Waar denk je op dit moment aan? [2]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]
aan dat onvervulde...
aan hoe Helma t gisteren gehad heeft..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik zou graag wat willen zeggen, maar woorden kunnen zo leeg overkomen......Lassie schreef:aan dat onvervulde...
Gods zegen samen!

Lassie schreef:aan dat onvervulde...

sterkte las!!!
- JolandaOudshoorn
aan mijn schoonzusje die vandaag is opgenomen in het ziekenhuis ivm een dreigende zwangerschapvergiftiging
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
oei!JolandaOudshoorn schreef:aan mijn schoonzusje die vandaag is opgenomen in het ziekenhuis ivm een dreigende zwangerschapvergiftiging
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
laten we kleurrijk doen..ik ben dol op kleurtjesber10e schreef:zwart is geen kleur toch?Schemerlichtje schreef:Dan zou ik doen: kleurrijkhenriët schreef:Nou, dresscode hoeft niet perse onzin te zijn hoor.Lourens schreef:
Een meeting is gewoon een gezellige bijeenkomst en geen kerkdienst.
Kortom, een dresscode vind ik onzin.
We kunnen ook zeggen.. dresscode: feestelijk.
of kleurrijk.. of wat dan ook:)

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Sterke joh....Lassie schreef:aan dat onvervulde...
Gister was ik op bezoek bij een oudere man van 90 jaar uit onze gemeente. Toen zegt hij: Iets wat je nooit hebt bezeten kun je niet missen en je kunt er dus ook geen verdriet over hebben......

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ach, wat zeggen we soms toch enorm domme dingen, misschien bedoelde hij het om te troosten, maar helaas....vlinder schreef:Sterke joh....Lassie schreef:aan dat onvervulde...
Gister was ik op bezoek bij een oudere man van 90 jaar uit onze gemeente. Toen zegt hij: Iets wat je nooit hebt bezeten kun je niet missen en je kunt er dus ook geen verdriet over hebben......
Je wilt soms zo graag iets ter bemoediging zeggen, omdat je meeleeft.
Aan het gesprek dat ik afgelopen week had met een collega, over dat hij die mensen nooit begreep die zondags zo netjes naar de kerk gingen en daarna alles doen en laten wat dan niet in overeenstemming is met kerkgang en over zaterdagsporters die om hun geloof niet op zondag sporten, waar hij opzich alle respect voor heeft, maar wel vloeken en op zondag nadat ze naar de kerk zijn geweest komen kijken naar wedstrijden etc. Er kwam in een woordenstroom allemaal dingen naar voren die voor de buitenwereld zo onbegrijpelijk zijn aan het christelijk geloof, waardoor je weer merkt hoeveel verdeeldheid er is. Wat stralen we nog uit, wat straal ik uit?
Daar denk ik aan...
Daar denk ik aan...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
...aan de doorn in mijn vlees...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
School.
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
vlinder schreef:Sterke joh....Lassie schreef:aan dat onvervulde...
Soms brengt het klimmen derjaren geen wijsheid en mildheid mee...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Ik vraag me af of het nog een 'gewoonte' is in bepaalde streken de gordijnen/ blinden nog dicht gaan als er een begrafenisstoet langs komt.
Ik woonde pas in Amerongen en huurde daar een gedeelte van een huis. Op een dag kwam de hoofdbewoonster naar me toe en zei
dat er iemand begraven werd en of ik uit piëteit de blinden half dicht wilde doen.
Ik woonde pas in Amerongen en huurde daar een gedeelte van een huis. Op een dag kwam de hoofdbewoonster naar me toe en zei
dat er iemand begraven werd en of ik uit piëteit de blinden half dicht wilde doen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hier in ieder geval niet.albion schreef:Ik vraag me af of het nog een 'gewoonte' is in bepaalde streken de gordijnen/ blinden nog dicht gaan als er een begrafenisstoet langs komt.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!