Wist je dat........[5]

-DIA-

Re: Wist je dat........[5]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:C1000 weg? :oO Het bedrijf waar mijn man werkt doet op dit ogenblik goed zaken met hen.
Ja het zat er al een tijdje aan te komen, maar de kogel is nu door de kerk...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Mara schreef:C1000 weg? :oO Het bedrijf waar mijn man werkt doet op dit ogenblik goed zaken met hen.
Wij deden goede zaken met winkels. Moesten verplicht naar hun eigen administratiekantoor.
Misschien volgend jaar weer terug? Jumbo is soepeler.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:
Wij deden goede zaken met winkels. Moesten verplicht naar hun eigen administratiekantoor.
Man had andere ervaringen met laatstgenoemde. Kwamen hun afspraken niet na!
En reageerde traag of helemaal niet op offertes.
Maar de huisstijl van C1000 gaat helemaal veranderen, zijn dat dan kosten op het sterfhuis?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
refo schreef:
Man had andere ervaringen met laatstgenoemde. Kwamen hun afspraken niet na!
En reageerde traag of helemaal niet op offertes.
Maar de huisstijl van C1000 gaat helemaal veranderen, zijn dat dan kosten op het sterfhuis?
Ze waren al langer bezig met een nieuwe huisstijl. Het oranje werd (weer opnieuw!) rood. Momenteel heb je naast elkaar nog 2 stijlen, en even terug, werkten ze zelfs met 3 stijlen tegelijk! Dat was natuurlijk wel wat verwarrend. Men had nu gekozen voor de rode huisstijl, plus dat de winkels groter moesten worden. Voor kleine C1000's zou dan in feite geen plaats meer zijn.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

....Ik heel blij ben met de hardwerkende middenstander. Daar haal ik nog heel veel dagelijkse boodschappen. Is echt beter van kwaliteit en je kunt bestellen wat je nodig hebt, i.p.v. dichtgesealde verpakkingen die of te weinig of te veel bevatten.
TAF

Bericht door TAF »

Mara schreef:....Ik heel blij ben met de hardwerkende middenstander. Daar haal ik nog heel veel dagelijkse boodschappen. Is echt beter van kwaliteit en je kunt bestellen wat je nodig hebt, i.p.v. dichtgesealde verpakkingen die of te weinig of te veel bevatten.
we hebben hier ook wel een bakker groentenboer en slager..
maar ik koop er zelden.. de prijzen zijn er echt het driedubbele van bij de supermarkten.
(dwv, een brood kost rond de 4 euro, een kilo appels 6 euro, en een kwart kilo biefstuk 13 euro)

waar ik wel eens koop zijn de islamitische tegenhangers hiervan (turkse bakker, slager en toko) vraag me niet af hoe die het doen, maar die zijn WEL goedkoper dan de supermarkten..
-> wat bij mij de indruk wekt dat de nederlandse bakker, slager, en groenteboer zich meer als een soort luxeproductleverancieer voor de elite zien, (speciaalzaak zoals ze het zelf graag noemen) waar die laatsten gewoon een zaak runnen.

er zit hier nog wel een uitstekend ijzerwarenwinkeltje, niet te duur en heeft alles... zocht een of ander doucheputdekseltje... had hij hele mappen met types en soorten... zocht ie hem op... kon niet vinden.. belde zelfs nog, achterhaalte type en bestelde hem.
het ding koste 2.30 euro... wat een service! kom daar nog maar eens om bij een bouwmarkt.
(heb me wel voorgenomen hem later te belonen door als ik nog eens (duur) gereedschap nodig heb het ook daar te kopen..)
Mara

Bericht door Mara »

TAF schreef:
Mara schreef:....Ik heel blij ben met de hardwerkende middenstander. Daar haal ik nog heel veel dagelijkse boodschappen. Is echt beter van kwaliteit en je kunt bestellen wat je nodig hebt, i.p.v. dichtgesealde verpakkingen die of te weinig of te veel bevatten.
maar ik koop er zelden.. de prijzen zijn er echt het driedubbele van bij de supermarkten.
(dwv, een brood kost rond de 4 euro, een kilo appels 6 euro, en een kwart kilo biefstuk 13 euro)

waar ik wel eens koop zijn de islamitische tegenhangers hiervan (turkse bakker, slager en toko) vraag me niet af hoe die het doen, maar die zijn WEL goedkoper dan de supermarkten..
-> wat bij mij de indruk wekt dat de nederlandse bakker, slager, en groenteboer zich meer als een soort luxeproductleverancieer voor de elite zien, (speciaalzaak zoals ze het zelf graag noemen) waar die laatsten gewoon een zaak runnen.

er zit hier nog wel een uitstekend ijzerwarenwinkeltje, niet te duur en heeft alles... zocht een of ander doucheputdekseltje... had hij hele mappen met types en soorten... zocht ie hem op... kon niet vinden.. belde zelfs nog, achterhaalte type en bestelde hem.
het ding koste 2.30 euro... wat een service! kom daar nog maar eens om bij een bouwmarkt.
(heb me wel voorgenomen hem later te belonen door als ik nog eens (duur) gereedschap nodig heb het ook daar te kopen..)
Maar als ik brood van de warme bakker eet, zit ik na 2 boterhammen vol en heb de hele middag geen trek meer. Van de supermarkt lust ik er wel 4 en het brood is niet zo smakelijk.
En ik betaal echt geen 6 euro voor appels en zoveel geld voor een biefstuk hoor. Bij de K.eurslager is vaak een aanbieding, 4 voor 6 euro of 2 x een half pond voor 7.50.
En ik betaal voor een heel fijn volkoren of allinson brood rond de 2.20 euro.
Precies, de middenstander weet ook wat service is.
En ik zou nog maar eens goed kijken naar de prijzen. 1 pond gehakt van de slager blijft een pond gehakt als je die roerbakt, i.t.t. het gehakt van een supermarkt. Als je dat in je wok gooit, zie je zo het water eruit komen en moet je dat eerst laten verdampen.
TAF

Bericht door TAF »

Mara schreef:
TAF schreef:

Maar als ik brood van de warme bakker eet, zit ik na 2 boterhammen vol en heb de hele middag geen trek meer. Van de supermarkt lust ik er wel 4 en het brood is niet zo smakelijk.
En ik betaal echt geen 6 euro voor appels en zoveel geld voor een biefstuk hoor. Bij de K.eurslager is vaak een aanbieding, 4 voor 6 euro of 2 x een half pond voor 7.50.
En ik betaal voor een heel fijn volkoren of allinson brood rond de 2.20 euro.
Precies, de middenstander weet ook wat service is.
En ik zou nog maar eens goed kijken naar de prijzen. 1 pond gehakt van de slager blijft een pond gehakt als je die roerbakt, i.t.t. het gehakt van een supermarkt. Als je dat in je wok gooit, zie je zo het water eruit komen en moet je dat eerst laten verdampen.
Je maakt een punt dat kwaliteit ook belangrijk is.
De stevigheid van het brood maakt inderdaad uit.
Van een stevig brood van 2.20 (wat het ook in de supermarkt kost) zit ook ik na enkele boterhammen vol, waar je bij het goedkopere brood wel een half brood per dag wegwerkt.
-> en je moet ook meetellen het broodbeleg, want dat is het duurste dus minder snel volzitten, betekend meer broodbeleg gebruiken)
Echter ik koop broden voor 66 cent. (ik wacht tot het brood van 1.20 in de reclame is en koop er dan meteen veel in en gooi die in de vriezer, of koop de dagaanbieding van 3 broden voor 2 euro.)
zelfs al eet ik er dan tweemaal zoveel, kom ik niet aan jouw bedrag:)
En zoals je zelf zegt bakkersbrood is lekkerder;) daardoor eet ik als ik het koop er juist MEER van:P waar bij dit smaakneutrale brood, je als je genoeg hebt gegeten, je stopt;)
Maar ik zal dat nog eens door gaan rekenen;)

Overigens is ook de turkse bakker hier veel goedkoper in, 50 cent voor een vers brood.
alleen daar doen ze geen conserveringsmiddelen in.. dus dat kun je heel snel weggooien.
en invriezen kan het slecht tegen. dus dan moet je elke dag vers gaan halen.. en das wel erg veel moeite:P

De gewone slager mag aanbiedingen hebben, maar dan moet je daar maar net komen, en zul je zien wil je het eten, is er in weken geen aanbieding.
Bij de turkse slager koop ik 1 kilo biefstuk voor 9 euro, zonder aanbiedingen, doen ze niet aan, zulke fratsen. en de kwaliteit is er een stuk beter van inderdaad dan dat supermarktvlees.
overigens hebben ze daar ook geen mooie lapjes liggen, je koopt vlees daar per kilo en per homp, al wil men het na afrekenen nog wel eventjes voor je kleiner snijden.

Laatst nog 3 kilo lamsvlees puur, zonder botten, 30 euro.
in de supermarkt betaal je 25 euro per kilo.. en vraag me niet wat je bij een nederlandse slager betaald;)

Of supermarkt-rundergehakt wegsmelt wil ik betwisten, ik meende dat het toevoegen van (pekel)water tegenwoordig niet meer mag.
gisteren nog een pond gehakt geroerbakt.. er liep wel anderhalf theekopje aan vet uit.. maar nauwelijks vocht. (ik bak altijd in olie, als er water in had gezeten dan had het wel gespat)
ik denk dat het verschil in kwaliteit er eerder in zit in hoeveelheden hormonen in het vlees, en percentage restvlees/seperatorvlees.

de prijzen die ik noemde zijn de prijzen van de nederlandse detailhandels alhier, ook ik houd van kleine detailshandels, daarom bedroef ik ook zo dat ze zich vaak zo uit de markt prijzen, de turkse zijn zoals ik zei veel voordeliger. Die ijzerhandel word gerund door een oud mannetje (een van de oude stempel) dat is denk ik waarom zijn prijzen nog wel normaal zijn.. waar de slager en bakker en groeneboer gerund worden door jong grut.
refo

Bericht door refo »

Wij hebben prima brood van de PLUS hier. 99 cent voor een rond bruinbrood. En 3 voor de prijs van 2. Dan zijn ze 66 cent.
Als we wat anders hebben wordt er gemuit aan tafel.
Soms tracteer ik mezelf op een Waldkorn-brood of van Verbakel of zoiets. Maar alleen aanbiedingen. Dan zijn ze 1,99, nog drie keer zo duur.

Fruit en groente vooral bij de Lidl. Onlangs uitgeroepen tot beste vers-super door een of ander instituut. Is inderdaad picobello.
vlinder

Bericht door vlinder »

refo schreef:Wij hebben prima brood van de PLUS hier. 99 cent voor een rond bruinbrood. En 3 voor de prijs van 2. Dan zijn ze 66 cent.
Soms tracteer ik mezelf op een Waldkorn-brood of van Verbakel of zoiets. Maar alleen aanbiedingen. Dan zijn ze 1,99, nog drie keer zo duur.

Fruit en groente vooral bij de Lidl. Onlangs uitgeroepen tot beste vers-super door een of ander instituut. Is inderdaad picobello.
Hier idem dito.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
TAF

Bericht door TAF »

refo schreef:Wij hebben prima brood van de PLUS hier. 99 cent voor een rond bruinbrood. En 3 voor de prijs van 2. Dan zijn ze 66 cent.

toch eens snuffelen bij de lidl dan, al word het dan ws wel uitsluitend voor de groente gaan.
(ik vind de winkel echter nog steeds geen prettige winkelervaring bieden)

En hoewel ze in veel zaken goedkoop zijn, zeer zeker niet in alles
laatste keer kocht ik er het volgende :

*6 flessen cola light, 69 cent per stuk (34.5 cent per liter)
-> dit is goedkoper dan AH eigen merk maar niet goedkoper dan euroshopper.
die is nl tegenwoordig 39 cent per 1.5 liter (26 cent per liter)
*2L drinkyoghurt -> hadden ze niet, werd 1 liter voor (219 cent per liter)
was ook nog eens niet zo lekkere 0% vet variant (ze hadden geen gewone)
-> dit is goedkoper dan actimel, maar niet goedkoper dan de gewone variant die ik wilde.
Bij AH betaal ik 2.69 voor 2L veel smakelijkere halfvolle drinkyoghurt (134, 5 cent per liter)
-2l multivruchtensap, vers. hadden ze ook niet, sinasappelsap uit de koeling uit concentraat was het beste wat men had, 3.69 meen ik te herrinneren voor 2 liter.
bij AH koop ik 2 liter multivruchtendrank uit de koeling voor 2.89

Maar AH is wel asociaal duur in zijn groente, zeker nu ze alles per stuk ipv per gewichtseenheid zijn gaan afrekenen. dus daarvoor even langs lidl.. zal het eens bekijken.:)
Mara

Bericht door Mara »

Moet je eens een boterham wegen, eentje van de bakker en eentje van de super. Die van de bakker weegt vaak tweemaal zo zwaar!
"Toevallig" dat de Lidl er vaak als best uitkomt, ik wantrouw dat. Lidl koopt op de stockmarket. Kwaliteit wordt niet op gelet, alleen op de prijs.
Ik heb het wel eens geprobeerd met snijbonen, aardbeien en appels. De fuji's waren meelbommen, ze zijn de appelmoes ingegaan.
De aardbeien waren zure spaanse halfgroene "dingen".
En de keus is niet bepaald uitgebreid. :nonnon
En als je echt de prijzen noteert, valt het erg tegen hoor!
refo

Bericht door refo »

Allemaal kletskoek. De groente en fruitafdeling is een lust voor het oog bij de Lidl. En als je de prijzen noteert ben je nog minder kwijt dan op de markt. En ik kan het weten, want ik doe al jaaaaren iedere week de grote boodschappen en ga iedere zaterdag de markt rond.

Bij de 'bakker' is er brood dat tweemaal zoveel weegt, zal best. Maar dat is dan niet tweemaal, maar vier- of vijfmaal zo duur. Een brood heeft niet echt een vastgesteld gewicht. De droge stof die gebruikt wordt bij het bakken is wel voorgeschreven: deze is minimaal 480 gram en maximaal 530 gram. Het brood wordt soms zwaarder door het gebruik van meer water. :jongle
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Allemaal kletskoek. De groente en fruitafdeling is een lust voor het oog bij de Lidl. En als je de prijzen noteert ben je nog minder kwijt dan op de markt. En ik kan het weten, want ik doe al jaaaaren iedere week de grote boodschappen en ga iedere zaterdag de markt rond.

Bij de 'bakker' is er brood dat tweemaal zoveel weegt, zal best. Maar dat is dan niet tweemaal, maar vier- of vijfmaal zo duur. Een brood heeft niet echt een vastgesteld gewicht. De droge stof die gebruikt wordt bij het bakken is wel voorgeschreven: deze is minimaal 480 gram en maximaal 530 gram. Het brood wordt soms zwaarder door het gebruik van meer water. :jongle
M.a.w.: de bakker die met hart en ziel EN kennis zijn brood bakt gooit water door het deeg en in de Lidl broodfabriek gaat het allemaal eerlijk aan toe :bobo
Eet smakelijk refo! Jij kunt het immers weten.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

de "feestweek" weer begonnen is. Ze zoeken nog mensen voor in de feestweekcommissie. Heb nu neigingen om me op te geven en mijn overredingskracht dan in te zetten dat alle disco's en herrieavonden worden geschrapt en het aantal praiseavonden, tentdiensten worden uitgebreid. Misschien ook nog een leuke samenzangavond of zo.
Nu word ik gek van het gebonk dat men "muziek" noemt :bobo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gesloten