GerGem Kruiningen

Moderamen

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Moderamen »

De rechterlijke macht is ons gegeven, die mogen we benutten.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Waar staat nou dat er een 2de kort geding wordt aangespannen? Ik lees dat anders nergens hoor...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
zwaluw

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door zwaluw »

Jantje schreef:Waar staat nou dat er een 2de kort geding wordt aangespannen? Ik lees dat anders nergens hoor...
RD
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:
Dit is uiteraard informatie van de ene zijde, zonder dat we motieven van de kerkenraad (kunnen) weten.
Even gesteld dat het onverkort waar is, dan is het van de kerkenraad natuurlijk niet goed, en zij heeft een zware verantwoordelijkheid in deze.
Maar mijn eerdere bezwaar blijft bestaan: ik zou de fam. Jansen willen oproepen om alles, ook het onrecht, in Gods handen te leggen. Daar is het beter dan bij de beste advocaat. En het geeft veel meer rust. Ik begrijp best hoe moeilijk dat is, maar de weg die ze nu gaan is een letterlijk heilloze weg.
En wat zijn je argumenten op te stellen dat het een heilloze weg is? En waarom doe je geen oproep aan de kerkenraad om gehoor te geven aan het vonnis van de rechter?

Jansen is beschuldigd van een ernstig feit, dat zowel door hem als zijn nicht wordt tegengesproken. Ik vind het vrij normaal dat Jansen strijdt tegen het onrecht dat hem is aangedaan.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

zwaluw schreef:
Jantje schreef:Waar staat nou dat er een 2de kort geding wordt aangespannen? Ik lees dat anders nergens hoor...
RD
Ik heb het inmiddels gevonden.
Laatst gewijzigd door Jantje op 01 aug 2017, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Staat een aantal pagina's terug.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

freek schreef:
Dat is nogal verklaarbaar. De ruzie valt Bredeweg niet persoonlijk aan te rekenen. Het treft hem ook niet persoonlijk. Dan kun je beter maar zwijgen, om gestook en nieuwe vechtpartijen te voorkomen. Die afluisterapparatuur treft hem wel persoonlijk. Als zo'n gerucht blijft circuleren, zonder bevestigd of ontkracht te worden, leidt dat weer tot andere ellende.
Ik ben het oneens met je opmerking dat Bredeweg niets valt aan te rekenen. Hij is per slot van rekening degene die Jansen heeft beschuldigd van seksueel contact met zijn nicht. Een feit dat door beiden wordt ontkend.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:
Dit is uiteraard informatie van de ene zijde, zonder dat we motieven van de kerkenraad (kunnen) weten.
Even gesteld dat het onverkort waar is, dan is het van de kerkenraad natuurlijk niet goed, en zij heeft een zware verantwoordelijkheid in deze.
Maar mijn eerdere bezwaar blijft bestaan: ik zou de fam. Jansen willen oproepen om alles, ook het onrecht, in Gods handen te leggen. Daar is het beter dan bij de beste advocaat. En het geeft veel meer rust. Ik begrijp best hoe moeilijk dat is, maar de weg die ze nu gaan is een letterlijk heilloze weg.
En wat zijn je argumenten op te stellen dat het een heilloze weg is? En waarom doe je geen oproep aan de kerkenraad om gehoor te geven aan het vonnis van de rechter?

Jansen is beschuldigd van een ernstig feit, dat zowel door hem als zijn nicht wordt tegengesproken. Ik vind het vrij normaal dat Jansen strijdt tegen het onrecht dat hem is aangedaan.
Lees dit artikel eens dan zie je dat strijden voor eigen zaak niet altijd geboden is.

http://www.digibron.nl/search/detail/b0 ... ht-te-doen

Inhoudelijk zie ik veel forummers posities innemen over deze trieste kwestie zonder hoor en wederhoor. Kwalijk.

Nogmaals het discussieren over deze zaak vind ik kwalijk en ga er ook niet ( meer) aan meedoen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

freek schreef:
Dat is nogal verklaarbaar. De ruzie valt Bredeweg niet persoonlijk aan te rekenen. Het treft hem ook niet persoonlijk. Dan kun je beter maar zwijgen, om gestook en nieuwe vechtpartijen te voorkomen. Die afluisterapparatuur treft hem wel persoonlijk. Als zo'n gerucht blijft circuleren, zonder bevestigd of ontkracht te worden, leidt dat weer tot andere ellende.
Ik vind dat je een veel te groot onderscheid maakt tussen het functioneren van de ambtsdrager en zijn persoonlijke verantwoordelijkheid.

Het enkele feit dat iemand niet met stichting een aanzienlijk deel van de gemeente kan dienen, is al een zorgelijk punt, en de consequenties die de predikant daaraan verbindt, zijn mijns inziens onvoldoende. Het is duidelijk dat het voor de rust bij een deel van leden beter zou zijn als hij tijdelijk elders ging werken. Dat gebeurt niet, en dat vind ik niet wijs en past ook niet bij hoe de bijbel leert dat je met verschillen van inzicht moet omgaan.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef:
freek schreef:
Ik vind dat je een veel te groot onderscheid maakt tussen het functioneren van de ambtsdrager en zijn persoonlijke verantwoordelijkheid.

Het enkele feit dat iemand niet met stichting een aanzienlijk deel van de gemeente kan dienen, is al een zorgelijk punt, en de consequenties die de predikant daaraan verbindt, zijn mijns inziens onvoldoende. Het is duidelijk dat het voor de rust bij een deel van leden beter zou zijn als hij tijdelijk elders ging werken. Dat gebeurt niet, en dat vind ik niet wijs en past ook niet bij hoe de bijbel leert dat je met verschillen van inzicht moet omgaan.
Freek benoemt hier twee elemenenten. Namelijk het bericht dat kerkleden onderling ruzie maakten (vorige week - geen reactie kerkenraad) en de afluisterapparatuur (Bredeweg persoonlijk - wel reactie).
eilander
Moderator

Re: RE: Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:

O ja, zeer zeker wil ik ook de kerkenraad oproepen om volledig mee te werken.
Maar als je op deze manier in een gemeente zit, valt geen zegen onder de prediking te verwachten, vandaar een heilloze weg.
Jansen moet nu gewoon de classis afwachten, hoe moeilijk ook.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:
Lees dit artikel eens dan zie je dat strijden voor eigen zaak niet altijd geboden is.

http://www.digibron.nl/search/detail/b0 ... ht-te-doen
In dit kader een nietszeggend artikel wat mij betreft. Het gaat hier niet om gekrenkte trots, maar om een beschuldiging van een overtreding van het zevende gebod, die volgens beide betrokkenen berust op onwaarheid.
Inhoudelijk zie ik veel forummers posities innemen over deze trieste kwestie zonder hoor en wederhoor. Kwalijk.
Mensen maken opmerkingen over het proces en over de ontwikkelingen. Lijkt me niets kwalijks aan.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:O jja, zeer zeker wil ik ook de kerkenraad oproepen om volledig mee te werken.
Maar als je op deze manier in een gemeente zit, valt geen zegen onder de prediking te verwachten, vandaar een heilloze weg.
Vrijwel geheel eens. Als de kerkenraad het vonnis van de rechter niet volgt, dan is een nieuw kort geding op zijn plaats, vind ik. Voldoet de kerkenraad hier aan, dan moet Jansen inderdaad de kerkelijke procedure gewoon afwachten.

En ik vraag mij af, gezien ook de betrokkenheid van de predikant in dit geheel, of er überhaupt wel zegening is te verwachten op de prediking.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 01 aug 2017, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:
eilander schreef:

O ja, zeer zeker wil ik ook de kerkenraad oproepen om volledig mee te werken.
Hoe weet jij dat er geen zegen onder de prediking valt te verwachten? Overigens vind ik dat het evident is dat die prediking er helemaal niet zou moeten zijn, gegeven deze situatie. Als een gemeentelid zich onder de middelen stelt terwijl de kerkenraad in openbare zonden leeft, dan is daar zeker wel zegen onder te verwachten.
Nasrani

Bericht door Nasrani »

Mara schreef:Interview op radio 1, met PZC verslaggever
http://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/dominee ... o~a5e05148
Rake opmerking van de verslaggever: Je zou dit vanuit deze kringen zeker niet verwachten. (in eigen woorden).
Waar is in deze situatie de Bijbel als gids?
De hele situatie is te triest voor woorden.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie