Ander schreef:Wat je met je donateurschap van de GBS doet moet je natuurlijk zelf weten. Toch mag dit wel wat genuanceerd worden. Ik heb de meditatie niet gelezen overigens. Is het blad pas uitgekomen?Wilhelm schreef:Tiberius schreef:[1. De GBS heeft helemaal nog geen officiële reactie gegeven op de HSV. .
Als ik onderstaand citaat lees kan ik niet anders concluderen dat de GBS bij monde van Ds Hogchem de HSV lezer wegzet als een Achab. In een meditatie in een officieel GBS blad.
Ik heb eerst het blad gepakt en heel de meditatie gelezen. Verschrikkelijk !
Voor mij reden om de GBS te gaan benaderen met de vraag om dat blad naar mij niet meer op te sturen.
Heel jammer, ze doen heel veel werk waar ik achter sta. Maar de houding is nu dusdanig onchristelijk geworden dat ik de GBS niet meer wil en kan steunen.
Ds. Hogchem roept op tot zelfonderzoek. Wijten we onze blindheid aan de moeilijke vertaling of aan ons bedriegelijke hart. Ik denk dat het goed is om ons te onderzoeken. Er was een kloof tussen Achab en Naboth, hoe is dat met ons? Laten we meditaties zo lezen en niet het blad in de krantenbak laten verdwijnen zonder de meditatie te lezen en vervolgens als er kritiek op is de meditatie wel gaan lezen en vervolgens op een forum met termen als verschrikkelijk komen. Dat lijkt me niet de goede weg.
De HSV lezer wordt weggezet als een goddeloze Achab tegenover een godvrezende Naboth.
Heeft niets, maar dan ook niets met zelfonderzoek te maken , alleen met de veroordeling dat je van de bevindelijke taal niets kent, ja dat het zelfs geheimtaal is als je de erve der vaderen verkoopt en je je inlaat met de HSV.