Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...?Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxed

Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...?Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxed
Hier nog zo eentje. Ik gun iedereen van harte het beste toe, maar dat is elke dag zo! Om dat elk jaar op de eerste dag van het jaar nog eens te bevestigen is prima, maar alle rompslomp er omheen hoeft voor mij niet.Hollander schreef:Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...? ;)Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxed
Net als al die 'verplichte' verjaardagen. Ik vind het fijn om bij iemand langs te gaan. Ik hou ook van contact maar al die verplichte dingen zijn vele mensen tot ergernis denk ik.Piet Puk schreef:Hier nog zo eentje. Ik gun iedereen van harte het beste toe, maar dat is elke dag zo! Om dat elk jaar op de eerste dag van het jaar nog eens te bevestigen is prima, maar alle rompslomp er omheen hoeft voor mij niet.Hollander schreef:Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...?Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxed
Dat is pijnlijk Maanenschijn. Gecondoleerd!Maanenschijn schreef:Ik vind het jammer dat ik dit jaar niet al die ouderwetse gewoonten kan uitvoeren. Fijn om de familie te zien, elkaar Gods zegen voor het nieuwe jaar toe te wensen, de onderlinge verbondenheid te voelen. Ik vind het een gemis.
In 2020 is mijn vader overleden. Het is niet vanzelfsprekend dat we elkaar volgend jaar weer op nieuwjaarsdag kunnen spreken.
Verplicht.... Dat zit veelal tussen de oren? Ik neem aan dat je geen boete kreeg bij een niet komen?Ukkie schreef:Net als al die 'verplichte' verjaardagen. Ik vind het fijn om bij iemand langs te gaan. Ik hou ook van contact maar al die verplichte dingen zijn vele mensen tot ergernis denk ik.Piet Puk schreef:Hier nog zo eentje. Ik gun iedereen van harte het beste toe, maar dat is elke dag zo! Om dat elk jaar op de eerste dag van het jaar nog eens te bevestigen is prima, maar alle rompslomp er omheen hoeft voor mij niet.Hollander schreef:Jij hebt het niet zo op tradities, hè, al die 'ouderwetsigheden'...?Orchidee schreef:Dat is idd wél een ouderwetse traditie.(...) Ik hoop dat het na dit jaar ook niet meer "verplicht" is. Wel zo relaxed
Dat klopt wat je zegt Herman maar het kan voor soms voelen als verplichtingen terwijl het eigenlijk teveel energie vraagt.Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.
En hoe zie dat praktisch als je een grote familie hebt?Herman schreef:De familieband ligt verankerd in het 5e gebod. Je hebt dus geen verplichtingen. De Heere vraagt gewoon liefde.