In Christus gedoopt - Dr. W. van Vlastuin

pierre27

Re: In Christus gedoopt - Dr. W. van Vlastuin

Bericht door pierre27 »

KDD schreef: Gisteren, 20:19
Maanenschijn schreef: Gisteren, 20:07
KDD schreef:
Maanenschijn schreef: Gisteren, 18:55
Waarom denk je dat? Hoe komt het dat je denkt dat het aan deze kant van de oceaan zo slecht gesteld is met de prediking? Dat valt me al geruime tijd op in jouw bijdragen. Ik vraag me dat oprecht af.
Ik hoor veel opmerkelijke heldere bijbelse preken bij jullie. Pas nog over de toeleidende weg - van Christus naar de zondaar. Nog nooit zo gehoord. Dus dat gevoel die je hebt is verkeerd. Ik denk dat de rede is dat ik wat tegengas geeft op al de ongefundeerde, niet onderbouwd, en verkeerd kritiek die de gergem krijgt hier op de forum. Maar het is goed dat je het zegt - ik zal er op letten :)
Het was een oprechte vraag, dank voor je antwoord. Ik ‘sprak’ vandaag een oude vrouw, bij wie ik op de dairyfarm in Alberta heb gewerkt in mijn jonge jaren, op de app. Gods Kerk wordt wereldwijd gebouwd en onderhouden!
Ja, dat is zeker! Het is slechts een vermoeden van mij, maar het lijkt erop dat naarmate de verwarring en problemen toenemen, Gods werk ook toeneemt. Dat geeft moed!
Mooi broeders dit te constateren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Arja schreef: Gisteren, 22:06 1. Zijn ze het hier samen over eens?
Over dit: de doop is de kus van onze Vader en Bruidegom waarbij Hij Zijn innerlijk voor ons opent.
Zo werd er nooit naar gekeken in de GerGem. Ik kan niet geloven dat daar nu zo over gepraat wordt. Dat is al helemaal geen startpunt.
Het verraste mij ook. Maar ik snap ook dat je van huis uit gereserveerd staat bij zo'n ruimte van Gods genade. We praten daar maandag wel weer verder over.
DDD

Bericht door DDD »

Wat is precies het probleem bij die formulering?
Arja

Bericht door Arja »

Refojongere schreef: Gisteren, 23:08
Arja schreef: Gisteren, 22:06 1. Zijn ze het hier samen over eens?
Over dit: de doop is de kus van onze Vader en Bruidegom waarbij Hij Zijn innerlijk voor ons opent.
Zo werd er nooit naar gekeken in de GerGem. Ik kan niet geloven dat daar nu zo over gepraat wordt. Dat is al helemaal geen startpunt.
Het verraste mij ook. Maar ik snap ook dat je van huis uit gereserveerd staat bij zo'n ruimte van Gods genade. We praten daar maandag wel weer verder over.
Ik denk dat we hier vanuit verschillende doopvisies kijken. Dat heeft voor mij niets te maken met minder ruimte voor Gods genade, maar met hoe ik de Schrift lees. Daarom wil ik het hier graag bij laten. Ik hoef dit niet verder uit te discussiëren omdat ik niet meer behoor tot de Gerformeerde Gemeente. Iemand die er wel toe behoort, en ook in het bevindelijke deel opgegroeid is, mag het overnemen van mij. Ik zeg alleen: zo werd er nooit naar gekeken in de GerGem.

Ik wel gehoord over: voor één kus van Jezus mond, geef ik al die zwarte grond
Maar de doop als de kus van onze Vader en Bruidegom, nee nooit.
Laatst gewijzigd door Arja op 28 feb 2026, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Arja

Bericht door Arja »

DDD schreef: Gisteren, 23:15 Wat is precies het probleem bij die formulering?
Het is een prachtige zin. Alleen staat hij niet in Romeinen 6
Plaats reactie