Er staat te veel water op het platte dak en dit dak heeft 50 jaar geen onderhoud gehad. Daardoor komt er te veel vocht in huis ( schimmel op plafonds). Daarnaast wordt een dakopbouw gerealiseerd voor meer (slaap) kamers. Achteraf gezien had dit twee weken eerder gemoeten, dan was het dak dicht geweest, maar helaas lukt dat niet in de planning van de aannemer.Zeeuw schreef: Was het noodzakelijk dat in dit seizoen te doen dan?
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Ergens zou je denken dat in die 50 jaar eerder wel een droge periode geweest is om dit te doen :-).merel schreef:Er staat te veel water op het platte dak en dit dak heeft 50 jaar geen onderhoud gehad. Daardoor komt er te veel vocht in huis ( schimmel op plafonds). Daarnaast wordt een dakopbouw gerealiseerd voor meer (slaap) kamers. Achteraf gezien had dit twee weken eerder gemoeten, dan was het dak dicht geweest, maar helaas lukt dat niet in de planning van de aannemer.Zeeuw schreef: Was het noodzakelijk dat in dit seizoen te doen dan?
Succes! Ik hoop dat het snel geregeld is.
Waarschijnlijk wel, maar het huis is pas sinds een paar maanden van ons. De vorige bewoners waren ongeveer 20 jaar niet boven geweest.Zeeuw schreef:Ergens zou je denken dat in die 50 jaar eerder wel een droge periode geweest is om dit te doen :-).merel schreef:Er staat te veel water op het platte dak en dit dak heeft 50 jaar geen onderhoud gehad. Daardoor komt er te veel vocht in huis ( schimmel op plafonds). Daarnaast wordt een dakopbouw gerealiseerd voor meer (slaap) kamers. Achteraf gezien had dit twee weken eerder gemoeten, dan was het dak dicht geweest, maar helaas lukt dat niet in de planning van de aannemer.Zeeuw schreef: Was het noodzakelijk dat in dit seizoen te doen dan?
Bijzonder is dat he. Wij kochten een huis van mensen die, achteraf gezien, eigenlijk nooit schoonmaakten en nooit onderhoud pleegden. Dat heeft wel wat zweet gekost destijds.merel schreef:Waarschijnlijk wel, maar het huis is pas sinds een paar maanden van ons. De vorige bewoners waren ongeveer 20 jaar niet boven geweest.Zeeuw schreef:Ergens zou je denken dat in die 50 jaar eerder wel een droge periode geweest is om dit te doen :-).merel schreef:Er staat te veel water op het platte dak en dit dak heeft 50 jaar geen onderhoud gehad. Daardoor komt er te veel vocht in huis ( schimmel op plafonds). Daarnaast wordt een dakopbouw gerealiseerd voor meer (slaap) kamers. Achteraf gezien had dit twee weken eerder gemoeten, dan was het dak dicht geweest, maar helaas lukt dat niet in de planning van de aannemer.Zeeuw schreef: Was het noodzakelijk dat in dit seizoen te doen dan?
-
Bespaar me de details
Nieuwbouw is dan wel aangenaam
Nieuwbouw is dan wel aangenaam
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Nou inderdaad. Wij zijn ook hele rare en vieze dingen tegengekomen, asbestzeil onder lagen vloerbedekking, gasbuizen onder de grond die op knappen stonden, meters loze leidingen onder de vloer, veel schimmel achter inbouwkasten, heel veel muizen(nesten). tegeltjes over lagen behang geplakt.
Over twee weken is het dak dicht en dan kunnen we gaan stoken. Dat mag ook wel, want over een paar weken wonen we er al. Het zal de eerste tijd wel een beetje kamperen zijn in huis. Volgende week komen iig de keuken, de houtkachel en de vloeren. Als het gaat lukken met de kou.
Nieuwbouw is inderdaad aangenamer. Wij zijn op dit moment de eerste bewoners van ons huis, maar een Vinexwijk is ook ongezellig(er). Iedereen heeft dezelfde leeftijd en zit in dezelfde levensfase. Nu gaan wij in een oudere wijk wonen, met gezinnen, ouderen, scholen etc. Een stuk aangenamer.
Over twee weken is het dak dicht en dan kunnen we gaan stoken. Dat mag ook wel, want over een paar weken wonen we er al. Het zal de eerste tijd wel een beetje kamperen zijn in huis. Volgende week komen iig de keuken, de houtkachel en de vloeren. Als het gaat lukken met de kou.
Nieuwbouw is inderdaad aangenamer. Wij zijn op dit moment de eerste bewoners van ons huis, maar een Vinexwijk is ook ongezellig(er). Iedereen heeft dezelfde leeftijd en zit in dezelfde levensfase. Nu gaan wij in een oudere wijk wonen, met gezinnen, ouderen, scholen etc. Een stuk aangenamer.
Wij zijn destijds helaas uitgeloot voor diverse nieuwbouwprojekten, maar als de wijk dan af was en ik reed er doorheen, dacht ik, achteraf blij dat we er toch niet wonen. Alles zag er hetzelfde uit, de tuintjes, de buitenboel.merel schreef: Nieuwbouw is inderdaad aangenamer. Wij zijn op dit moment de eerste bewoners van ons huis, maar een Vinexwijk is ook ongezellig(er). Iedereen heeft dezelfde leeftijd en zit in dezelfde levensfase. Nu gaan wij in een oudere wijk wonen, met gezinnen, ouderen, scholen etc. Een stuk aangenamer.
Na een jaar of 20 zie je meer verscheidenheid komen.
Nu zijn de nieuwbouwwijken ook veel afwisselender, mede omdat mensen soms hun eigen ontwerp mogen laten bouwen.
Een oud huis kopen en (laten) verbouwen, is doorbijten, teleurstellingen en tegenslagen incasseren.
Wij woonden er in, omdat wij het huis in fases hebben verbouwd. Dus je moet accepteren dat het regelmatig rommelig wordt, er fluitende bouwvakkers om 7 uur in je huis rondstampen, soms kampeert in eigen huis.
Maar als jullie er in gaan, is alles klaar? Op welke datum is de overdracht van jullie huidige woning?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vandaag komen de verhuisdozen!
En toevallig komt ook de nieuwe bewoonster even kijken.
Vandaar dat ik dus mijn eierkoker aanzette zonder er een ei in te doen.

O spannend. Ga je groter, kleiner, lager, hoger wonen?Posthoorn schreef:Vandaag komen de verhuisdozen!![]()
Kleiner en warmer.... Nog één koude week voor de boeg.Mara schreef:O spannend. Ga je groter, kleiner, lager, hoger wonen?Posthoorn schreef:Vandaag komen de verhuisdozen!![]()
Precies de koudste van het jaar.Posthoorn schreef:Kleiner en warmer.... Nog één koude week voor de boeg.Mara schreef:O spannend. Ga je groter, kleiner, lager, hoger wonen?Posthoorn schreef:Vandaag komen de verhuisdozen!![]()

Sterkte met de verhuizing.
Op 1 maart, maar dan is het zeker nog niet klaar. De muren zijn wel gestuct, maar nog niet gesausd. Dat kan ook nog niet, omdat het huis nog te vochtig is. De dakopbouw is nog lang niet klaar. Deze afwerking gaat mijn man aankomende zomer doen en aankomende winter spouwmuur- en vloerisolatie. De komende 5 jaren staat er nog veel op het programma.Mara schreef:Wij zijn destijds helaas uitgeloot voor diverse nieuwbouwprojekten, maar als de wijk dan af was en ik reed er doorheen, dacht ik, achteraf blij dat we er toch niet wonen. Alles zag er hetzelfde uit, de tuintjes, de buitenboel.merel schreef: Nieuwbouw is inderdaad aangenamer. Wij zijn op dit moment de eerste bewoners van ons huis, maar een Vinexwijk is ook ongezellig(er). Iedereen heeft dezelfde leeftijd en zit in dezelfde levensfase. Nu gaan wij in een oudere wijk wonen, met gezinnen, ouderen, scholen etc. Een stuk aangenamer.
Nu zijn de nieuwbouwwijken ook veel afwisselender, mede omdat mensen soms hun eigen ontwerp mogen laten bouwen.
Een oud huis kopen en (laten) verbouwen, is doorbijten, teleurstellingen en tegenslagen incasseren.
Wij woonden er in, omdat wij het huis in fases hebben verbouwd. Dus je moet accepteren dat het regelmatig rommelig wordt, er fluitende bouwvakkers om 7 uur in je huis rondstampen, soms kampeert in eigen huis.
Maar als jullie er in gaan, is alles klaar? Op welke datum is de overdracht van jullie huidige woning?
En wat jij zegt, klopt wel. In nieuwbouwwijken zie je weinig verscheidenheid. Heel ongezellig!
-
Als je zoveel vocht in huis hebt zou ik maar erg uitkijken met spouwmuur isolatie. Daar kun je flink narigheid mee krijgen.merel schreef:Op 1 maart, maar dan is het zeker nog niet klaar. De muren zijn wel gestuct, maar nog niet gesausd. Dat kan ook nog niet, omdat het huis nog te vochtig is. De dakopbouw is nog lang niet klaar. Deze afwerking gaat mijn man aankomende zomer doen en aankomende winter spouwmuur- en vloerisolatie. De komende 5 jaren staat er nog veel op het programma.Mara schreef:Wij zijn destijds helaas uitgeloot voor diverse nieuwbouwprojekten, maar als de wijk dan af was en ik reed er doorheen, dacht ik, achteraf blij dat we er toch niet wonen. Alles zag er hetzelfde uit, de tuintjes, de buitenboel.merel schreef: Nieuwbouw is inderdaad aangenamer. Wij zijn op dit moment de eerste bewoners van ons huis, maar een Vinexwijk is ook ongezellig(er). Iedereen heeft dezelfde leeftijd en zit in dezelfde levensfase. Nu gaan wij in een oudere wijk wonen, met gezinnen, ouderen, scholen etc. Een stuk aangenamer.
En wat jij zegt, klopt wel. In nieuwbouwwijken zie je weinig verscheidenheid. Heel ongezellig!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Hoezo? Wat zijn dan de risico's?
Het vocht in het huis komt waarschijnlijk doordat er al bijna een jaar niet gestookt is in het huis, er veel vocht op het dak ligt, afgelopen maand 700 liter water is gebruikt met het stucwerk. Als het kruipluik beter sluit en er over twee weken gestookt kan worden, wordt dit vast beter.
Het vocht in het huis komt waarschijnlijk doordat er al bijna een jaar niet gestookt is in het huis, er veel vocht op het dak ligt, afgelopen maand 700 liter water is gebruikt met het stucwerk. Als het kruipluik beter sluit en er over twee weken gestookt kan worden, wordt dit vast beter.
Wees gewaarschuwd! Hier hebben we nu ook hier en daar vocht in de muur waar het eerst niet zat. Met name buitenhoeken en andere koudere plekken waar weinig luchtcirculatie is zijn kwetsbaar.merel schreef:Hoezo? Wat zijn dan de risico's?
Laat voordat je ze de spouwen volspuit eerst iemand met verstand van zaken kijken naar je huis.
Wij zijn bezig met plannen voor een verbouwing

- Niet meer zo actief -