De extended editie?
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Nog niet aan het lezen. Komt in september uit. Verheug mij zeer.
Van de 45 jaar dat de F16 in dienst was bij de luchtmacht heb ik er 40 jaar van meegemaakt (1980-2020).
Boek zal veel herinneringen oproepen.
https://www.walburgpers.nl/nl/book/9789 ... n%20dienst.
Van de 45 jaar dat de F16 in dienst was bij de luchtmacht heb ik er 40 jaar van meegemaakt (1980-2020).
Boek zal veel herinneringen oproepen.
https://www.walburgpers.nl/nl/book/9789 ... n%20dienst.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Veel plezier. Ik blijf het lezen. Net als silmarillion.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Die laatste heb ik nu liggen. In de ban van de ring heb ik al diverse malen gelezen, zowel in het Engels als in het Nederlands.
Lotr wordt hier met enige regelmaal herlezen. De Silmarillion kwam ik op jongere leeftijd niet door en heb het boek sindsdien niet opnieuw uit de kast gepakt.
Ik ben weer opnieuw in LOTR begonnen. Dat is dus niet gek? 

Lastig voor een ander. Uit het lijstje pas gelezen:merel schreef: ↑17 jul 2024, 22:20Nog boekentips voor de vakantie?Anselmus schreef: ↑08 jun 2024, 13:32 Afgelopen periode twee boeken van Kader Abdolah gelezen. Een cultuur waar ik aan de ene kant gevoel bij heb vanuit een eigen reformatorische traditie en aan de andere kant bevreemding ervaarde die ook een angstige kant heeft: hoe groeperingen recht tegenover elkaar komen te staan, niemand is nog te vertrouwen, alles wordt berecht volgens de sharia. Waarbij de hypocrisie door in alle lagen van de bevolking trekt, niet in het minst in die van de geestelijkheid. Ik heb veel nieuwe termen geleerd zoals Ayatolla en ik leerde nieuwe dingen over de cultuur en de islam in Iran.
Tussendoor las ik: Alle indische tantes. Ik heb de gewoonte bij patiënten te kijken welke boeken er op het nachtkastje liggen of wat ze lezen en soms spreken we daar even over. Zo ook over het boek Indische tantes. Ook van die cultuur ken ik weinig: indische migranten en hun gewoonten. Leuk om wat portretten te leren kennen.
Daarna las ik: niets ontgaat ons, een debuut van Janke Reitsma. Een verhaal dat onder je huid gaat zitten omdat alles iedereen lijkt te ontgaan: een psychisch zieke moeder, een vader die het niet meer overziet, een zoon die voor zijn gehandicapte zusje zorgt.
Op dit moment lees ik: de zaak van de gestolen banaan, verhalen van strafrecht voor de politierechter. Leuk om te lezen. Respect voor rechters die soms in schrijnende situaties toch een veroordeling moeten uitspreken.
En nog veel mooie boeken op de leesstapel. Ik heb nu al zin in de vakantie.
Historische roman: Geheim van de Lavendel (Franse Revolutie) of de heks van Limbricht (heksen inquisitie) interessant om te lezen, beide goede research met weinig anachronismen en waarbij het gewicht van bepaalde keuzes goed naar voren wist gebracht en dat principes iets kosten.
Filosofie: De onzichtbare maat (uitdaging) van Andreas Kinnegin.
Sociologie: Een vreemde nieuwe wereld van Carl Trueman.
Psychologie: De Keuze, van Edith Eger
Feit of fictie?: Niets ontgaat ons van Janke Reitsma. Maar dat is geen feel good boek. Gaat een beetje onder je huid zitten. Wel goed geschreven.
Zelf heb ik meegenomen op vakantie:
- Narnia (opnieuw)
- LOTR (voor het eerst)
- How2talk2kids van Faber en Mazlish (goede en werkbare suggesties, maar ik deel niet de hele visie van de auteurs).
- Als we nu weer eens gewoon gingen opvoeden van Feddema en Wagenaar
- Shepperding Child's heart van Tedd Tripp
- Seksuele Revolutie van Kuby
- Het verlaten individu van Esther van Fenema
- Ontwikkeling in vogelvlucht van Delfos
Als ik dit uit heb is het wel tijd om weer naar huis te gaan. We lezen de meeste boeken samen of ik lees ze voor, waarna we de boeken bespreken. Onderweg hebben we samen een hilarisch boek geluisterd: Weet ik veel. Het gaat over een meisje dat in een pleeggezin gaat wonen, beschreven vanuit de pleegouders. Note to refoluisteraar: het is echt gebeurd, bij het schrijven is het taalgebruik niet gekuist.
Fides Quaerens Intellectum
-
Jona, gij en ik - ds D.A van den Bosch
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Johann Gottfried Walther
Als een lam. De oudste paashomilie.
Melito van Sardes (?-180)
Melito van Sardes (?-180)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
- Maanenschijn
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Het IJzeren Veulen* uitgelezen in een paar dagen.
Mooi historisch boek met details over mijn omgeving. Als je de namen, de straten, de plaatselijke details uit een boek kent, met daarbij een goede verhaal-lijn en historische feiten over het dorpsleven en die je ook meer inzicht geeft in de Staatse-Franse oorlog kan het voor mij al bijna niet meer stuk.
Met plezier gelezen. Nu weer verder met de Broers Karamazov.
*aangepast
Mooi historisch boek met details over mijn omgeving. Als je de namen, de straten, de plaatselijke details uit een boek kent, met daarbij een goede verhaal-lijn en historische feiten over het dorpsleven en die je ook meer inzicht geeft in de Staatse-Franse oorlog kan het voor mij al bijna niet meer stuk.
Met plezier gelezen. Nu weer verder met de Broers Karamazov.
*aangepast
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 23 jul 2024, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeker, leuk boek, goed geschreven. Niet spectaculair spannend, maar zeker onderhoudend. Ik ken de omgeving een beetje, maar niet zo goed als jij. Kan me voorstellen dat het nog leuker is als je alle locaties (her)kent.Maanenschijn schreef: ↑23 jul 2024, 22:54 Het IJzeren paard uitgelezen in een paar dagen.
~~Soli Deo Gloria~~
- J.C. Philpot
Ik beb benieuwd, van welke schrijver?
Als ik op de titel zoek krijg ik een indianenboek.

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Maanenschijn
Enny de BruijnJ.C. Philpot schreef:Ik beb benieuwd, van welke schrijver?
Als ik op de titel zoek krijg ik een indianenboek.
Sorry, zie nu de vergissing: Het IJzeren Veulen
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-ijzeren ... oductTitle
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.