Bezet gebied?

huisman

Re: Bezet gebied?

Bericht door huisman »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 10:47
Wim Anker schreef: Gisteren, 10:05 Hoe is de wandeling met keppeltje van @Profesto en @Amsterdamse in Amsterdam eigenlijk gegaan?
Ging fantastisch Wim alias Palestijnenhater
Dit bedoel ik. De regelrechte ontkenning van het antisemitisme in onze samenleving en zeker in Amsterdam. Met een Keppel op door Amsterdam lopen en zeggen dat het fantastisch ging is een verschrikkelijke ontkenning van de feiten.
Jouw Israël kritiek is dus bewezen wel antisemitisch te zijn. Dat is best een ernstige constatering.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

huisman schreef: Gisteren, 11:02
Wim Anker schreef: Gisteren, 10:05 Hoe is de wandeling met keppeltje van @Profesto en @Amsterdamse in Amsterdam eigenlijk gegaan?
Dit bedoel ik. De regelrechte ontkenning van het antisemitisme in onze samenleving en zeker in Amsterdam. Met een Keppel op door Amsterdam lopen en zeggen dat het fantastisch ging is een verschrikkelijke ontkenning van de feiten.
Jouw Israël kritiek is dus bewezen wel antisemitisch te zijn. Dat is best een ernstige constatering.
Tuurlijk joh, dream on. Als je zo graag mij antisemiet wilt noemen, ga je gang. Ik neem je hierin niet serieus. ::bye
Terri

Bericht door Terri »

Zullen we stoppen met elkaar te betittelen als antisemiet en palestijnenhater? Zo ga je toch niet met elkaar om?
Kom op, ik proef haat naar elkaar.....
Ik vind het oprecht heel erg dit venijn.
Tegelijk vraag ik me wel af; is dit een nieuw Sjibolet?
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Je hebt helemaal gelijk Terri. Aangezien ik echter (geheel onterecht) al diverse malen door deez en gene antisemiet werd genoemd, kon ik het even niet laten om te spiegelen en dan Wim te laten ervaren hoe het voelt om Palestijnenhater genoemd te worden.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:32
huisman schreef: Gisteren, 11:02
Tuurlijk joh, dream on. Als je zo graag mij antisemiet wilt noemen, ga je gang. Ik neem je hierin niet serieus. ::bye
Feit is natuurlijke wel dat de "keppel walk" helemaal niet is gedaan. Gewoon liegen op dit forum is blijkbaar ook allemaal ok.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:49 Je hebt helemaal gelijk Terri. Aangezien ik echter (geheel onterecht) al diverse malen door deez en gene antisemiet werd genoemd, kon ik het even niet laten om te spiegelen en dan Wim te laten ervaren hoe het voelt om Palestijnenhater genoemd te worden.
Als een antisemiet dit zegt voelt het als een geuzennaam.
(en het klopt nog ook, ik haat iedereen die de grondslag heeft dat anderen geen recht van leven hebben op deze aarde).
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Terri schreef: Gisteren, 11:46 Zullen we stoppen met elkaar te betittelen als antisemiet en palestijnenhater? Zo ga je toch niet met elkaar om?
Ja, men scheld elkaar uit en vervolgens wast men de handen in onschuld als het gaat om 'haat'. Nu vind ik 'haat' wel een wat al te stevige term voor gekibbel om een internetforum, maar het geeft wel aan dat het hier om een sjibbolet gaat, omdat de geschiedenis al sinds de eerste eeuw na Christus aantoont dat de joden vanwege hun jood zijn worden buitengesloten van de samenleving.

Tegelijkertijd zijn er gewoon ook zaken die benoemt moeten worden. Door een keer grondig na te denken over institutioneel racisme, kwam ik erachter dat ik aan die kwaal lijkt. Prima. Dan probeer je daar mee om te gaan en je opvattingen aan te passen...
Profesto

Bericht door Profesto »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 11:49 Je hebt helemaal gelijk Terri. Aangezien ik echter (geheel onterecht) al diverse malen door deez en gene antisemiet werd genoemd, kon ik het even niet laten om te spiegelen en dan Wim te laten ervaren hoe het voelt om Palestijnenhater genoemd te worden.
Ik krijg de indruk dat het geen indruk maakt.

Ik heb gisteren al opgeroepen om te stoppen met de vervelende en onterechte beschuldigingen aan o.a. mijn adres.
Ik zie het vooral ook als een manier om de boodschapper van nieuws dat je niet wilt horen aan te vallen. Het is een beproefde tactiek: breng de ander in diskrediet, dan hoef je je niet te verdiepen in het punt dat gemaakt wordt en of dat wellicht een terecht punt is.
huisman

Bericht door huisman »

Terri schreef: Gisteren, 11:46 Zullen we stoppen met elkaar te betittelen als antisemiet en palestijnenhater? Zo ga je toch niet met elkaar om?
Bij mij geen enkele vorm van haat/nijd. Ik noem de feiten. Antisemitisme ontkennen is het begin van het einde. Daar sla ik dus op aan .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Dit topic gaat een tijdje dicht. Een moment van bezinning en afkoeling rondom dit thema lijkt ons niet onverstandig.
Gesloten