Flakkee is GEEN Zeeland!!!!!caprice schreef:Ik ging naar ds. Beens, want ds. de Leeuw komt vaker in Zeeland.sweelinck 25 schreef:Komende dinsdag ook, dan is Ds. G. Beens in Ouddorp en Ds. G.M. de Leeuw in Herkingen. Zie dan maar eens te kiezen waar je naar toe zult gaan...
Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
Dat staat er ook helemaal niet......Ander schreef:Flakkee is GEEN Zeeland!!!!!caprice schreef:Ik ging naar ds. Beens, want ds. de Leeuw komt vaker in Zeeland.sweelinck 25 schreef:Komende dinsdag ook, dan is Ds. G. Beens in Ouddorp en Ds. G.M. de Leeuw in Herkingen. Zie dan maar eens te kiezen waar je naar toe zult gaan...
Oftewel, hoe kun je nu zo een keuze maken ?
Ik heb die keuze niet, zou het ook niet weten.
Wij krijgen ds A (fijn) of ds B (jammer wellicht, maar och, wie weet) of ds C (nee he)
Wij krijgen ds A (fijn) of ds B (jammer wellicht, maar och, wie weet) of ds C (nee he)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.Willem schreef:Dat staat er ook helemaal niet......Ander schreef:Flakkee is GEEN Zeeland!!!!!caprice schreef:Ik ging naar ds. Beens, want ds. de Leeuw komt vaker in Zeeland.sweelinck 25 schreef:Komende dinsdag ook, dan is Ds. G. Beens in Ouddorp en Ds. G.M. de Leeuw in Herkingen. Zie dan maar eens te kiezen waar je naar toe zult gaan...
De les: Ouddorp en Herkingen liggen op Flakkee en ik vermag dan niet in te zien wat de toegevoegde waarde is van de melding dat ds. de Leeuw vaker in Zeeland is.
- sweelinck 25
Ik ben off-topiq begonnen, mag ik dan nu ook weer oproepen om on-topiq te gaan!
Inderdaad, Flakkee hoort NIET bij Zeeland!!!Ander schreef:Flakkee is GEEN Zeeland!!!!!caprice schreef:Ik ging naar ds. Beens, want ds. de Leeuw komt vaker in Zeeland.sweelinck 25 schreef:Komende dinsdag ook, dan is Ds. G. Beens in Ouddorp en Ds. G.M. de Leeuw in Herkingen. Zie dan maar eens te kiezen waar je naar toe zult gaan...
(mochten ze willen...
Laatst gewijzigd door Geka op 05 aug 2010, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
De les: Ouddorp en Herkingen liggen op Flakkee en ik vermag dan niet in te zien wat de toegevoegde waarde is van de melding dat ds. de Leeuw vaker in Zeeland is.
-
coupe soleil
Ander schreef:Flakkee is GEEN Zeeland!!!!!caprice schreef:Ik ging naar ds. Beens, want ds. de Leeuw komt vaker in Zeeland.sweelinck 25 schreef:Komende dinsdag ook, dan is Ds. G. Beens in Ouddorp en Ds. G.M. de Leeuw in Herkingen. Zie dan maar eens te kiezen waar je naar toe zult gaan...
Wat is dat toch dat die Flakkeebewoners daar zo hysterisch over doen? Het ligt allebei afgesloten van de buitenwereld, dus maakt het niet zoveel uit. Ja, topografisch gezien heb je gelijk. Ja, ik heb ook een paar jaar op Flakkee gewoond en niet in Zeeland. Maar ik heb nooit begrepen waarom er zo'n drama van gemaakt werd. En dat zal ik nooit begrijpen ook.
Zo, na al die tijd eens even m'n hart kunnen luchten.
Als je deze dominees waar het over ging kent, kan je dus een keuze maken. Daar onder geef je het zelf toch ook aan? Ds. B. vind je licht (wel licht), dus A zal dan wel zwaar zijnOftewel, hoe kun je nu zo een keuze maken ?
Gijs, als ze tegen jou zeggen "o, Rijssen, da's in de Achterhoek toch?", dan ga je ook steigeren.Gijs83 schreef:Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
Laat die Flakkeeënaars nou lekker steigeren als ze bij Zeeland worden gerekend. Stukje folklore dat erbij hoort, net als Urkers die niet in Urk willen wonen en zo
~~Soli Deo Gloria~~
Ach, ik ben eigenlijk helemaal geen flakkeeënaar, kom er van origine niet vandaa maar ja, je moet toch wat zeggen af en toe. Enne, Geka, jij bent een reservebelg, maak ik op uit je posting?Hendrikus schreef:Gijs, als ze tegen jou zeggen "o, Rijssen, da's in de Achterhoek toch?", dan ga je ook steigeren.Gijs83 schreef:Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
Laat die Flakkeeënaars nou lekker steigeren als ze bij Zeeland worden gerekend. Stukje folklore dat erbij hoort, net als Urkers die niet in Urk willen wonen en zo
Nee, nee, geen reservebelg, zo worden de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen wel eens aangeduid, maar daar hoor ik niet bij.Ander schreef:Ach, ik ben eigenlijk helemaal geen flakkeeënaar, kom er van origine niet vandaa maar ja, je moet toch wat zeggen af en toe. Enne, Geka, jij bent een reservebelg, maak ik op uit je posting?Hendrikus schreef:Gijs, als ze tegen jou zeggen "o, Rijssen, da's in de Achterhoek toch?", dan ga je ook steigeren.Gijs83 schreef:Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
Laten we het erop houden dat de provincie Zeeland me erg na aan het hart ligt. Op zich niet zo vreemd op een Refo-forum: tenslotte begon de Nadere Reformatie nadrukkelijk in Zeeland...
Dat is dan al een flink tijdje geleden, gezien het onderstreepte...coupe soleil schreef:Wat is dat toch dat die Flakkeebewoners daar zo hysterisch over doen? Het ligt allebei afgesloten van de buitenwereld, dus maakt het niet zoveel uit. (...) Ja, ik heb ook een paar jaar op Flakkee gewoond en niet in Zeeland.
Wij(ik en vermoed ook Hendrikus) gaan ook 'steigeren' als mensen het over Rijssen, dat een dorp is, maar het is een stad. Kom ieder geval niet met 'dorp' aan...Hendrikus schreef:Gijs, als ze tegen jou zeggen "o, Rijssen, da's in de Achterhoek toch?", dan ga je ook steigeren.Gijs83 schreef:Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
sinds 1243Gijs83 schreef:Wij(ik en vermoed ook Hendrikus) gaan ook 'steigeren' als mensen het over Rijssen, dat een dorp is, maar het is een stad. Kom ieder geval niet met 'dorp' aan...Hendrikus schreef:Gijs, als ze tegen jou zeggen "o, Rijssen, da's in de Achterhoek toch?", dan ga je ook steigeren.Gijs83 schreef:Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
~~Soli Deo Gloria~~
-
Germanicus