Dan toch nog een korte reactie:Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 11:58Wim weet wel waar hij zijn duim zet.Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 11:48Valcke schreef: ↑Vandaag, 11:34 M.i. wringt het toch dat hier discussie gevoerd wordt over de misstappen van een specifiek persoon. Ik ervaar dat als ongepast.
Hoewel er zeker liefdevolle en zinnige bijdragen onder zijn, zie ik ook reacties die getuigen van een zich ver boven de "schuldige" verheven voelen.
Ik vraag mij dan of we onszelf wel kennen? En hoe kunnen we dan ooit met David een belijdenis doen als hij deed in Psalm 51, enz.
Voor sommigen lijkt dat hier überhaupt niet nodig.
Het lijkt mij trouwens wel zo gepast om alle reacties die gaan over een specifieke persoon te verwijderen. En dat zijn er heel veel.![]()
Ik ben het eens met het feit dat er een bepaalde verhevenheid bij forummers is. Ik ben het er niet mee eens dat het gesprek hier niet gevoerd mag worden. Het is simpelweg een thema wat menigeen in onze achterban bezig houdt, net als de kwestie Driedorp blijkbaar. Omdat het openbare informatie uit de krant is, kan het hier gewoon besproken worden. We houden het nauwlettend in de gaten, er is een meldknop wanneer er regels overtreden worden. Dat geldt voor al voor aannames en insinuaties. Vandaag vind ik dat bijvoorbeeld ook spannend. Jongens zouden de verdachte opgezocht hebben, daar wordt op gereageerd door Eliza dat 'het wel een eens anders zou kunnen liggen'. Dat is wel op de grens vind ik. Maar juist het vallen in zonde, het in de openbaarheid komen daarvan en de reactie van ons als gezindte daarop is best het bespreken waard, vind ik. Ik zie dat Ambtenaar ongeveer hetzelfde zegt. Daar ben ik het mee eens.
a) De aannames zijn en waren hier vanaf het begin niet van de lucht. Dat hierop gemodereerd zou worden, klopt dus niet (of alleen gedeeltelijk). Daarvoor is ook echt geen melding nodig, want dit topic wordt door de moderators zeker wel gevolgd.
b) Je moet onderscheid maken tussen enerzijds het thema waarvoor de discussie prima is, en anderzijds de specifieke casus, waarvoor dit niet geldt. Dit onderscheid wordt nu dus niet gemaakt.
c) Niet alle openbare informatie is geschikt om besproken te worden. En zeker niet omdat daar wel degelijk in tal van posts een eigen invulling aan gegeven is en wordt. Wanneer je zegt dat bepaalde aannames "op het randje" liggen, gaan zij mij daar m.i. ver overheen.
d) Richting Ambtenaar (die je ook noemt in jouw post): Het woord 'misstap' (ik gebruikte de meervoudsvorm 'misstappen') zegt niets over de "zwaarte" van de zonde. Volgens Van Dale is de betekenis een verkeerde of slechte daad (en wordt vooral gebruikt op zedelijk gebied). Het woord heb ik in de verste verte niet gebruikt om iets te relativeren. Overigens lijk je ook verder mijn bijdrage niet begrepen te hebben.