Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
o ja en s'ochtends heb ik een preek geluisterd via internet (2 preken)
- Wilma van den Berg
Het sacrament van de Heilige Doop
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
's Ochtends over Jezus voor Pilatus en David die door Simi bespot wordt en niets doet. (Hervormde Kerk van Besoyen)
's Middags vriendendienst, over niemand kan twee heren dienen / afgoderij. (GKv Arnhem)
's Middags vriendendienst, over niemand kan twee heren dienen / afgoderij. (GKv Arnhem)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Wilma van den Berg
Vanmorgen over het bidden van Daniel
Hehe. Ik moest heel hard denken: Huh? Vanmorgen? Wat is dat dan? Maar ik snap het alweer 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mattheus 21 1-11.
's-morgens: Johannes 19:19: En Pilatus schreef ook een opschrift en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS DE NAZARENER DE KONING DER JODEN.
dominee zei o.a. dat er mensen zijn die die mond vol van Jezus. Jezus lijkt dus zeer 'openbaar' terwijl Hij juist de grootste verborgenheid, dat leren Gods kinderen als het goed is allemaal iets van, zie je dus wel dat je de Heere pas echt ondervindelijk kunt leren kennen!.
's-middags: Genesis 42:1-25: Jozefs broer gaan naar Egypte en hun 1e verblijf daar(leespreek van Ds.Mouw uit Uddel)
's-avonds: Zondag 45 HC De inleiding op het allervolmaakste gebed.
Dominee vroeg o.a. of we altijd wel verhoring verwachten op ons gebed.
dominee zei o.a. dat er mensen zijn die die mond vol van Jezus. Jezus lijkt dus zeer 'openbaar' terwijl Hij juist de grootste verborgenheid, dat leren Gods kinderen als het goed is allemaal iets van, zie je dus wel dat je de Heere pas echt ondervindelijk kunt leren kennen!.
's-middags: Genesis 42:1-25: Jozefs broer gaan naar Egypte en hun 1e verblijf daar(leespreek van Ds.Mouw uit Uddel)
's-avonds: Zondag 45 HC De inleiding op het allervolmaakste gebed.
Dominee vroeg o.a. of we altijd wel verhoring verwachten op ons gebed.
- Wilma van den Berg
Marnix schreef:Hehe. Ik moest heel hard denken: Huh? Vanmorgen? Wat is dat dan? Maar ik snap het alweer

Gisteren ook een gedeelte uit Mattheus 26
Waar in de Bijbel kan ik lezen dat Jezus de grootste verborgenheid is ? Hij openbaart Zich in het Woord. Door daar in te studeren, te lezen, leren wij Hem kennen !Gijs83 schreef:'s-morgens: Johannes 19:19: En Pilatus schreef ook een opschrift en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS DE NAZARENER DE KONING DER JODEN.
Mensen die de mond vol van Jezus hebben, tjsa dit soort kreten in de ruimte, daar zijn sommige ds. goed in. Beschuldig maar wat raak, roep maar wat, ik erger me daar mateloos aan.
Als hij moeite heeft met mensen die de mond vol van Jezus hebben, laat hij daar dan mee in gesprek gaan. Als het goed is heeft een Christen hart en mond vol van Jezus
- Wilma van den Berg
Het is maar net hoe je bovenstaand opvat. Echter, toch zou ik de volgende spreuk willen posten: Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over!Gabrielle schreef:Waar in de Bijbel kan ik lezen dat Jezus de grootste verborgenheid is ? Hij openbaart Zich in het Woord. Door daar in te studeren, te lezen, leren wij Hem kennen !Gijs83 schreef:'s-morgens: Johannes 19:19: En Pilatus schreef ook een opschrift en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS DE NAZARENER DE KONING DER JODEN.
Mensen die de mond vol van Jezus hebben, tjsa dit soort kreten in de ruimte, daar zijn sommige ds. goed in. Beschuldig maar wat raak, roep maar wat, ik erger me daar mateloos aan.
Als hij moeite heeft met mensen die de mond vol van Jezus hebben, laat hij daar dan mee in gesprek gaan. Als het goed is heeft een Christen hart en mond vol van Jezus
Zou je denken?Gabrielle schreef:Waar in de Bijbel kan ik lezen dat Jezus de grootste verborgenheid is ? Hij openbaart Zich in het Woord. Door daar in te studeren, te lezen, leren wij Hem kennen !
Hmm, Jezus hing anders open en bloot aan het kruis, voor iedereen zichtbaar, tot een spot en smaad voor de mensen. Dus ik begrijp - met Gabrielle - niet helemaal waarop jullie dominee dit baseert. Vooral die laatste opmerking is echt een dwaling, en ik ga er eigenlijk vanuit dat ie dat zo níet gezegd heeft ("dat je de Heere pas echt ondervindelijk kunt leren kennen".) Je leert God pas echt kennen in Zijn Woord. Met meer kunnen en hoeven we het niet te doen!Gijs83 schreef:'s-morgens: Johannes 19:19: En Pilatus schreef ook een opschrift en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS DE NAZARENER DE KONING DER JODEN.
Als je de verborgenheid van Christus bij ondervinding hebt leren kennen zal dat inderdaad in je 'praten' openbaar komen.Gabrielle schreef:Waar in de Bijbel kan ik lezen dat Jezus de grootste verborgenheid is ? Hij openbaart Zich in het Woord. Door daar in te studeren, te lezen, leren wij Hem kennen !Gijs83 schreef:'s-morgens: Johannes 19:19: En Pilatus schreef ook een opschrift en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS DE NAZARENER DE KONING DER JODEN.
Weet je waar ik wel eens bang voor ben :
Mensen die de mond vol hebben van Jezus (waren er maar meer, want het is toch zo : waar het hart vol van is loopt de mond van over ?) worden als verdacht gezien en zij voor wie Jezus een verborgen Persoon is, en die zwijgend over de aarde gaan , daar mogen we niet over oordelen want het zou Gods werk wel eens kunnen zijn.
Dat lijkt tegenstrijdig, of wordt twijfel weer als een kenmerk van het ware gezien ?
Waar scharen we Paulus dan onder ?
En echt ik begrijp de achterliggende gedachten van deze opmerking , maar toch ben ik bang dat er te generaliserend gesproken wordt met dit soort uitdrukkingen.
Als Hij verborgen is dan is dat ons zondig ongeloof, en dat moeten we ook in de prediking laten staan.
Mensen die de mond vol hebben van Jezus (waren er maar meer, want het is toch zo : waar het hart vol van is loopt de mond van over ?) worden als verdacht gezien en zij voor wie Jezus een verborgen Persoon is, en die zwijgend over de aarde gaan , daar mogen we niet over oordelen want het zou Gods werk wel eens kunnen zijn.
Dat lijkt tegenstrijdig, of wordt twijfel weer als een kenmerk van het ware gezien ?
Waar scharen we Paulus dan onder ?
En echt ik begrijp de achterliggende gedachten van deze opmerking , maar toch ben ik bang dat er te generaliserend gesproken wordt met dit soort uitdrukkingen.
Als Hij verborgen is dan is dat ons zondig ongeloof, en dat moeten we ook in de prediking laten staan.
's morgens over het gebed van de moordenaar aan het kruis
's avonds over het antwoord van de Heere Jezus aan de moordenaar
heel indrukwekkend
's avonds over het antwoord van de Heere Jezus aan de moordenaar
heel indrukwekkend