Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:onze buurkinderen aan de andere kant liggen ook ziek met mazelen...
Sjonge. Dat wordt nu toch wel even spannend, denk ik.
Maar hoe verloopt deze mazelenepidemie in zijn algemeenheid eigenlijk? Zijn de kinderen er erg ziek van?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

Afgewezen schreef:
helma schreef:onze buurkinderen aan de andere kant liggen ook ziek met mazelen...
Sjonge. Dat wordt nu toch wel even spannend, denk ik.
Maar hoe verloopt deze mazelenepidemie in zijn algemeenheid eigenlijk? Zijn de kinderen er erg ziek van?
Bij mijn 2 zussen hebben de kinderen ook mazelen (gehad) afgelopen weken. De een was er binnen een week bovenop en is niet zo ziek geweest; de anderen hadden er wat meer last van, maar knappen ook weer op. (na ruim een week)
Een paar dagen hoge koorts en erg moe/beroerd voelen en dan de vlekjes.
De buurkinderen met mazelen kwakkelen al een paar dagen, liggen nu plat. Zijn ook beroerd maar (nog) niet verschrikkelijk ziek. Zijn al wel gevlekt.
Buurmeisje heeft hier donderdag nog pannenkoeken gegeten, maar voelde zich toen al niet lekker, stopte met 1 pannenkoek. Maandag werd ze pas goed ziek (koorts) en dinsdag de vlekken.Goed beroerd. Nu knapt ze alweer op; maar ligt wel op de bank. Eigenlijk dus al de 8e dag dat ze ziek is.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Erasmiaan »

helma schreef:
Afgewezen schreef:
helma schreef:onze buurkinderen aan de andere kant liggen ook ziek met mazelen...
Sjonge. Dat wordt nu toch wel even spannend, denk ik.
Maar hoe verloopt deze mazelenepidemie in zijn algemeenheid eigenlijk? Zijn de kinderen er erg ziek van?
Bij mijn 2 zussen hebben de kinderen ook mazelen (gehad) afgelopen weken. De een was er binnen een week bovenop en is niet zo ziek geweest; de anderen hadden er wat meer last van, maar knappen ook weer op. (na ruim een week)
Een paar dagen hoge koorts en erg moe/beroerd voelen en dan de vlekjes.
De buurkinderen met mazelen kwakkelen al een paar dagen, liggen nu plat. Zijn ook beroerd maar (nog) niet verschrikkelijk ziek. Zijn al wel gevlekt.
Buurmeisje heeft hier donderdag nog pannenkoeken gegeten, maar voelde zich toen al niet lekker, stopte met 1 pannenkoek. Maandag werd ze pas goed ziek (koorts) en dinsdag de vlekken.Goed beroerd. Nu knapt ze alweer op; maar ligt wel op de bank. Eigenlijk dus al de 8e dag dat ze ziek is.
Tja, van vroeger kan ik me ook niet anders herinneren dan dat de ziekte over het algemeen onschuldig verloopt. Het 'hoorde gewoon bij het leven' (hoewel ziekten Bijbels gezien juist niet bij het leven horen). Wat dat betreft vind ik het nu erg hyperig. Aan de andere kant weet ik ook van kinderen die er aan zijn overleden. Door heel de hype wordt je wel benauwder voor de ziekte dan dat je vroeger was. Aan de andere kant drijft dat weer uit tot de troon der Genade.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

Onze buren waren in Engeland (o.a. op bezoek bij een Nederlands gezin wat daar tijdelijk woont). Daar komen mazelen dus nauwelijks voor, maar wel weer heel andere ziektes. Veel hondsdolheid bijvoorbeeld.

Ziektes zijn niet 'uit te roeien'. Vanaf de zondeval 'horen' ze erbij.
En zijn het nog roepstemmen: Haast u. Bekeert u, want waarom zoudt gij sterven.

Ik ben nu aan het lezen in de Richteren en daar zie je ook dat de Heere steeds weer een ander 'oordeel' stuurt om de aandacht van het volk Israël te trekken. Het terugkerende refrein is steeds: en Israël deed wat kwaad was in de ogen des Heeren. En iedere keer was er wel een ander land die het volk benauwde. "Toen gaf de Heere hen over in de hand van...."
Dan dachten ze ineens weer aan de God van hun vaderen en riepen vanuit de nood om hulp. En steeds is de Heere zo genadig om verlossing te geven. En laat Hij zien dat de verlossing komt niet vanuit hun eigen menselijke krachten, maar dat de redding alleen Godswerk is. Maar zodra het land weer verlost was van hun nood keerden ze zich weer van de Heere af.
Ik moet zo denken aan deze tijd. Aan ons land. Aan ons als christenen (verbondsvolk...). Is onze tijd niet zoals de tijd van de Richteren? Ook wij hebben steeds de neiging om steeds ontrouw te zijn aan de God die ons zoveel zegeningen geeft gegeven. Van Hem af te dwalen. Te zondigen. Te leven zoals de wereld rondom ons.
Dan is het eigenlijk nog genadig dat de Heere ons nog deze roepstemmen geeft.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

helma schreef:Onze buren waren in Engeland (o.a. op bezoek bij een Nederlands gezin wat daar tijdelijk woont). Daar komen mazelen dus nauwelijks voor, maar wel weer heel andere ziektes. Veel hondsdolheid bijvoorbeeld.

Ziektes zijn niet 'uit te roeien'. Vanaf de zondeval 'horen' ze erbij.
En zijn het nog roepstemmen: Haast u. Bekeert u, want waarom zoudt gij sterven.

Ik ben nu aan het lezen in de Richteren en daar zie je ook dat de Heere steeds weer een ander 'oordeel' stuurt om de aandacht van het volk Israël te trekken. Het terugkerende refrein is steeds: en Israël deed wat kwaad was in de ogen des Heeren. En iedere keer was er wel een ander land die het volk benauwde. "Toen gaf de Heere hen over in de hand van...."
Dan dachten ze ineens weer aan de God van hun vaderen en riepen vanuit de nood om hulp. En steeds is de Heere zo genadig om verlossing te geven. En laat Hij zien dat de verlossing komt niet vanuit hun eigen menselijke krachten, maar dat de redding alleen Godswerk is. Maar zodra het land weer verlost was van hun nood keerden ze zich weer van de Heere af.
Ik moet zo denken aan deze tijd. Aan ons land. Aan ons als christenen (verbondsvolk...). Is onze tijd niet zoals de tijd van de Richteren? Ook wij hebben steeds de neiging om steeds ontrouw te zijn aan de God die ons zoveel zegeningen geeft gegeven. Van Hem af te dwalen. Te zondigen. Te leven zoals de wereld rondom ons.
Dan is het eigenlijk nog genadig dat de Heere ons nog deze roepstemmen geeft.
Spannende situatie bij jullie Helma.
Het is een Zegen als je het zo mag zien. Er komen vele roepstemmen in ons leven soms, maar we zijn er ook wel eens doof voor.
Om er onder te bukken en het eens te worden met de Heere, daar is ook genade voor nodig.
Zoals ik een dominee eens hoorde zeggen: het is goed als je pijn voelt, als de Heere je slaat. Het drijft ons uit naar Hem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrien
Berichten: 1344
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Hendrien »

Afgewezen schreef:
helma schreef:onze buurkinderen aan de andere kant liggen ook ziek met mazelen...
Sjonge. Dat wordt nu toch wel even spannend, denk ik.
Maar hoe verloopt deze mazelenepidemie in zijn algemeenheid eigenlijk? Zijn de kinderen er erg ziek van?
De kinderen in onze buurt zijn er flink ziek van. Ruim anderhalve week. Vooral de tieners! In alle gezinnen is er wel een dokter langs geweest.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

helma schreef:
Afgewezen schreef:
helma schreef:onze buurkinderen aan de andere kant liggen ook ziek met mazelen...
Sjonge. Dat wordt nu toch wel even spannend, denk ik.
Maar hoe verloopt deze mazelenepidemie in zijn algemeenheid eigenlijk? Zijn de kinderen er erg ziek van?
Bij mijn 2 zussen hebben de kinderen ook mazelen (gehad) afgelopen weken. De een was er binnen een week bovenop en is niet zo ziek geweest; de anderen hadden er wat meer last van, maar knappen ook weer op. (na ruim een week)
Een paar dagen hoge koorts en erg moe/beroerd voelen en dan de vlekjes.
De buurkinderen met mazelen kwakkelen al een paar dagen, liggen nu plat. Zijn ook beroerd maar (nog) niet verschrikkelijk ziek. Zijn al wel gevlekt.
Buurmeisje heeft hier donderdag nog pannenkoeken gegeten, maar voelde zich toen al niet lekker, stopte met 1 pannenkoek. Maandag werd ze pas goed ziek (koorts) en dinsdag de vlekken.Goed beroerd. Nu knapt ze alweer op; maar ligt wel op de bank. Eigenlijk dus al de 8e dag dat ze ziek is.
Helma, hoe is de situatie nu, bij jullie maar ook bij de buren?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

bij ons nog niets; de meisjes zijn nu logeren bij onze zoon in R'dam.
vanavond komen ze thuis

bij de buren stabiel.

Wel weet ik van een jonge moeder die nogal ziek is door de mazelen. Daar mogen jullie ook wel voor mee-bidden. Was in het ziekenhuis maar nu wordt nu thuis verzorgd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door refo »

Logeerpartijen zijn de exportmiddelen van de mazelen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door helma »

refo schreef:Logeerpartijen zijn de exportmiddelen van de mazelen.
Mijn zoon heeft ze gehad en mijn schoondochter is ingeënt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

helma schreef:bij ons nog niets; de meisjes zijn nu logeren bij onze zoon in R'dam.
vanavond komen ze thuis

bij de buren stabiel.

Wel weet ik van een jonge moeder die nogal ziek is door de mazelen. Daar mogen jullie ook wel voor mee-bidden. Was in het ziekenhuis maar nu wordt nu thuis verzorgd.
O wat erg Helma. Het blijft dus vooralsnog spannend bij jullie.
Vanmorgen was trouwens in het nieuws dat het percentage niet-inenters voornamelijk wordt bepaald door antroposofen, de aanhangers van Rudolf Steiner. In zgn. SGP gemeenten ligt het aantal gevaccineerde kinderen niet significant lager dan elders in den lande.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Chrisje72
Berichten: 1502
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Chrisje72 »

nu.nl schreef:Volgens een woordvoerster van het instituut worden er geen specifieke acties ingezet om antroposofen alsnog te overtuigen van het nut van een inenting. "Dat is een keuze die mensen zelf maken'', aldus de zegsvrouw. De GGD gaf eerder wel aan te overwegen een oproep te doen voor de mazelenvaccinatie op scholen met een antroposofische inslag.
:quoi en waarom is het voor 'gereformeerden' niet een keuze die ze zelf maken?
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door sirdanilot »

Een typisch voorbeeld van de kromme situatie in Nederland. We gaan langzaam, heeeeeel langzaam, richting geloofsverdrukking. Ik zal het waarschijnlijk niet in mijn leven meemaken dat die expliciete vormen aanneemt (maar wie weet misschien ook wel), maar het gaat langzaam die kant op. De duivel op kousevoeten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door Mara »

Ik ergerde me enorm aan de steeds meer terugkerende zin in allerlei journaals: de groep woont grotendeels in het gebied dat bekend staat als de bible belt.
Het blijkt nu dat dat niet zo is! Juist de grachtengordel en antroposofen wonen verspreid over heel Nederland, daarom vallen ze niet op, als niet-ingeënten.
Ik wacht op de eerste rectificatie. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door DDD »

sirdanilot schreef:Een typisch voorbeeld van de kromme situatie in Nederland. We gaan langzaam, heeeeeel langzaam, richting geloofsverdrukking. Ik zal het waarschijnlijk niet in mijn leven meemaken dat die expliciete vormen aanneemt (maar wie weet misschien ook wel), maar het gaat langzaam die kant op. De duivel op kousevoeten.
Nonsens!

Er is geen enkele aandrang uitgeoefend. De eerste die zich meldt die iemand van de autoriteiten aan de deur heeft gehad om druk uit te oefenen moet nog gevonden worden.

Iedereen wordt de vrije keuze gelaten.
Plaats reactie