Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%

Totaal aantal stemmen: 86

DDD

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door DDD »

Het is ook moeilijk om dat helder te onderscheiden. Het is ook niet altijd duidelijk wat de oorzaak en wat het gevolg is, of dat er niet-oorzakelijke verbanden zijn.

In zijn algemeenheid lijkt het er wel op dat naarmate een omgeving kritischer staat tegenover gezond verstand, de maatregelen minder nauwkeurig worden nageleefd. Kootwijkerbroek heeft natuurlijk ook wel reden om de overheid te wantrouwen, gezien de MKZ-affaire.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ik moest werkelijk grinniken over de aannames en oorzaken die DDD hier in een oogwenk de revue laat passeren.

Radicalisering, eigenzinnigheid, opleidingsniveau, cultuur, verwerkingssnelheid, veranderingen die geld-gestuurd zijn. Vermeende rechtzinnigheid.

Er zijn (nog) geen kerkelijk gerelateerde uitbraken aldaar bekend toch? Dus je zou ook een ander rijtje kunnen maken: voorzichtigheid, verantwoordelijkheid, godsvrucht, hanteren van de set voorzorgsmaatregelen, mogelijk investeringen in ventilatie, etc.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:Kootwijkerbroek heeft natuurlijk ook wel reden om de overheid te wantrouwen, gezien de MKZ-affaire.
Hier heb je wel een punt waar ik ook sterke relaties zie. Agrarische en visserij gerelateerde gemeenschappen hebben erg veel wantrouwen naar de overheid, door de regeldruk, hoge investeringen t.o.v. matige inkomsten en een negatief maatschappelijk (zelf)beeld. Een voedingsbodem voor het niet conformeren aan gezag.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Die investeringen in ventilatie nemen -als die er zijn- nemen natuurlijk het gebrek aan maatschappelijke sensitiviteit niet weg. Maar goed, ik snap dat je het grappig vindt. Ik denk dat dit soort ontwikkelingen met godsvrucht net zoveel te maken hebben als de MKZ-rellen.
DDD

Bericht door DDD »

Maanenschijn schreef:
DDD schreef:Kootwijkerbroek heeft natuurlijk ook wel reden om de overheid te wantrouwen, gezien de MKZ-affaire.
Hier heb je wel een punt waar ik ook sterke relaties zie. Agrarische en visserij gerelateerde gemeenschappen hebben erg veel wantrouwen naar de overheid, door de regeldruk, hoge investeringen t.o.v. matige inkomsten en een negatief maatschappelijk (zelf)beeld. Een voedingsbodem voor het niet conformeren aan gezag.
Dat geldt natuurlijk ook voor de rellen in de grote steden. De overheid kleedt arme mensen uit voor de geringste fout, en ondertussen is er een inkeerregeling voor de rijken. Er is klassenjustitie (niet altijd opzettelijk) en machtsmisbruik en voor bepaalde onderwerpen kun je niet of nauwelijks van een rechtsstaat spreken.

Maar dat is allemaal geen reden om gevaarlijke dingen te doen.
Laatst gewijzigd door DDD op 26 jan 2021, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:
Maanenschijn schreef:
Dat geldt natuurlijk ook voor de rellen in de grote steden. De overheid kleedt arme mensen uit voor de geringste fout, en ondertussen is er een inkeerregeling voor de rijken. Er is klassenjusitie (niet altijd opzettelijk) en machtsmisbruik en voor bepaalde onderwerpen kun je niet of nauwelijks van een rechtsstaat spreken.

Maar dat is allemaal geen reden om gevaarlijke dingen te doen.
Ik denk niet dat de relschoppers van vanavond iets van de toeslagenaffaire hebben meegekregen. Dit zijn gewoon leeghoofdige jongeren met teveel tijd en te weinig fatsoen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Dat denk ik ook niet, maar klassenjustitie is veel breder dan dat. En afwijzing door de sociaal-culturele en/of economische machthebbers is dé bron voor populisme.
Adje

Re: RE: Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Adje »

Orchidee schreef:
Adje schreef: Meestal ben ik geen (ruim) anderhalf uur in de supermarkt. Met mijn boodschappenbrief in de hand kan ik toch echt wel binnen een kwartier mijn boodschappen in de tas hebben. In een supermarkt ben ik ook geen kwartier in de buurt van één en dezelfde persoon.
AfbeeldingSuperknap dat je in een kwartier de weekboodschappen kan doenAfbeeldingAfbeelding
Ben je alleen?
We zijn met z'n tweetjes.
Twee keer in de week ga ik naar de supermarkt, zo rond 9 uur in de morgen. Dan is het heerlijk rustig. Niet voor niets gaf premier Rutte vorige week nog aan, als het mogelijk is, om in de morgenuren de boodschappen te doen. Als ik 's morgens niet kan, dan ga ik in de avond mijn boodschappen halen, dat is ook een rustig moment. Op zaterdag ga ik nooit naar een supermarkt, dan schijnt het erg druk te zijn.
Hendrikus

Re: RE: Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Hendrikus »

Adje schreef:Op zaterdag ga ik nooit naar een supermarkt, dan schijnt het erg druk te zijn.
Gewoon zorgen dat je er rond 7.30 bent, dan kun je nog lekker opschieten en heb je alle ruimte.
Bijkomend voordeel: je hebt daarna nog de hele zaterdag vóór je liggen ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

DDD schreef:Het zou ontzettend interessant zijn om zulke kerkenraden eens aan een onderzoek te onderwerpen. Ik vind de godsdienstvrijheid een groot goed, en ik zou er ook zeker niet voor zijn om de ambtsdragers verplicht in een soort Pieter Baancentrum op te nemen voor onderzoek, maar er moet toch hier en daar wel iets mis zijn met hun maatschappelijke sensitiviteit.

Het is voor iemand buiten zo'n groep eigenlijk moeilijk voorstelbaar hoe zulke besluitvorming tot stand komt. Het zal ook heel moeilijk zijn om daar betrouwbaar veldonderzoek naar te doen.
Pieter Baancentrum? Er zijn genoeg andere middelen in te zetten dan een psychiatrisch onderzoek.
DDD

Bericht door DDD »

Exact wat ik schrijf. Niet in een Pieter Baancentrum. Dat kan gewoon zonder verplichte opname. Anders krijgen we Russische toestanden. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Maar het blijft een zorgwekkende situatie en ook heel interessant.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Exact wat ik schrijf. Niet in een Pieter Baancentrum. Dat kan gewoon zonder verplichte opname. Anders krijgen we Russische toestanden. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Maar het blijft een zorgwekkende situatie en ook heel interessant.
Mijn zoon is Brigadier bij de politie en vindt het echt niet heel interessant. Zijn werkweek was deze week 4 dagen is nu 7 geworden. Gistermorgen reed hij om 07:00 bij zijn gezin weg en was om 23:30 weer thuis. Vandaag hetzelfde verhaal als het vanavond weer mis gaat.
Wijkagenten die jarenlang geïnvesteerd hebben in goede contacten met kansarme jongeren zien dezelfde jongeren met een grote agressie tegen de politie tekeer gaan.
Deze jongeren begrijpen niet dat ze hun eigen toch al wankele toekomst volkomen stuk maken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Het ging hier over de kerkenraad van Kootwijkerbroek, en er zijn toch geen aanwijzingen dat leden daarvan ook deelnemen aan rellen? :fi
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Het ging hier over de kerkenraad van Kootwijkerbroek, en er zijn toch geen aanwijzingen dat leden daarvan ook deelnemen aan rellen? :fi
Excuus je hebt geljk.
DDD

Bericht door DDD »

Gelukkig maar. Ik begon mij al zorgen te maken. :D
Plaats reactie