De SGP - een open partij

HersteldHervormd

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Duidelijk, ik snap je wat beter zo. Het blijven wel stevige woorden vind ik, maar ik begrijp de context wel nu. :super
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bruna

Bericht door Bruna »

HersteldHervormd schreef: 26 jun 2023, 20:13 Duidelijk, ik snap je wat beter zo. Het blijven wel stevige woorden vind ik, maar ik begrijp de context wel nu. :super
Inderdaad waren de woorden wat te stevig aangezet… het kon heftiger overkomen dan de bedoeling was.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
HersteldHervormd

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1052 ... erdiensten

Jammer dat Bisschop niet gewoon netjes het regelt. Staat hem niet netjes.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

HersteldHervormd schreef: 15 aug 2023, 22:44 https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1052 ... erdiensten

15K voor het lid zijn van een RvT vind ik ook royaal, eerlijk gezegd. Maar wellicht is dat 'marktconform'.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mister schreef: 16 aug 2023, 09:10
HersteldHervormd schreef: 15 aug 2023, 22:44 https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1052 ... erdiensten

15K voor het lid zijn van een RvT vind ik ook royaal, eerlijk gezegd. Maar wellicht is dat 'marktconform'.
https://nl.indeed.com/career/lid-raad-v ... t/salaries Ik denk dat dat het wel is ja.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 09:13

https://nl.indeed.com/career/lid-raad-v ... t/salaries Ik denk dat dat het wel is ja.
Dan valt het in feite mee. Overigens: 7 man in de RvT van een scholengemeenschap (VLC/HB). Kost maar zo een tonnetje per jaar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bisschop zit in de RvT van 3 scholen, dus het valt per school wel mee.
Bovendien heeft hij inkomen voor het schrijven van artikelen, dus dat gaat er ook nog af.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 16 aug 2023, 09:33 Bisschop zit in de RvT van 3 scholen, dus het valt per school wel mee.
Bovendien heeft hij inkomen voor het schrijven van artikelen, dus dat gaat er ook nog af.
Zat in de RvT van 3 scholen, nu nog 2.
HersteldHervormd

Mwah, dat valt wel mee volgens mij. Ik vind het eerder niet zo netjes dat het niet geregeld is.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Hij heeft het wel netjes geregeld, toch? Maar hij verdiend meer dan de norm, dus moet hij € 603 salaris inleveren.
HersteldHervormd

Herman schreef: 16 aug 2023, 09:48

Hij heeft het wel netjes geregeld, toch? Maar hij verdiend meer dan de norm, dus moet hij € 603 salaris inleveren.
Hij is te laat, daar gaat het mij om.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 16 aug 2023, 11:00 Hij is te laat, daar gaat het mij om.
Ik weet jou functie niet in het dagelijks leven, maar het gebeurd toch voortdurend dat dingen niet op tijd gebeuren. Ik krijg hier op kantoor allerlei in te vullen lijsten waar ik dan een reactietermijn op heb van x weken. Feitelijk zou ik niet op zomervakantie kunnen gaan om ambtelijke deadlines te halen. Doei, dan maar te laat.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 16 aug 2023, 11:10
HersteldHervormd schreef: 16 aug 2023, 11:00 Hij is te laat, daar gaat het mij om.
Ik weet jou functie niet in het dagelijks leven, maar het gebeurd toch voortdurend dat dingen niet op tijd gebeuren. Ik krijg hier op kantoor allerlei in te vullen lijsten waar ik dan een reactietermijn op heb van x weken. Feitelijk zou ik niet op zomervakantie kunnen gaan om ambtelijke deadlines te halen. Doei, dan maar te laat.
Als je in een gemeenteraad gaat krijg je ook de vraag wat je andere functie(s) is/zijn. Het is een vrij heldere vraag en het is niet dat het niet meerdere malen gevraagd wordt. Je hebt als fractie zelfs ondersteuning die het voor je kan regelen.
Ik ga er voor je laatste zinnen vanuit dat je gewoon vervanging hebt of kun uitstellen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:22 Ik ga er voor je laatste zinnen vanuit dat je gewoon vervanging hebt of kun uitstellen.
Nee, in de bouwvak ben je als onderneming dicht. Dan zit de deur op slot. Op voorziene deadlines kan je anticiperen. Op mails 'we verwachten uw reactie binnen twee weken' niet. Dan is de termijn al versteken voordat je terug van vakantie bent.

Maar ik ervaar in toenemende mate een speelbal te zijn van computergestuurde mailleveranciers, dat is vooral heel handig als je een bureaucratische instelling bent. Niemand hoeft dan meer na te denken. Dus stuur je van 1 ubo 5 identieke formulieren in en dat nog eens te vermenigvuldigen met de factor x van alle ubo-registerende instellingen waar je zaken mee doet. Waarvan dan formulier 3 om totaal onduidelijke redenen niet geaccepteerd wordt, met als gevolg dan je daar weer een aanmaning op krijgt enz.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 16 aug 2023, 11:33
Zeeuw schreef: 16 aug 2023, 11:22 Ik ga er voor je laatste zinnen vanuit dat je gewoon vervanging hebt of kun uitstellen.
Nee, in de bouwvak ben je als onderneming dicht. Dan zit de deur op slot. Op voorziene deadlines kan je anticiperen. Op mails 'we verwachten uw reactie binnen twee weken' niet. Dan is de termijn al versteken voordat je terug van vakantie bent.

Maar ik ervaar in toenemende mate een speelbal te zijn van computergestuurde mailleveranciers, dat is vooral heel handig als je een bureaucratische instelling bent. Niemand hoeft dan meer na te denken. Dus stuur je van 1 ubo 5 identieke formulieren in en dat nog eens te vermenigvuldigen met de factor x van alle ubo-registerende instellingen waar je zaken mee doet. Waarvan dan formulier 3 om totaal onduidelijke redenen niet geaccepteerd wordt, met als gevolg dan je daar weer een aanmaning op krijgt enz.
Ja, het UBO-register is uitermate irritant. Maar dat vind ik van hele andere orde dan het niet melden van nevenverdiensten als politicus, waarvan je heel duidelijk weet dat het belangrijke informatie is.

Ik stoei momenteel wat met de belastingdienst die aanslagen oplegt obv een jaar met aardig veel verdienste, waardoor je het jaar erna veel belasting moet betalen, die je weer lager kunt maken door een complete voorlopige aangifte te doen, met al het werk dat erbij komt, ipv zoals zij het doen 'wij denken dat u dit en dit verdient, dus betaal zsm dat en dat'.
Plaats reactie