BSH schreef: ↑Gisteren, 15:51
Middenrefo schreef: ↑Gisteren, 13:52
Ik weiger daarop in te gaan omdat het allemaal koffiedik kijken is. Er is nog helemaal niets duidelijk over wat Hoogeveen wel of niet gaat besluiten of toestaan. Daarop vooruitlopen gebeurt vooral vanuit Rijnsburg aanhangers, maar ik begrijp niet zo goed waarom dat is. Laten we nu gewoon eerst netjes ontvlechten en afscheid nemen en ieder naar zijn eigen synode gaan. En natuurlijk hoop ik dan dat er zoveel mogelijk aansluiten bij Hoogeveen, ook van de behoudende gemeenten.
Vanuit midden werd meermaals verteld dat Rijnsburg zal versmallen.
Er is nog helemaal niets duidelijk over wat Rijnsburg wel of niet gaat besluiten of toestaan. Daarop vooruitlopen gebeurt vooral vanuit Hoogeveen aanhangers, maar ik begrijp niet zo goed waarom dat is. Laten we nu gewoon eerst netjes ontvlechten en afscheid nemen en ieder naar zijn eigen synode gaan. En natuurlijk hoop ik dan dat er zoveel mogelijk aansluiten bij Rijnsburg, ook van de midden gemeenten.
Leuk geprobeerd, maar denk dat je het punt van Middenrefo mist.
Niemand ontkent dat Hoogeveen en Rijnsburg c.s. ieder op de eigen wijze van kleur zullen verschieten qua samenstelling.
Dat is niet vinden of vertellen, maar een feitelijke constatering.
Wat die versmalling of verruiming in de praktijk gaat betekenen, dat is echt koffiedik kijken.
Daar wordt hier terecht de vinger bij gelegd.
In de beleving van diverse forummers die zich verbonden weten met Rijnsburg c.s. lijkt er maar één uitkomst rondom Hoogeveen mogelijk en dat is dat de CGK op hol gaat slaan.
Dat gevoelen is nergens op gebaseerd. Het is vooral populistisch gebazel.
Ik dacht dat we met elkaar beleden dat de toekomst niet in onze maar in Zijn handen vastligt...