In de rechterflank wordt er heus wel op een bepaalde manier evangelisatiewerk verricht, alleen noemt men het geen evangelisatie.Jantje schreef:Inderdaad verwijs ik naar de posts van @GGotK. En om de uitzondering op de regel nog maar even bij naam te noemen, de gemeente van Middelburg-Centrum is toevallig wél een gemeente met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!!!crossmountain schreef:Inderdaad! GG De Valk Wekerom, Barneveld, Rijssen, Waardenburg, Kruiningen, Kootwijkerbroek zijn allemaal gemeenten met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!GGotK schreef:
1. we hadden het over de vrucht, niet over het aantal bezoekers
2. Wat bedoel je hier nu precies mee?
3. Misschien heb je daar wel een punt (https://evgg.nl/organisatie/bestuur), maar ik zou daar niet al teveel conclusies aan willen verbinden. Je zou ook kunnen zeggen dat evangelisatie meer leeft binnen de rechterflank van de GG)
4. Waar heeft hij dat zo expliciet gezegd? Ik kon alleen het volgende vinden:
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
Hoe noemt men het dan ?GGotK schreef:In de rechterflank wordt er heus wel op een bepaalde manier evangelisatiewerk verricht, alleen noemt men het geen evangelisatie.Jantje schreef:Inderdaad verwijs ik naar de posts van @GGotK. En om de uitzondering op de regel nog maar even bij naam te noemen, de gemeente van Middelburg-Centrum is toevallig wél een gemeente met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!!!crossmountain schreef:Inderdaad! GG De Valk Wekerom, Barneveld, Rijssen, Waardenburg, Kruiningen, Kootwijkerbroek zijn allemaal gemeenten met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!GGotK schreef:
3. Misschien heb je daar wel een punt (https://evgg.nl/organisatie/bestuur), maar ik zou daar niet al teveel conclusies aan willen verbinden. Je zou ook kunnen zeggen dat evangelisatie meer leeft binnen de rechterflank van de GG)
Af en toe een GBS of tijdrede schaar ik hier ook niet onder
Het heeft geen naam.Geytenbeekje schreef:Hoe noemt men het dan ?GGotK schreef:In de rechterflank wordt er heus wel op een bepaalde manier evangelisatiewerk verricht, alleen noemt men het geen evangelisatie.Jantje schreef: Inderdaad verwijs ik naar de posts van @GGotK. En om de uitzondering op de regel nog maar even bij naam te noemen, de gemeente van Middelburg-Centrum is toevallig wél een gemeente met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!!!
-
Ja oke, Hoe geven zij vorm aan Lichtend licht en een zoutend zout ?GGotK schreef:Het heeft geen naam.Geytenbeekje schreef:Hoe noemt men het dan ?GGotK schreef:In de rechterflank wordt er heus wel op een bepaalde manier evangelisatiewerk verricht, alleen noemt men het geen evangelisatie.Jantje schreef: Inderdaad verwijs ik naar de posts van @GGotK. En om de uitzondering op de regel nog maar even bij naam te noemen, de gemeente van Middelburg-Centrum is toevallig wél een gemeente met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!!!
Mooi te lezen dat in de volle breedte van de GG aan evangelisatiewerk wordt gedaan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
- Verbannen
O, in de Zeeuwse hoofdstad anders wel degelijk. Ik kan je een heleboel voorbeelden opnoemen...GGotK schreef:In de rechterflank wordt er heus wel op een bepaalde manier evangelisatiewerk verricht, alleen noemt men het geen evangelisatie.Jantje schreef:Inderdaad verwijs ik naar de posts van @GGotK. En om de uitzondering op de regel nog maar even bij naam te noemen, de gemeente van Middelburg-Centrum is toevallig wél een gemeente met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!!!crossmountain schreef:Inderdaad! GG De Valk Wekerom, Barneveld, Rijssen, Waardenburg, Kruiningen, Kootwijkerbroek zijn allemaal gemeenten met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!GGotK schreef:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wat is eigenlijk 'zeer bloeiend evangelisatiewerk?
Mooi geformuleerd by the way, heel goed dat dit een uitgangspunt is van het deputaatschap. Met name ook voor de blijvende herkenning met een groot gedeelte van de achterban, waarvan je er enkelen op RF ontmoet.GGotK schreef:Het gaat hier niet om cultuur, maar het in stand houden van de zuivere leer die naar de godzaligheid is. Als dat het vertrekpunt niet meer is ook in de evangelisatie, dan houdt het inderdaad snel op.Tiberius schreef:Dat is precies wat DDD zegt:DDD schreef:Maar het werk van het deputaatschap staat niet in het teken van het bereiken van mensen, maar van het in stand houden van de eigen kerkelijke cultuur. Daar gaan vrijwel alle discussies om, al zit ik er niet bij en heb ik geen informatie van een direct betrokkene. Alleen al het gebruik van de Statenvertaling in de editie GBS is daar een duidelijk voorbeeld van.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
- Verbannen
Als ik kijk naar de Zeeuwse hoofdstad en bijvoorbeeld Kapelle-Biezelinge: asielzoekers van allerlei geslachten, volkeren, tongen en natiën, om het maar eens Bijbels te formuleren, die tot geloof komen, en zondag aan zondag onder het Woord des Heeren mogen verkeren, soms nog trouwer dan menig ander. En wat ook een wonder is: ze trouwen en vinden hun plaats binnen de gereformeerde gezindte.refo schreef:Wat is eigenlijk 'zeer bloeiend evangelisatiewerk?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Ja ik had het pas gezien, om hoeveel azielzoekers gaat het ?Jantje schreef:Als ik kijk naar de Zeeuwse hoofdstad en bijvoorbeeld Kapelle-Biezelinge: asielzoekers van allerlei geslachten, volkeren, tongen en natiën, om het maar eens Bijbels te formuleren, die tot geloof komen, en zondag aan zondag onder het Woord des Heeren mogen verkeren, soms nog trouwer dan menig ander. En wat ook een wonder is: ze trouwen en vinden hun plaats binnen de gereformeerde gezindte.refo schreef:Wat is eigenlijk 'zeer bloeiend evangelisatiewerk?
Dat is niet de tegenstelling die DDD benoemt en waar ik mijn instemming mee betuig.GGotK schreef:Het gaat hier niet om cultuur, maar het in stand houden van de zuivere leer die naar de godzaligheid is. Als dat het vertrekpunt niet meer is ook in de evangelisatie, dan houdt het inderdaad snel op.Tiberius schreef:Dat is precies wat DDD zegt:DDD schreef:Maar het werk van het deputaatschap staat niet in het teken van het bereiken van mensen, maar van het in stand houden van de eigen kerkelijke cultuur. Daar gaan vrijwel alle discussies om, al zit ik er niet bij en heb ik geen informatie van een direct betrokkene. Alleen al het gebruik van de Statenvertaling in de editie GBS is daar een duidelijk voorbeeld van.
Beter lezen a.u.b. En niet snel een eigen draai eraan geven.
Nee een hoge drempelcrossmountain schreef:Wat fijn dat dit het geval is in Middelburg-Centrum. Is helaas niet aan de website af te lezen:Jantje schreef:Inderdaad verwijs ik naar de posts van @GGotK. En om de uitzondering op de regel nog maar even bij naam te noemen, de gemeente van Middelburg-Centrum is toevallig wél een gemeente met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!!!crossmountain schreef:Inderdaad! GG De Valk Wekerom, Barneveld, Rijssen, Waardenburg, Kruiningen, Kootwijkerbroek zijn allemaal gemeenten met een zeer bloeiend evangelisatiewerk!GGotK schreef:
http://www.gergemmiddelburgcentrum.nl/index.php
De website van de GBS is 100 keer toegankelijker.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik lees steeds over evangelisatiewerk, maar is het niet iets wat ik doen moet?
Het is fijn als de kerk iets organiseert, maar het is in de éérste plaats het jezelf die iets uit moet stralen en die over de Heere Jezus moet vertellen, over de hoop die in je is.
Je levensstijl en houding, daar wordt echt naar gekeken.
Het is fijn als de kerk iets organiseert, maar het is in de éérste plaats het jezelf die iets uit moet stralen en die over de Heere Jezus moet vertellen, over de hoop die in je is.
Je levensstijl en houding, daar wordt echt naar gekeken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
En zo is het ook met de Wegwijzer in Almere.Jantje schreef:Als ik kijk naar de Zeeuwse hoofdstad en bijvoorbeeld Kapelle-Biezelinge: asielzoekers van allerlei geslachten, volkeren, tongen en natiën, om het maar eens Bijbels te formuleren, die tot geloof komen, en zondag aan zondag onder het Woord des Heeren mogen verkeren, soms nog trouwer dan menig ander. En wat ook een wonder is: ze trouwen en vinden hun plaats binnen de gereformeerde gezindte.refo schreef:Wat is eigenlijk 'zeer bloeiend evangelisatiewerk?
Dhr Meulmeester heeft diverse malen in z'n preken gezegd dat hij een belofte heeft, God heeft veel volk in deze stad (Almere).
En dat blijkt ook, honderden mochten tot geloof komen, Moslims, radicalen, allerlei nationaliteiten, enzovoorts.
Heeft dhr meulmeester een belofte voor Almere?ejvl schreef:En zo is het ook met de Wegwijzer in Almere.Jantje schreef:Als ik kijk naar de Zeeuwse hoofdstad en bijvoorbeeld Kapelle-Biezelinge: asielzoekers van allerlei geslachten, volkeren, tongen en natiën, om het maar eens Bijbels te formuleren, die tot geloof komen, en zondag aan zondag onder het Woord des Heeren mogen verkeren, soms nog trouwer dan menig ander. En wat ook een wonder is: ze trouwen en vinden hun plaats binnen de gereformeerde gezindte.refo schreef:Wat is eigenlijk 'zeer bloeiend evangelisatiewerk?
Dhr Meulmeester heeft diverse malen in z'n preken gezegd dat hij een belofte heeft, God heeft veel volk in deze stad (Almere).
En dat blijkt ook, honderden mochten tot geloof komen, Moslims, radicalen, allerlei nationaliteiten, enzovoorts.
Of lees ik de zin verkeerd.