De verleidingen en listen worden steeds ingewikkelder.
Ik vind het prima dat het bespreekbaar is, maar vind het kwalijk dat een christelijk meidenblad totaal geen moraal vanuit de Bijbel meegeeft. Vanuit dit artikel trekt de puber de conclusie: 'ik hou heel veel van mijn vriendje en hij houdt heel veel van mij, het gaat nooit meer uit, hij vindt het fijn om een naaktfoto van mij te hebben en het is heel normaal. Doen dus.'Orchidee schreef:Feit is; dit gebeurt veelvuldig, ook in rechts reformatorische kringen, dus het bespreekbaar maken is zo gek nog niet, het gebeurt toch wel!
Tuurlijk weten we dat dit gebeurt, ook andere dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.Orchidee schreef:Ik ben het helemaal met je eens, maar in de praktijk moet je met sterkere argumenten komen.
Er word al gauw tegen beargumenteerd door te zegen; iedereen doet het, tegenwoordig is dat nu een maal zo enz.
Bij mijn dochter zitten er diverse meisjes op school die echt geen boodschap hebben aan onze "volwassen" bijbelse normen.
Dat kan dan toch beter bespreekbaar zijn, ook in belle, want ze lezen vaak ook nog andere bladen.
Des te triester, dat dit heel veel zou gebeuren.Orchidee schreef:Nogmaals: ik vind dit ook niet "normaal" maar het gebeurt heel veel en ik weet niet of de meeste ouders dit lezen/meelezen met hun dochter maar het geeft misschien wel openingen voor een "goed" gesprek.
Ik denk van niet. Er zijn ook zat gezinnen die normen en waarden heel belangrijk, de medemens belangrijk vinden er voor ze te zijn en toch niet geloven in God.Mara schreef:
Ik vraag me af of het maken van dit soort foto's, ook in alle niet-christelijke gezinnen als normaal wordt gezien. Dat waag ik toch te betwijfelen.
De "sterren" zijn hier mee begonnen, snakkend naar ziekelijke aandacht.
Mijn bezwaar tegen het artikel is:DDD schreef:Even voor mijn duidelijkheid: er staat toch duidelijk een advies dit niet te doen? Volgens mij kan het artikel net niet in Daniel omdat die expliciet zou verwijzen naar de wet van God, maar is het verder een prima artikel.
Anna van Ikea?Zita schreef:Grote ergernis: virtuele assistenten bij een klantenservice. Die dingen zijn echt uitgevonden als sociaal experiment: hoe lang kun je irritante reacties geven voordat iemand heel onaardige dingen terug gaat typen?
Nee, een naamloze van tele2. Ik begrijp uw vraag niet. Wilt u uw vraag nogmaals stellen? U wilt iets vragen over internet. Wat is uw vraag? Kunt u uw vraag in andere woorden stellen?Mannetje schreef:Anna van Ikea?Zita schreef:Grote ergernis: virtuele assistenten bij een klantenservice. Die dingen zijn echt uitgevonden als sociaal experiment: hoe lang kun je irritante reacties geven voordat iemand heel onaardige dingen terug gaat typen?
Ik had er eentje bij een bank, je moet echt gerichte vragen stellen, met kernwoorden dus, anders begrijpt hij/zij het echt niet.Zita schreef:Grote ergernis: virtuele assistenten bij een klantenservice. Die dingen zijn echt uitgevonden als sociaal experiment: hoe lang kun je irritante reacties geven voordat iemand heel onaardige dingen terug gaat typen?