COVID-19

Wim Anker

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:je draaft nu wel door Ad.
Vaccinaties kun je niet afdwingen, maar testen dat is toch geen issue
Je zou toch eerst even moeten nadenken voor je reageert. Ik vind het niet prettig wanneer ik een serieus punt aansnijd beschuldigd te worden van doordraven. Ik vind het inmiddels echt heel zorgelijk worden. Wat leven we toch in een rare wereld. Waarin maakbaarheid de hoogste norm is geworden en dat dwangmatig in regels wordt opgelegd.
Eens met Ad. En wie gisteren 'Hugo' zijn god 'vaccin' hoorde loven en prijzen als de enige die verlossing kan brengen zal huiveren.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Het valt toch wel mee?

Van de 5-9 jarigen zijn 10.026 besmettingen vastgesteld en van de 10-14 jarigen 40.625. Op een totaal van 985.000 komt het dus relatief veel minder voor onder basisscholieren dan onder de rest van de bevolking. De kans dat dit gebeurd acht ik dus gering en voor de eerste vier groepen helemaal heel erg klein.
Dat is 1 per klas? (met zo'n 24 leerlingen in een klas). In de komende maanden zal dit dus gemiddeld 1x per klas gaan voorkomen.
Stel dat dit klopt, dan betekent dat dus dat alle kinderen in totaal 1,5 week minder les hebben. Als dat de prijs is voor de rest van het jaar fysieke les ipv online les, dan vind ik dat alleszins te doen.
- Niet meer zo actief -
BJD

Bericht door BJD »

Habitat schreef:Wat zouden jullie doen? Kind laten testen na 5 dagen? Of niet testen en 5 dagen extra thuis?

Voor mij hangt het af van de test. Is de test kindvriendelijk en doet het geen pijn, dan zou ik gaan voor de test. Zo niet, dan niet. (Onze kinderen zijn nogal gevoelig namelijk, en een onaangename medische ervaring vergeten ze niet. Vandaar.)
Ja dat denk ik ook. De test lijkt wel kindvriendelijker te worden, wat ik er over lees.
Mara

Bericht door Mara »

Het in de Ierse Zee gelegen Isle of Man heeft na een lockdown van 25 dagen alle coronamaatregelen losgelaten. Er hoeft volgens Sky News geen afstand meer te worden gehouden, alle winkels en andere instellingen zijn weer open en mondkapjes worden niet meer noodzakelijk geacht. Op het onder de Britse Kroon vallende eiland met eigen wetgeving, parlement en regering wonen 85.000 mensen en zijn slechts 25 mensen aan het coronavirus overleden.

Net zoals het in Nieuw Zeeland gelukt is. Misschien hadden alle grenzen gesloten moeten worden.
In Duitsland hebben ze nu een voormalige jeugdgevangenis heringericht, om mensen die de regels overtreden en meermalen gewaarschuwd zijn, in op te sluiten, voor de duur van een quarantaine-periode.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ja, Mannetje, jij maakt er een praktische overweging van. Ik vind dat jammer, ik zie een principieel bezwaar. En dat moeten we niet met nuchtere praktische oplossingen verdoezelen.
huisman

Bericht door huisman »

Mara schreef:Het in de Ierse Zee gelegen Isle of Man heeft na een lockdown van 25 dagen alle coronamaatregelen losgelaten. Er hoeft volgens Sky News geen afstand meer te worden gehouden, alle winkels en andere instellingen zijn weer open en mondkapjes worden niet meer noodzakelijk geacht. Op het onder de Britse Kroon vallende eiland met eigen wetgeving, parlement en regering wonen 85.000 mensen en zijn slechts 25 mensen aan het coronavirus overleden.

Net zoals het in Nieuw Zeeland gelukt is. Misschien hadden alle grenzen gesloten moeten worden.
In Duitsland hebben ze nu een voormalige jeugdgevangenis heringericht, om mensen die de regels overtreden en meermalen gewaarschuwd zijn, in op te sluiten, voor de duur van een quarantaine-periode.
Dat kunnen de Duitsers wel. Een avondklok handhaven met opsluiting in kam... :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wim Anker schreef:
Ad Anker schreef:
Bertiel schreef:je draaft nu wel door Ad.
Vaccinaties kun je niet afdwingen, maar testen dat is toch geen issue
Je zou toch eerst even moeten nadenken voor je reageert. Ik vind het niet prettig wanneer ik een serieus punt aansnijd beschuldigd te worden van doordraven. Ik vind het inmiddels echt heel zorgelijk worden. Wat leven we toch in een rare wereld. Waarin maakbaarheid de hoogste norm is geworden en dat dwangmatig in regels wordt opgelegd.
Eens met Ad. En wie gisteren 'Hugo' zijn god 'vaccin' hoorde loven en prijzen als de enige die verlossing kan brengen zal huiveren.
testen is toch wat anders dan het vaccin?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Bertiel, vind je het goed dat ik zowel tegen vaccineren als tegen testdwang ben? Of past dat niet in je hoofd?
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Beschrijf het dan niet als principieel bezwaar. Het is sowieso geen testdwang. Je wordt niet verplicht tot het nemen van een test. Wanneer je niet test volg je voor de veiligheid gewoon een paar dagen extra online les. Een goede maatregel, ik stuur nu met veel vertrouwen de kinderen weer naar school.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ad Anker schreef:Bertiel, vind je het goed dat ik zowel tegen vaccineren als tegen testdwang ben? Of past dat niet in je hoofd?
ik vind alles best, maar ik zie niet zozeer in wat hier mis mee is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
parsifal

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
parsifal schreef: Het ging er nu alleen om of de gepresenteerde R-waarde van 1,27 voor de Engelse variant en 0,85 voor de originele variant, in combinatie met 2/3 deel van de besmettingen van nú is de Engelse variant én 20% afname van het aantal besmettingen in de laatste week met elkaar te rijmen is. M.i. niet.
Net even een berekening gedaan met een heel eenvoudig model (niet gecontroleerd verder), waarbinnen iedereen na besmet te zijn eerst gemiddeld een halve week latent geinfecteerd is en daarna voor gemiddeld een halve week infectieus (voor de geinteresseerden: ik neem aan dat deze periodes onafhankelijk en exponentieel verdeeld zijn).

Als je dan aanneemt dat het totaal aantal besmettingen per dag 20 procent is afgenomen in twee weken en dat 2 weken geleden 1/3 van de besmettingen de Engelse variant was dan kom je ongeveer op een R waarde voor de britse variant 1.26 is. De oude variant zou dan een R van 0.6 hebben wat wat laag is.

Als je aanneemt dant het totaal aantal besmettingen per dag 20 procent is afgenomen in 1 week en de fractie van de besmette gevallen met de britse variant toen ongeveer 41% was met een R waarde van 1.27 kom je nu ook op 2/3 met de britse variant uit.
In dat geval zou de oude variant een R waarde van 0.35 hebben wat absurd laag is. Het eerste scenario is niet heel gek (al zijn de exponentiele verdelingen niet realistisch, maar het zou me niet verbazen dat het RIVM die gebruikt omdat er makkelijk mee te rekenen is)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:Ja, Mannetje, jij maakt er een praktische overweging van. Ik vind dat jammer, ik zie een principieel bezwaar. En dat moeten we niet met nuchtere praktische oplossingen verdoezelen.
Dat ging niet over jouw testdwang, maar over de cijfers van Wim. Dat moet ik dan wel even rechtzetten, want testdwang vind ik ook een serieuze misstap!
- Niet meer zo actief -
BJD

Bericht door BJD »

huisman schreef:
Mara schreef:Het in de Ierse Zee gelegen Isle of Man heeft na een lockdown van 25 dagen alle coronamaatregelen losgelaten. Er hoeft volgens Sky News geen afstand meer te worden gehouden, alle winkels en andere instellingen zijn weer open en mondkapjes worden niet meer noodzakelijk geacht. Op het onder de Britse Kroon vallende eiland met eigen wetgeving, parlement en regering wonen 85.000 mensen en zijn slechts 25 mensen aan het coronavirus overleden.

Dat kunnen de Duitsers wel. Een avondklok handhaven met opsluiting in kam... :OO3
Categorie misplaatste grappen, wat mij betreft. Dat zal wellicht te maken hebben dat ik ook op de avondklok handhaaf en al zovele malen de link is gemaakt met WOII.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:Ja, Mannetje, jij maakt er een praktische overweging van. Ik vind dat jammer, ik zie een principieel bezwaar. En dat moeten we niet met nuchtere praktische oplossingen verdoezelen.
Dat ging niet over jouw testdwang, maar over de cijfers van Wim. Dat moet ik dan wel even rechtzetten, want testdwang vind ik ook een serieuze misstap!
:super
huisman

Bericht door huisman »

BJD schreef:
huisman schreef:

Categorie misplaatste grappen, wat mij betreft. Dat zal wellicht te maken hebben dat ik ook op de avondklok handhaaf en al zovele malen de link is gemaakt met WOII.
Toch serieus bedoeld. Mijn zoon moet ook de avondklok handhaven en ik laat hem zo af en toe ook in de spiegel kijken.
Het gaat namelijk van kwaad naar erger. Nu weer testdwang voor kleine kinderen. Aanhouding om 21:15 als ik terugkom van een urgent bezoek. Geen bekeuring maar de aanhouding op zichzelf vind ik al ingrijpend genoeg.
Het schenden van grondrechten van de burgers ( zeker, met goede bedoelingen) vind ik veel te ver gaan.

Vandaar mijn niet al te fijnzinnige opmerking over de Duitsers.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie