Rijssen schreef:
Slagers vertrekken, steeds meer aanbod halal vlees, elke opmerking over burka is belediging: signalen dat de sharia in opmars is.
Haha, dat meer halal vlees aangeboden wordt betekent dat de sharia in opmars is. Het moet niet gekker worden.
Na de opmars van de moskee, het hoofddoekje, de gebedsruimte en de lokjood, valt een nieuw fenomeen te onderscheiden: het wegpesten van slagers die het wagen om onrein varkensvlees aan te bieden.
Een slager op de markt van Sarcelles (iets ten noorden van Parijs) werd in maart 2010 bedreigd door wat politiek correct wordt aangeduid als ‘een individu’ en de vitrine van zijn kraam wordt ernstig beschadigd met krassen. Dit ‘individu’ herhaalde zijn acties gedurende meerdere maanden. Er zijn meerdere getuigen en de politie is toegesneld. De slager, die het bedrijf zijn hele leven heeft geleid, denkt er over er mee op te houden. Sommigen beweren dat de varkenskop die hij in de vitrine heeft, de aanleiding was. (krantenartikel)
Sarcelles telt ruim 16 % moslim immigranten.
Treurig inderdaad.
Maar ook andere winkels moeten de culturele jihad vrezen. De stalletjes die bladen verkopen bij stations zijn een doelwit omdat ze schaars geklede vrouwen in tijdschriften verkopen. Dat wekt ergernis op bij moslims: het gaat tegen hun geloof in. Een vrouw in departement 93 wordt vanaf 2004 regelmatig bedreigd, bestolen en uitgescholden omdat haar winkel niet in overeenstemming met de koran is. Vooral tijdens de Ramadan is het raak. De burgermeester aldaar is een goede vriend van Jean-Christophe Lagarde, die in zijn eigen gemeente een moskee met gemeenschapsgeld heeft gebouwd. De gemeente doet niets om de winkel te beschermen en de vrouw (geboren 1957) is wanhopig. (origineel artikel Figaro, onder “parole des victime”)
Individuele excessen zeggen niets over de situatie an sich.
De fastfood keten Quick in de omgeving van Roubaix (8 van de 350 vestigingen in Frankrijk) heeft al zelfislamisering toegepast (februari 2010). Wie daar een Strong Bacon bestelt, eet geen varkensvlees, maar kalkoen. Een bord bij de ingang meldt dit trots (La Provence, 16-2-2010).
De directie van Quick beweert dat de situatie tijdelijk is, omdat halal vlees gescheiden moet worden bereid van ander vlees. (bron RTBF info) (kritisch commentaar door lezer)
Ook in Nederlandse supermarkten is al worst gesignaleerd waarop staat met rode letters ‘dinde’, hetgeen voor moslim klanten het signaal is dat het artikel halal is. Bijvoorbeeld: het merk Dulano salami dat aangeboden wordt bij Lidl (op dit plaatje de meest rechtse van de drie en op de vergroting rechtsonder).
Nou, direct de straten op inderdaad.
Op sommige scholen is al gekozen voor het serveren van uitsluiten halal maaltijden. Bijvoorbeeld in Molenbeek, waar de helft van de raadsleden moslim is en de socialistische burgermeester Philippe Moureaux (getrouwd met een veel jongere Marokkaanse vrouw) dit stukje zelfislamisering voor elkaar kreeg. De gemeente Molenbeek heeft een hoog percentage moslims. Volgens Brussels Journal mogen ook niet-moslim politieagenten in Molenbeek tijdens de ramadan niet eten of drinken op straat.
Onzin, er is alleen een verkeersplan opgesteld.
Opvallend de media de islam en moslims nooit noemen in verband met de bedreigingen van de winkeliers en dus ijverig dhimmi gedrag vertonen.
Laat er geen misverstand zijn. Culturele jihad is die vorm van jihad die tot doel heeft het stap voor stap veranderen van onze culturele waarden. Culturele jihad wordt tactisch goed ingezet op die punten waar de westerse samenleving zich moeilijk kan verdedigen, omdat het gedrag op die punten voorheen op een informele manier werd geregeld.
Die meldingen worden wel degelijk gemaakt, alleen meent de schrijver van dit artikel dat alle dorpsnieuwtjes ook paginagroot in het landelijk nieuws moeten worden vermeld.
Na verloop van tijd zal de consument denken dat het altijd zo geweest is. Sommige zullen reageren met ‘wat maakt het uit’. Wel het verschil is dat moslims steeds weer een stapje verder zullen gaan omdat islamisering een proces zonder eindpunt is.
Complot-denken dus.
Naast de islamisering van winkels wordt ook het denken en het wereldbeeld langzaam maar zeker door islamisering onder handen genomen.
Concrete aanwijzingen blijven uit. Dit artikel is ook weer gebaseerd op wat losse excessen waar dan weer een zogenaamd patroon in wordt gezien. De site waar je dit vandaan hebt gehaald staat nu ook niet bepaald bekend om de sterke artikels, integendeel. Een 'discussie' is leuk, maar rücksichtslos een artikel knippen en plakken kan iedereen wel en heeft verder weinig met een discussie van doen.
Zoals het geval dat aan niet-moslims wordt gevraagd zich te excuseren als ze een opmerking hebben gemaakt over burka (zoals Jeremy Clarkson overkwam) die moslims niet bevalt. Als dergelijk gebrek aan respect richting niet-moslims voorvalt, dan is de reactie ‘daar moet je tegen kunnen’ of ‘valt onder vrijheid van meningsuiting’.
Fout. Wat individu X doet kun je individu Y niet kwalijk nemen.
Met dit soort reacties proberen moslims het denken over islam en het reactiepatroon van niet-moslims ten aanzien van islam te conditioneren op een manier die hen goed uitkomt. Ze zijn bezig met het islamiseren van het taalgebruik, van de manier waarop we onze mening uiten en de manier waarop we omgaan met moslims.
Ja, het is één groot complot.
De normale reactie zou moeten zijn geweest, dat moslims bestand moeten zijn tegen kritiek op islam en tolerantie moeten tonen in betrekking tot die kritiek. Moslims die meer respect verlangen dan ze zelf tonen naar andersdenkenden toe, zouden zich vervolgens moeten excuseren voor hun onaangepaste gedrag. Er vindt een geleidelijke omkering van normen plaats.
Fout. Wat individu X doet kun je individu Y niet kwalijk nemen.
Islamisering is geen demografisch proces, maar allereerst een cultureel proces.
Islamisering is flauwekul. Genoemde situaties lijken me eerder onder assimilatie te vallen.