Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Een leuk idee voor een lunch in de herfstvakantie . 

Ik noem ze altijd draaihondjes 

Vandaag de laatste peren tot jam gemaakt 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vraagje: (ik heb het volgens mij al eerder gevraagd)
Zijn hier slowcooker liefhebbers/gebruikers en wat maken jullie voor gerechten klaar in de slowcooker?
Zijn hier slowcooker liefhebbers/gebruikers en wat maken jullie voor gerechten klaar in de slowcooker?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wat ik ervan lees is het grote voordeel dat je hem kan aanzetten, naar je werk gaan en als je thuis komt is het eten klaar.
Ik heb er een, gebruik hem regelmatig. Voor stoofvlees, soepen en bijvoorbeeld bietjes of stoofpeertjes.
Je zet hem s morgens aan en de hele dag geen omkijken naar.
Je zet hem s morgens aan en de hele dag geen omkijken naar.
Heerlijk! Perenjam heb ik nog niet eerder gehad. Afgelopen week kreeg ik een paar potten bessengelei, ook lekker, maar jam vind ik toch lekkerder.
Afgelopen zaterdag heb ik voor de eerste keer dit seizoen erwtensoep gemaakt. Ook weer erg lekker. Vanavond staat boerenkool op tafel.
Dan zal je toch echt voor werktijd al het eten al moeten snijden ed. Ik denk niet dat ik daar zin in heb. Dan maak ik het liever de avond van te voren al klaar.
Mijn wederhelft heeft er pas babi pangang in gemaakt. Stoofpotjes, peertjes, runderlappen: alles zo gaar als boter, super zacht en verrukkelijk lekker. En zoals helma zegt: je zet het aan en je hebt er de hele dag geen omkijken naar. Kan dus zelfs als je een drukke dag hebt en weg moet. Bij thuiskomst ruikt het heerlijk en kun je gelijk aan tafel.
Fides Quaerens Intellectum
UpdateOrchidee schreef:Vandaag de laatste peren tot jam gemaakt

De jam is veel beter gelukt dan voorgaande jaren

Het bleef altijd zo dun...
Ik heb er nu een paar citroenen in uitgeperst en dat lijkt geholpen te hebben, het is hierdoor ook heerlijk frisser want vond het altijd nogal zoet.
-
Klinkt goed!Orchidee schreef: ↑16 okt 2023, 10:53UpdateOrchidee schreef:Vandaag de laatste peren tot jam gemaakt
Ik heb er nu een paar citroenen in uitgeperst en dat lijkt geholpen te hebben, het is hierdoor ook heerlijk frisser want vond het altijd nogal zoet.
Wij krijgen volgend jaar meerdere fruitbomen in de tuin. Zodra we peren hebben, klop ik bij je aan voor het recept

Vandaag eten wij een vegetarische stamppot met aardappelen gestampt met fetakaas met doperwten, rucola en tomaatjes.
- Maanenschijn
Lukt dat ook met stoofperen (Gieser Wildeman)?merel schreef:Klinkt goed!Orchidee schreef: ↑16 okt 2023, 10:53UpdateOrchidee schreef:Vandaag de laatste peren tot jam gemaakt
Wij krijgen volgend jaar meerdere fruitbomen in de tuin. Zodra we peren hebben, klop ik bij je aan voor het recept
Vandaag eten wij een vegetarische stamppot met aardappelen gestampt met fetakaas met doperwten, rucola en tomaatjes.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat lijkt mij wél, als ik een Gieser Wildeman peren(boom) heb zou ik het sowieso proberen 
Even een sidenote: véél werk!
Eerst rood stoven en daarna nog jam van maken

Even een sidenote: véél werk!
Eerst rood stoven en daarna nog jam van maken
Stoofperen zijn sowieso veel werk. Wij krijgen regelmatig stoofperen van vrienden, maar eerlijk gezegd vind ik hun stoofperen niet lekker gestoofd. De peren gestoofd zoals mijn oma het deed blijf ik het lekkerste vinden. Mijn oma stoofde de peren in kaneel, een goeie scheut rode wijn/rode bessen en vanillesuiker.
Hoe stoof jij de peren orchidee?