Kleine ergernissen [3]

Mara

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mara »

Bij twijfel niet doen. Je zult maar dochters in die leeftijd hebben. :fi
De verleidingen en listen worden steeds ingewikkelder.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Feit is; dit gebeurt veelvuldig, ook in rechts reformatorische kringen, dus het bespreekbaar maken is zo gek nog niet, het gebeurt toch wel!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Feit is; dit gebeurt veelvuldig, ook in rechts reformatorische kringen, dus het bespreekbaar maken is zo gek nog niet, het gebeurt toch wel!
Ik vind het prima dat het bespreekbaar is, maar vind het kwalijk dat een christelijk meidenblad totaal geen moraal vanuit de Bijbel meegeeft. Vanuit dit artikel trekt de puber de conclusie: 'ik hou heel veel van mijn vriendje en hij houdt heel veel van mij, het gaat nooit meer uit, hij vindt het fijn om een naaktfoto van mij te hebben en het is heel normaal. Doen dus.'
Het antwoord zou niet moeten zijn: 'doe het alleen als je je er fijn bij voelt', maar: 'doe het niet. Zo heeft de Heere je lichaam niet bedoeld. Hij vraagt van je om in kuisheid te leven. Naaktheid is bedoeld voor binnen het huwelijk.'
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik ben het helemaal met je eens, maar in de praktijk moet je met sterkere argumenten komen.
Er word al gauw tegen beargumenteerd door te zegen; iedereen doet het, tegenwoordig is dat nu een maal zo enz.
Bij mijn dochter zitten er diverse meisjes op school die echt geen boodschap hebben aan onze "volwassen" bijbelse normen.
Dat kan dan toch beter bespreekbaar zijn, ook in belle, want ze lezen vaak ook nog andere bladen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ik ben het helemaal met je eens, maar in de praktijk moet je met sterkere argumenten komen.
Er word al gauw tegen beargumenteerd door te zegen; iedereen doet het, tegenwoordig is dat nu een maal zo enz.
Bij mijn dochter zitten er diverse meisjes op school die echt geen boodschap hebben aan onze "volwassen" bijbelse normen.
Dat kan dan toch beter bespreekbaar zijn, ook in belle, want ze lezen vaak ook nog andere bladen.
Tuurlijk weten we dat dit gebeurt, ook andere dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
En fijn dat het bespreekbaar is, voor zover, want alles kwam vroeger in het bekende doofpotje, met alle gevolgen van dien.
Maar daarom hoeven de volwassenen dit toch niet als normaal te beschouwen?
Waar is het gezonde schaamtegevoel gebleven?
Zijn we met zn allen dan alles intussen maar normaal gaan vinden, in die zin, als niet op te lossen?

Het argument: iedereen doet het, is al zo oud als de weg naar Rome, ik denk dat iedere ouder dit regelmatig hoort.
Dan denk je een verantwoord meidenblad te krijgen, dan lees je dit.
Ik kan daar echt niet bij.

Ik vraag me af of het maken van dit soort foto's, ook in alle niet-christelijke gezinnen als normaal wordt gezien. Dat waag ik toch te betwijfelen.
De "sterren" zijn hier mee begonnen, snakkend naar ziekelijke aandacht.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Nogmaals: ik vind dit ook niet "normaal" maar het gebeurt heel veel en ik weet niet of de meeste ouders dit lezen/meelezen met hun dochter maar het geeft misschien wel openingen voor een "goed" gesprek.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Nogmaals: ik vind dit ook niet "normaal" maar het gebeurt heel veel en ik weet niet of de meeste ouders dit lezen/meelezen met hun dochter maar het geeft misschien wel openingen voor een "goed" gesprek.
Des te triester, dat dit heel veel zou gebeuren.
En is alles op te lossen met een goed gesprek?
Er zit een voortraject aan dit gebeuren, waarom doet een meisje dit?
En weten ouders dit wel.
Of is dat: mijn dochter doet zoiets niet?
Dan nog, ik kan me heel goed herinneren dat ik zelf die leeftijd had, onzeker, ja, zoals veel meisjes. Maar daarom verstopten we ons en nu gooien ze zichzelf op internet.
Ik kan er gewoon niet over uit, hoe zoiets mogelijk is.
Wat is er toch veranderd in een paar decennia?
Lassie

Bericht door Lassie »

Mara schreef:
Ik vraag me af of het maken van dit soort foto's, ook in alle niet-christelijke gezinnen als normaal wordt gezien. Dat waag ik toch te betwijfelen.
De "sterren" zijn hier mee begonnen, snakkend naar ziekelijke aandacht.
Ik denk van niet. Er zijn ook zat gezinnen die normen en waarden heel belangrijk, de medemens belangrijk vinden er voor ze te zijn en toch niet geloven in God.
DDD

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door DDD »

Even voor mijn duidelijkheid: er staat toch duidelijk een advies dit niet te doen? Volgens mij kan het artikel net niet in Daniel omdat die expliciet zou verwijzen naar de wet van God, maar is het verder een prima artikel.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef:Even voor mijn duidelijkheid: er staat toch duidelijk een advies dit niet te doen? Volgens mij kan het artikel net niet in Daniel omdat die expliciet zou verwijzen naar de wet van God, maar is het verder een prima artikel.
Mijn bezwaar tegen het artikel is:
- dat er een sfeer wordt neergezet waarin - ondanks dat het niet zo verstandig is - naaktfoto's maken en doorsturen heel normaal is
- dat het enige bezwaar dat tegen naaktfoto's wordt ingebracht is dat het onverstandig is, omdat mogelijk anderen de foto ook kunnen zien.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Grote ergernis: virtuele assistenten bij een klantenservice. Die dingen zijn echt uitgevonden als sociaal experiment: hoe lang kun je irritante reacties geven voordat iemand heel onaardige dingen terug gaat typen?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zita schreef:Grote ergernis: virtuele assistenten bij een klantenservice. Die dingen zijn echt uitgevonden als sociaal experiment: hoe lang kun je irritante reacties geven voordat iemand heel onaardige dingen terug gaat typen?
Anna van Ikea?
- Niet meer zo actief -
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mannetje schreef:
Zita schreef:Grote ergernis: virtuele assistenten bij een klantenservice. Die dingen zijn echt uitgevonden als sociaal experiment: hoe lang kun je irritante reacties geven voordat iemand heel onaardige dingen terug gaat typen?
Anna van Ikea?
Nee, een naamloze van tele2. Ik begrijp uw vraag niet. Wilt u uw vraag nogmaals stellen? U wilt iets vragen over internet. Wat is uw vraag? Kunt u uw vraag in andere woorden stellen? :bobo
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Wat zegt hij terug als je zegt: doe niet zo dom?

Anna van Ikea gaat je dan vermanend toespreken...

Je zei: Doe niet zo dom
Anna zei: Schelden doet geen pijn, maar zullen we het over IKEA gaan hebben?
- Niet meer zo actief -
Mara

Bericht door Mara »

Ik had er eentje bij een bank, je moet echt gerichte vragen stellen, met kernwoorden dus, anders begrijpt hij/zij het echt niet.
Ik vind het verbazingwekkend dat je zit te communiceren met een computer. :huhu
Gesloten