Nog .... nachtjes slapen, en dannnnnnnnn.................!!

Orchidee

Re: Nog .... nachtjes slapen, en dannnnnnnnn................

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Lourens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:Nog 1 nachtje slapen en dan hoopt Demo weer thuis te komen... héérlijk!
Nu nog voor mij 1 nachtje slapen... heeeeeeerlijk!
Hij heeft in ieder geval wel genoten van het italiaanse eten, het water liep mij in de mond toen ik hem gisteren aan de telefoon had! Overigens eten die italianen wel laat, hoor. Hij was gisteren pas om 23.00 klaar met dineren...
Heerlijk is dat Jolanda in die landen.
Wij waren in Spanje en daar was het net zo. Lekker wandelen en laat eten.
In Nederland kun je ook laat eten hoor ;)
:deg mij niet gezien, dan zit je eten nog half in je *****, als je naar bed toe gaat :huhu
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ria

Bericht door Ria »

nog 1 nachtje slapen en dan! Hond ophalen!!
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Mara

Bericht door Mara »

Mara schreef:
Lourens schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:Nog 1 nachtje slapen en dan hoopt Demo weer thuis te komen... héérlijk!
Nu nog voor mij 1 nachtje slapen... heeeeeeerlijk!
Hij heeft in ieder geval wel genoten van het italiaanse eten, het water liep mij in de mond toen ik hem gisteren aan de telefoon had! Overigens eten die italianen wel laat, hoor. Hij was gisteren pas om 23.00 klaar met dineren...
Heerlijk is dat Jolanda in die landen.
Wij waren in Spanje en daar was het net zo. Lekker wandelen en laat eten.
In Nederland kun je ook laat eten hoor ;)
:deg mij niet gezien, dan zit je eten nog half in je *****, als je naar bed toe gaat :huhu[/quote]

Dat ligt er aan hoe laat jij naar bed gaat :nananere
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
henriët

Bericht door henriët »

7
zondag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

henriët schreef:7
zondag!
JA!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
henriët

Bericht door henriët »

...2... begint de wegwijs!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

henriët schreef:...2... begint de wegwijs!
Je maakt de zin niet af....

....2.....begint het refo-wegwijs-circus weer.

Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk shoppen in eigen sfeer.
(Vooral die sfeer.............)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
henriët

Bericht door henriët »

Luther schreef:

:sorc
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:

Zullen we ergens afspreken op de WegWijs, Luther? :huhu
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:
Luther schreef:

Ik heb al gezegd: Ik ga alleen als ik er mag evangeliseren...

[quote="De profeet Amos"]3 Gij, die den bozen dag verre stelt, en den stoel des gewelds nabij brengt.
4 Die daar liggen op elpenbenen bedsteden, en weelderig zijn op hun koetsen, en eten de lammeren van de kudde, en de kalveren uit het midden van den meststal.
5 Die op het geklank der luit kwinkeleren, en bedenken zichzelven instrumenten der muziek, gelijk David;
6 Die wijn uit schalen drinken, en zich zalven met de voortreffelijkste olie, maar bekommeren zich niet over de verbreking van Jozef.[/quote]

[quote="De profeet Haggaï"]3 En het woord des HEEREN geschiedde door den dienst van den profeet Haggai, zeggende:
4 Is het voor ulieden wel de tijd, dat gij woont in uw gewelfde huizen, en zal dit huis woest zijn?
5 Nu dan, alzo zegt de HEERE der heirscharen: Stelt uw hart op uw wegen.
6 Gij zaait veel, en gij brengt weinig in; gij eet, maar niet tot verzadiging; gij drinkt, maar niet tot dronken worden toe; gij kleedt u, maar niet tot uw verwarming, en wie loon ontvangt, die ontvangt dat loon in een doorgeboorden buidel.
7 Alzo zegt de HEERE der heirscharen: Stelt uw hart op uw wegen.
8 Klimt op het gebergte, en brengt hout aan, en bouwt dit huis, en Ik zal een welgevallen daaraan hebben, en verheerlijkt worden, zegt de HEERE.
9 Gij ziet om naar veel, maar ziet, gij bekomt weinig; en als gij het in huis gebracht hebt, zo blaas Ik daarin. Waarom dat? spreekt de HEERE der heirscharen; om Mijns huizes wil, hetwelk woest is, en dat gij loopt elk voor zijn eigen huis.[/quote]
Laatst gewijzigd door Luther op 19 okt 2011, 00:19, 2 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
henriët

Bericht door henriët »

Luther schreef:
Mister schreef:
Luther schreef:

Ik heb al gezegd: Ik ga alleen als ik er mag evangeliseren...

[quote="De profeet Amos"]3 Gij, die den bozen dag verre stelt, en den stoel des gewelds nabij brengt.
4 Die daar liggen op elpenbenen bedsteden, en weelderig zijn op hun koetsen, en eten de lammeren van de kudde, en de kalveren uit het midden van den meststal.
5 Die op het geklank der luit kwinkeleren, en bedenken zichzelven instrumenten der muziek, gelijk David;
6 Die wijn uit schalen drinken, en zich zalven met de voortreffelijkste olie, maar bekommeren zich niet over de verbreking van Jozef.

[quote="De profeet Haggaï"]3 En het woord des HEEREN geschiedde door den dienst van den profeet Haggai, zeggende:
4 Is het voor ulieden wel de tijd, dat gij woont in uw gewelfde huizen, en zal dit huis woest zijn?
5 Nu dan, alzo zegt de HEERE der heirscharen: Stelt uw hart op uw wegen.
6 Gij zaait veel, en gij brengt weinig in; gij eet, maar niet tot verzadiging; gij drinkt, maar niet tot dronken worden toe; gij kleedt u, maar niet tot uw verwarming, en wie loon ontvangt, die ontvangt dat loon in een doorgeboorden buidel.
7 Alzo zegt de HEERE der heirscharen: Stelt uw hart op uw wegen.
8 Klimt op het gebergte, en brengt hout aan, en bouwt dit huis, en Ik zal een welgevallen daaraan hebben, en verheerlijkt worden, zegt de HEERE.
9 Gij ziet om naar veel, maar ziet, gij bekomt weinig; en als gij het in huis gebracht hebt, zo blaas Ik daarin. Waarom dat? spreekt de HEERE der heirscharen; om Mijns huizes wil, hetwelk woest is, en dat gij loopt elk voor zijn eigen huis.[/quote]
[/quote]
Nee, zo ga ik niet mee. met zulke teksten.
...

Waarom zo provoceren. Ergens begrijp ik je gewoon niet, maar dat geeft niet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

henriët schreef:Nee, zo ga ik niet mee. met zulke teksten.
...

Nee, ik wil echt niet provoceren, maar ter toelichting dan toch maar het volgende. Die toelichting is noodzakelijkerwijs erg algemeen en over-één-kam-scheerderig, maar je vroeg naar de diepste achtergronden van mijn bezwaren vandaar....:

Ik weet dat ik een eenling ben, maar ik vind de Wegwijsbeurs een door en door werelds evenement. Elke keer als ik er foto's van zie, dan zie ik vooral veel weelde, luxe, christenen die het fijn hebben met elkaar, omdat ze de boze buitenwereld even achter zich kunnen laten (dat is nergens de opdracht van de Heere Jezus), etc.
Ik citeer even ds. Egas uit het RD van zaterdag: "Een groot deel van de reformatorische achterban belijdt onbekeerd te zijn..." zou het dan echt de eerste prioriteit moeten zijn om de laatste refomode te kunnen kopen, de refohuisinrichting te volgen? Met vreemdelingsschap heeft het weinig meer te maken. We voelen ons opperbest op deze wereld, uiteraard in onze eigen kring en eigen sfeer, maar toch... het gaat ons goed. We zijn eerlijk onbekeerd, maar we hebben gelukkig nog veel goede dingen in onze kring, we geven ons geld, beluisteren onze eigen muziek, en we denken dat de Heere eigenlijk toch wel een beetje tevreden over ons kan zijn.
Ik besef dat ik nu een heleboel en velen over één kam scheer, bovendien wil ik echt waar niemand pijn doen, maar ik wil dit wel een keer uitspreken. Als ik al die mensen zie lopen, dan denk ik echt: Als de Heere Jezus vandaag terug zou komen, hoevelen zouden op dat moment met schrik vaststellen dat ze nog onbekeerd zijn.
(Overigens betrek ik dit niet alleen op de Wegwijs hoor, maar het is wel een klemmende vraag van me.)

Laat helder zijn dat ik dit vooral op mezelf betrek, en niet noodzakelijkerwijs iedereen veroordeel die een andere keuze meent te kunnen maken. Maar goed, dit is een discussieforum...
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Luther schreef: Ik heb al gezegd: Ik ga alleen als ik er mag evangeliseren...
wat let je?
heb ik ook twee jaar gedaan, maar bij een houseparty staan is makkelijker kan ik je verzekeren...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:
Luther schreef: Ik heb al gezegd: Ik ga alleen als ik er mag evangeliseren...
wat let je?
heb ik ook twee jaar gedaan, maar bij een houseparty staan is makkelijker kan ik je verzekeren...
Dat denk ik ook!
Maar je mag ook ingaan op de rest van mijn betoog...
Cantate

Bericht door Cantate »

Luther schreef:
henriët schreef:Nee, zo ga ik niet mee. met zulke teksten.
...

Nee, ik wil echt niet provoceren, maar ter toelichting dan toch maar het volgende. Die toelichting is noodzakelijkerwijs erg algemeen en over-één-kam-scheerderig, maar je vroeg naar de diepste achtergronden van mijn bezwaren vandaar....:

Ik weet dat ik een eenling ben, maar ik vind de Wegwijsbeurs een door en door werelds evenement. Elke keer als ik er foto's van zie, dan zie ik vooral veel weelde, luxe, christenen die het fijn hebben met elkaar, omdat ze de boze buitenwereld even achter zich kunnen laten (dat is nergens de opdracht van de Heere Jezus), etc.
Ik citeer even ds. Egas uit het RD van zaterdag: "Een groot deel van de reformatorische achterban belijdt onbekeerd te zijn..." zou het dan echt de eerste prioriteit moeten zijn om de laatste refomode te kunnen kopen, de refohuisinrichting te volgen? Met vreemdelingsschap heeft het weinig meer te maken. We voelen ons opperbest op deze wereld, uiteraard in onze eigen kring en eigen sfeer, maar toch... het gaat ons goed. We zijn eerlijk onbekeerd, maar we hebben gelukkig nog veel goede dingen in onze kring, we geven ons geld, beluisteren onze eigen muziek, en we denken dat de Heere eigenlijk toch wel een beetje tevreden over ons kan zijn.
Ik besef dat ik nu een heleboel en velen over één kam scheer, bovendien wil ik echt waar niemand pijn doen, maar ik wil dit wel een keer uitspreken. Als ik al die mensen zie lopen, dan denk ik echt: Als de Heere Jezus vandaag terug zou komen, hoevelen zouden op dat moment met schrik vaststellen dat ze nog onbekeerd zijn.
(Overigens betrek ik dit niet alleen op de Wegwijs hoor, maar het is wel een klemmende vraag van me.)

Laat helder zijn dat ik dit vooral op mezelf betrek, en niet noodzakelijkerwijs iedereen veroordeel die een andere keuze meent te kunnen maken. Maar goed, dit is een discussieforum...
Ik vind dat je het uitstekend verwoord hebt, Luther. Je doet je naam eer aan.

Ook ik denk inderdaad, en dan hoef ik helemaal niet ver te kijken, dat er meer mensen, die iedere zondag onder het Woord zitten, zijn die naar de Wegwijsbeurs en/of vakantie uitkijken dan verlangen naar de komst van Christus. En dat is tegelijk triest en onvoorstelbaar.
Plaats reactie