Re: Wat doen we vandaag?
Geplaatst: 15 mar 2021, 08:47
C1 is te klein idd
Dan zorg je toch dat je in die Golf degene laat rijden die die dag met de kinderwagen op pad moet?Bertiel schreef:we hebben al een golf variant, das makkelijk, maar hebben 2 auto's en auto 2 is aan vervanging toe.
De Clio 4 is in 't geheel niet meer te vergelijken met de 1e generatie. Je rijdt met een nieuwe Clio in een compleet ander klasse.Mannetje schreef:Clio station is groot zat, een niet te grote, goed inklapbare, kinderwagen past ook wel in een Clio hatchback. (Ik spreek voor een Clio 4, het voorlaatste model.)
Absoluut. Al denk ik wel eens: ik ga een Clio 1 kopen, gewoon voor de fun. Heb ook daar regelmatig in gereden, en het waren geweldige autootjes.-DIA- schreef:De Clio 4 is in 't geheel niet meer te vergelijken met de 1e generatie. Je rijdt met een nieuwe Clio in een compleet ander klasse.Mannetje schreef:Clio station is groot zat, een niet te grote, goed inklapbare, kinderwagen past ook wel in een Clio hatchback. (Ik spreek voor een Clio 4, het voorlaatste model.)
Zeker, de Clio 1 is nog een echte auto. Zonder teveel elektronische snufjes. In zo'n auto rijdt je nog meer traditionele auto. Als een Clio 1 nu nog als nieuw gemaakt werd zou ik zo weer zo'n auto willen!Mannetje schreef:Absoluut. Al denk ik wel eens: ik ga een Clio 1 kopen, gewoon voor de fun. Heb ook daar regelmatig in gereden, en het waren geweldige autootjes.-DIA- schreef:De Clio 4 is in 't geheel niet meer te vergelijken met de 1e generatie. Je rijdt met een nieuwe Clio in een compleet ander klasse.Mannetje schreef:Clio station is groot zat, een niet te grote, goed inklapbare, kinderwagen past ook wel in een Clio hatchback. (Ik spreek voor een Clio 4, het voorlaatste model.)
Maar voor dagelijks gebruik is een Clio 4 wel fijner.
ook niet altijd uitvoerbaarZeeuw schreef:Dan zorg je toch dat je in die Golf degene laat rijden die die dag met de kinderwagen op pad moet?Bertiel schreef:we hebben al een golf variant, das makkelijk, maar hebben 2 auto's en auto 2 is aan vervanging toe.
Want?Bertiel schreef:ook niet altijd uitvoerbaarZeeuw schreef:Dan zorg je toch dat je in die Golf degene laat rijden die die dag met de kinderwagen op pad moet?Bertiel schreef:we hebben al een golf variant, das makkelijk, maar hebben 2 auto's en auto 2 is aan vervanging toe.
Tsja, uiteindelijk zijn het allemaal keuzes he :-). Ik loop tegenwoordig naar mn werk, om de grootste auto thuis te laten. Maar dat moet wel te doen zijn.Bertiel schreef:de golf gaat de meest KM maken.
de clio willen we het langst mee doen.
Dus ik ga met de golf woon/werk doen (en op de dagen dat mijn vrouw (ook) werkt, gaat zij met de golf).
Maar ook de andere auto moet de kinderwagen mee kunnen nemen.
Even openbaar en heel kort: Liever geen pb's meer hierover.-DIA- schreef:Bang zijn. En niet alleen vandaag. En ik zie wel meer dan ik kan zeggen. Bang dat de eenheid in ons kerkverband steeds verder uiteen groeit, en dat dit uit kan lopen op een breuk die we niet zoeken, maar er is een deel dat wat anders wil, en de confrontatie zoekt. En in dit gevoelen ben ik niet de enige.
Ik zat zomaar even te denken. In mijn 'peinsstoel'. Je-weet-wel. Ik dacht zo, denkend aan de SGP en aan dit topic.... Worstelen met kinderwagens lijkt me heel erg met een C1, maar ja, zo vroeg ik me af, hoe deden de arme moeders (en vaders) in Nederland dat in de tweede helft van de 20e eeuw... toen een voorloper van de C1 heel erg populair was..... Een eendje... In je eentje... o nee, in je eendje.... Rijden dat deed ie, maar daar was dan ook net alles mee gezegd... Ook wel populair bij hippies (net als Mini en de Volkswagen Typ 2 Bus). Altijd een aparte auto, een beetje alternatief... Goedkoop, maar zo merkte ik in een SGP ritje in het eendje, ook geen rijke uitrusting, zelfs de verwarming ontbrak, en ik heb me ooit laten vertellen dat de eerste eendjes maar een ruitenwisser hadden.... Eendje...eentje maar... Maar dat kon echt niet...Zeeuw schreef:Tsja, al die kleine auto'tjes zijn worstelen met een kinderwagen. Ik denk dat het misschien net lukt, maar wel iedere keer ingewikkeld is. Wij hadden, toen de kids klein waren, een Ford Mondeo station. Daar schoof je je huis in en had je nog ruimte over voor de tuin zeg maar.Bertiel schreef:Wij zitten ook aan een Clio te denken ter vervanging van de auto van mijn vrouw.-DIA- schreef:Hmmm... Ik heb de eerste generatie Clio van 1992 helemaal af gereden. Heel weinig problemen mee gehad maar toen ie zo'n 13 jaar oud was was ie wel een beetje aan z'n end.Mannetje schreef: In mijn Clio gaat zo'n blokje al bijna 150 000 km mee.
Hoe is die qua kofferbak? Past daar een ingeklapte kinderwagen in?
Zo ontwikkelt alles zich door de tijd heen DIA. En is technische vooruitgang zeker niet perse een verbetering. Ik ben een stuk jonger, maar onze eerste auto (peugeot 205), had nog een handmatige choke, had banden die eng dun waren, maakte een hoop lawaai, maar het was wel onze eigen auto. Mijn huidige auto blijft keurig op de weg, houdt zelf afstand, gaat niet over het lijntje heen als ik niet wil, is automaat, masseert zelfs je rug als je dat wil. Maar toch was ik trotser op dat eerste auto'tje :-)-DIA- schreef: Ik zat zomaar even te denken. In mijn 'peinsstoel'. Je-weet-wel. Ik dacht zo, denkend aan de SGP en aan dit topic.... Worstelen met kinderwagens lijkt me heel erg met een C1, maar ja, zo vroeg ik me af, hoe deden de arme moeders (en vaders) in Nederland dat in de tweede helft van de 20e eeuw... toen een voorloper van de C1 heel erg populair was..... Een eendje... In je eentje... o nee, in je eendje.... Rijden dat deed ie, maar daar was dan ook net alles mee gezegd... Ook wel populair bij hippies (net als Mini en de Volkswagen Typ 2 Bus). Altijd een aparte auto, een beetje alternatief... Goedkoop, maar zo merkte ik in een SGP ritje in het eendje, ook geen rijke uitrusting, zelfs de verwarming ontbrak, en ik heb me ooit laten vertellen dat de eerste eendjes maar een ruitenwisser hadden.... Eendje...eentje maar... Maar dat kon echt niet...