Huishouden en dat soort zaken..
- Dodo
Re: Huishouden en dat soort zaken..
Ja. Eigenlijk wel. In stoofschotels soms een bouillonblokje maar altijd minder dan voorgeschreven. We eten echt heel weinig zout.
Veel dingen zijn zonder gebruik van iets zout smakeloos.
Alles met mate
Alles met mate

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Dodo
Omdat we zo weinig zout eten, verandert je smaak. Mijn man moet op zijn werk opletten dat hij de kaas juist beoordeelt. Hij vindt het snel te zout terwijl dat voor de gemiddelde consument acceptabel is.
Zijn smaak verbetert wel, hij heeft een paar prijzen gewonnen. Ik denk dat er verband tussen is.
Zijn smaak verbetert wel, hij heeft een paar prijzen gewonnen. Ik denk dat er verband tussen is.
Ja, ik ook. Je raakt er echt snel aan gewend.Zita schreef:Vlees, gebakken champignons, eitjes enzovoorts allemaal zonder zout?Dodo schreef:Internetsites zijn helemaal niet verdeeld over zoutgebruik, gezond of niet. We hebben maar een paar gram per dag nodig en meer is ongezond. En ook niet nodig.
Wij doen zout in het eigengebakken brood en verder vrijwel nergens in. Gewoon jozo.
Ik ben destijds ook cold turkey afgekickt van suiker, ik gooide overal 3 klontjes in, en op een dag niks meer.
Fff doorbijten en je vindt het al snel smerig zoet.
Zo ook met zout.
Ik maak alleen een uitzondering met soep.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wij gebruiken ook heel weinig zout. Ik voeg het alleen toe aan soep en vlees en dan nog veel minder dan voorgeschreven. Pakjes en zakjes en potten groente gebruiken wij nooit.
Dat het smakeloos is zonder zout ben ik ook niet mee eens. De pure smaak van het eten komt zo naar boven. Daarnaast kan je naast zout ook gebruik maken van andere kruiden. Die gebruik ik steeds meer.
Idem met suiker. Ik ben het suiker gebruik ook aan het afbouwen. Bij het bakken gebruik ik inmiddels minder dan de helft van hetgeen voorgeschreven staat. En regelmatig zoet ik baksels met banaan of dadels.
Dat het smakeloos is zonder zout ben ik ook niet mee eens. De pure smaak van het eten komt zo naar boven. Daarnaast kan je naast zout ook gebruik maken van andere kruiden. Die gebruik ik steeds meer.
Idem met suiker. Ik ben het suiker gebruik ook aan het afbouwen. Bij het bakken gebruik ik inmiddels minder dan de helft van hetgeen voorgeschreven staat. En regelmatig zoet ik baksels met banaan of dadels.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik heb het ooit een keer gebruikt om het voetbed van mijn Birkenstocks schoon te maken.Orchidee schreef:Werken jullie weleens met baking soda?
Het stond als tip op internet.
Het was heel makkelijk om te doen, maar het resultaat was nul-komma-nul.
Verder als ingrediënt nog niet gebruikt.
Hora est!
Oke
Ik las wonderverhalen over de oven schoonmaken met baking soda, dus dacht: mmm misschien het proberen waard

Ik las wonderverhalen over de oven schoonmaken met baking soda, dus dacht: mmm misschien het proberen waard

Ik bak altijd met baking soda. Gebruik veel recepten uit Amerika/Canada en daar gebruiken ze bijna overal baking soda in.
Dat je het als ingrediënt gebruikt om te bakken, snap ik en weet ik.
Maar het blijkt voor veel meer gebruikt te worden en ik ben dus nieuwsgierig naar resultaten
Maar het blijkt voor veel meer gebruikt te worden en ik ben dus nieuwsgierig naar resultaten

Als je E-nummer-vrij wilt bakken moet je het niet gebruiken. Het is nl E500.
Oh, ik hoef niet perse E-nummervrij te leven.
Misschien in de war met caustic soda?Isala schreef:Ik heb het ooit een keer gebruikt om het voetbed van mijn Birkenstocks schoon te maken.Orchidee schreef:Werken jullie weleens met baking soda?
Het stond als tip op internet.
Het was heel makkelijk om te doen, maar het resultaat was nul-komma-nul.
Verder als ingrediënt nog niet gebruikt.
Er wordt wel een hele lijst gegeven voor schoonmaaktips, maar ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om dat te proberen
Ik ook niet, niet te doen.helma schreef:Oh, ik hoef niet perse E-nummervrij te leven.

Het enige dat echt goed werkt is: kort na het afkoelen meteen schoonpoetsen.Orchidee schreef:Oke![]()
Maar dan is het meestal halverwege de avond, geen zin of fut meer, laat maar, doe morgen wel.
Als ik het nog kan opbrengen, schuursponsje met witte Cif.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon