www.dominees.nl de jaarwisseling niet overleefd. :jongle
Verstandige keuze zo!
Volgens mij werkt het gewoon. Maar ik kom er verder nooit, dus geen idee of het anders is dan anders.
Gesloten