Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Dozen pakken en thuisonderwijs.
Boekenkast reorganiseren die door anderen is gevuld, wegens verhuizing.

Heeft iemand ze op kleur gezet?Posthoorn schreef:Boekenkast reorganiseren die door anderen is gevuld, wegens verhuizing.![]()

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nee, ze hebben hun best gedaan. Maar ik word er helemaal scheel van. Alles door elkaar.Mara schreef:Heeft iemand ze op kleur gezet?Posthoorn schreef:Boekenkast reorganiseren die door anderen is gevuld, wegens verhuizing.![]()
Haha, ik wissel af en toe. De literatuurkast op kleur. En dan ben ik in no time gestoord omdat ik niks meer kan vinden. Dus in de eerstvolgende vakantie gaat 'ie weer op auteur. En dan word ik weer kriegel van het chaotische beeld.Posthoorn schreef:Nee, ze hebben hun best gedaan. Maar ik word er helemaal scheel van. Alles door elkaar.Mara schreef:Heeft iemand ze op kleur gezet?Posthoorn schreef:Boekenkast reorganiseren die door anderen is gevuld, wegens verhuizing.![]()
Maar het kan altijd nog erger (gouden tip van VT Wonen: https://www.vtwonen.nl/inspiratie/boeke ... fOijH0U4CE):

Ik begrijp niet waarom jullie Calibre niet als boekenkast gebruiken.
Boeken moet je kunnen voelen, horen, ruiken...Tiberius schreef:Ik begrijp niet waarom jullie Calibre niet als boekenkast gebruiken.
Kan dat in dat Calibre van je?
- Niet meer zo actief -
Dan doe je andere dingen met boeken dan waarvoor ze gemaakt zijn.Mannetje schreef:Boeken moet je kunnen voelen, horen, ruiken...Tiberius schreef:Ik begrijp niet waarom jullie Calibre niet als boekenkast gebruiken.

Nou nee. Dat doe jij! Jij snijdt ze kapot en legt ze onder een scanner. Ik kan nog steeds niet heel enthousiast worden van digitaal lezen, al ben ik nu ook weer in een e-book bezig.Tiberius schreef:Dan doe je andere dingen met boeken dan waarvoor ze gemaakt zijn.Mannetje schreef:Boeken moet je kunnen voelen, horen, ruiken...Tiberius schreef:Ik begrijp niet waarom jullie Calibre niet als boekenkast gebruiken.
-
- Verbannen

Precies. Dat heet het ruïneren van boeken. Zeker oude boeken en oude drukken ga je toch niet kapot snijden???
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom niet? Je kan ze toch nog gewoon lezen? Daar zijn ze voor gemaakt. Niet meer en niet minder. Ruiken enz. doe je maar met andere dingen.
Nou, het lijkt mij absurd om een zeldzame Ravenstein in stukken te snijden en door de scanner te halen.
Een zeldzame Ravenstein? Nee die heb ik niet.
Als ik wat digitaals wil lezen, kijk ik wel even op refoforum.
Maar een boek is meer dan een verzameling nullen en enen. De idee alleen al. Wat een barbarisme!
Maar een boek is meer dan een verzameling nullen en enen. De idee alleen al. Wat een barbarisme!
- Niet meer zo actief -
Over barbarisme gesproken, juist niet: eeuwen geleden schreef men op rotsen, later op kleitabletten, daarna op een boekrol, vervolgens in een boek.
De meest recente stap is een e-reader. Dus we wachten geduldig af tot je aan die stap toe bent.
Die dingen van eeuwen geleden kon je allemaal ruiken en voelen. Horen (deze waarneming gebruik je ook hierboven) associeer ik meer met luisterboeken, die je via e-reader kan beluisteren.
De meest recente stap is een e-reader. Dus we wachten geduldig af tot je aan die stap toe bent.

Die dingen van eeuwen geleden kon je allemaal ruiken en voelen. Horen (deze waarneming gebruik je ook hierboven) associeer ik meer met luisterboeken, die je via e-reader kan beluisteren.