Maatregelen kerk ivm coronavirus

Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wellicht kan hij zijn denkkracht op een andere positie inzetten. ;)
Jammer dat hij niet op de SGP-kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen stond. Anders zou hij een geschikte ketel zijn om eventueel Bisschop tussentijds op te volgen als die met de vut zou gaan.
Ketels hebben we niet nodig bij de SGP. :D
Potten ook niet. Voor je het weet gaan ze elkaar beconcurreren op zwartheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wellicht kan hij zijn denkkracht op een andere positie inzetten. ;)
Jammer dat hij niet op de SGP-kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen stond. Anders zou hij een geschikte ketel zijn om eventueel Bisschop tussentijds op te volgen als die met de vut zou gaan.
Ketels hebben we niet nodig bij de SGP. :D
Zou wel makkelijk zijn: dan kunnen ze de pot verwijten dat die zwart ziet. ;)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

eilander schreef:
Herman schreef:Waar zijn de leiders van onze gezindte als je ze nodig hebt?

(Lees het in lettergrootte 16, maar de de beleefdheid staat het op 12)
Die hebben we niet.
Dat is dan een droevige conclusie en waarschijnlijk ook onderdeel van het begrip 'geestelijke nood'. Dat is trouwens ook de achtergrond van mijn verzuchting.
En rond de Gomarus-problematiek hebben we toch een denktank of stichting?
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mcgk »

Deze ouderling noemt de journalisten zelfs terroristen. Dan ben je als ouderling idd onbekwaam om met de pers te praten. Juist gisteren was er aanslag op christenen in Indonesië. Dat is terrorisme. Deze kerk doet ook niet aan damage control. Ze maken het nog erger dan het was.!
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de kerk beveiligers inhuurde en hem voor dit gedrag zou staande houden. Je kunt niet zomaar andere mensen intimideren in hun eigen tuin, laat staan gelovigen in hun eigen kerktuin.
Sinds wanneer intimideren journalisten? Ze willen graag antwoorden op vragen die ze hebben. En in dit geval lijkt me dat gerechtvaardigd, gezien de huidige gezondheidscrisis.

Ik deel de mening dat het veel beter zou zijn om een woordvoerder aan te stellen, en iedereen te verzoeken naar de woordvoerder te verwijzen bij vragen van journalisten. Maar blijkbaar is de betreffende kerkenraad niet tot dit inzicht gekomen.
Het is in het filmpje duidelijk te zien dat de betreffende journalist kerkgangers meters lang hinderlijk is gevolgd. Dat blijkt uit de reeds afgelegde afstand, uit de tijd die de beveiliger nodig had om ter plaatse te komen.

Natuurlijk is een woordvoerder prima, maar ik vind ook dat deze Jaco van der Giessen prima had mogen worden staande gehouden. Niemand vraagt hem om daar op dat moment anderen lastig te vallen, ook al vindt hij het zijn werk om lastig te zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door parsifal »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de kerk beveiligers inhuurde en hem voor dit gedrag zou staande houden. Je kunt niet zomaar andere mensen intimideren in hun eigen tuin, laat staan gelovigen in hun eigen kerktuin.
Sinds wanneer intimideren journalisten? Ze willen graag antwoorden op vragen die ze hebben. En in dit geval lijkt me dat gerechtvaardigd, gezien de huidige gezondheidscrisis.

Ik deel de mening dat het veel beter zou zijn om een woordvoerder aan te stellen, en iedereen te verzoeken naar de woordvoerder te verwijzen bij vragen van journalisten. Maar blijkbaar is de betreffende kerkenraad niet tot dit inzicht gekomen.
Het is in het filmpje duidelijk te zien dat de betreffende journalist kerkgangers meters lang hinderlijk is gevolgd. Dat blijkt uit de reeds afgelegde afstand, uit de tijd die de beveiliger nodig had om ter plaatse te komen.

Natuurlijk is een woordvoerder prima, maar ik vind ook dat deze Jaco van der Giessen prima had mogen worden staande gehouden. Niemand vraagt hem om daar op dat moment anderen lastig te vallen, ook al vindt hij het zijn werk om lastig te zijn.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik zou echt heel sterk de neiging krijgen om een telefoon uit mijn zak te halen en allemaal vragen aan de journalist te gaan stellen. En doorvragen waarom hij niet wil antwoorden en vooral bij hem in de buurt blijven lopen zodat hij geen anderen kan aanspreken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Marco »

eilander schreef:
Marco schreef:
Bertiel schreef:[knip] Laster is hier niet toegestaan.
https://www.rd.nl/artikel/920742-peter- ... nvaardbaar
Je kunt van de reactie van dhr. Schalk van alles en nog wat vinden. Maar wat hij zegt over deze automobilist is niet waarschijnlijk.

En als deze automobilist erbij blijft dat hij de journalist niet heeft gezien is dat reden om per direct zijn rijbewijs in te leveren. Nu was het een journalist die goed op zijn omgeving lette, de volgende keer is het een bejaarde of een kind.
Als je goed leest, zie je dat Schalk het hier niet over heeft. En het is ook nog iets anders als iemand zegt 'de automobilist zei..' en dat er dan iets onwaarschijnlijks komt, dan dat je zegt: het is zus en zo gegaan.
Los daarvan past ons hier ook terughoudendheid.
Ik bedoelde dit:
Ook over de aanrijding, waar hij naar eigen zeggen een paar meter vandaan stond, heeft Snoek een andere lezing: „De verslaggever sprong zelf het parkeervak in, hij stapte naar de auto toe.”
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Gisteren hoorden we een preek vanuit de GG Rotterdam-IJsselmonde. Een ernstige en aangrijpende preek.
In het gebed werd ook verwoord om toch bewaard te worden om niet eigenhandig het heft in handen te nemen. Ik denk dat dit werkelijk reden tot vrezen geeft.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9075
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Marco schreef:
eilander schreef:
Marco schreef:
Bertiel schreef:[knip] Laster is hier niet toegestaan.
https://www.rd.nl/artikel/920742-peter- ... nvaardbaar
Je kunt van de reactie van dhr. Schalk van alles en nog wat vinden. Maar wat hij zegt over deze automobilist is niet waarschijnlijk.

En als deze automobilist erbij blijft dat hij de journalist niet heeft gezien is dat reden om per direct zijn rijbewijs in te leveren. Nu was het een journalist die goed op zijn omgeving lette, de volgende keer is het een bejaarde of een kind.
Als je goed leest, zie je dat Schalk het hier niet over heeft. En het is ook nog iets anders als iemand zegt 'de automobilist zei..' en dat er dan iets onwaarschijnlijks komt, dan dat je zegt: het is zus en zo gegaan.
Los daarvan past ons hier ook terughoudendheid.
Ik bedoelde dit:
Ook over de aanrijding, waar hij naar eigen zeggen een paar meter vandaan stond, heeft Snoek een andere lezing: „De verslaggever sprong zelf het parkeervak in, hij stapte naar de auto toe.”
Dat is toch pure kolder van meneer snoek. Iedereen kan in het filmpje (zet het geluid af ivm vloeken) zien dat de verslaggever niet voor de auto sprong.

Ik bedoel het filmpje in: https://nos.nl/artikel/2374555-hoofdred ... isten.html
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

DDD schreef:Het is in het filmpje duidelijk te zien dat de betreffende journalist kerkgangers meters lang hinderlijk is gevolgd. Dat blijkt uit de reeds afgelegde afstand, uit de tijd die de beveiliger nodig had om ter plaatse te komen.
De deur van de kerk op Urk hangt zo'n beetje over de openbare weg en daar kan je heel lastig de toegang worden ontzegt, lijkt me.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Inmiddels heeft de kerk van Krimpen dit op hun website staan:

Mededeling kerkenraad n.a.v. incident op zondag 28 maart.


Na wekenlange oplopende spanningen stond zondagmorgen de pers opnieuw voor de ingang van de kerk en ontstond de u welbekende commotie.
Als kerkenraad betreuren we het incident wat buiten het kerkgebouw heeft plaatsgevonden.
We bieden onze verontschuldigingen aan, aan een ieder die hierdoor is gekwetst. In het bijzonder de reporter welke is belaagd.
Dit had niet mogen gebeuren, dit was niet wat u van ons mag verwachten, of dit nu fysiek of verbaal is. Wel het tegenovergestelde: zachtmoedigheid en lijdzaamheid.
Wij vragen iedereen, waaronder ook onze gemeenteleden, zich respectvol te gedragen.

Kerkenraad
Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland
Krimpen aan den IJssel
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de kerk beveiligers inhuurde en hem voor dit gedrag zou staande houden. Je kunt niet zomaar andere mensen intimideren in hun eigen tuin, laat staan gelovigen in hun eigen kerktuin.
Sinds wanneer intimideren journalisten? Ze willen graag antwoorden op vragen die ze hebben. En in dit geval lijkt me dat gerechtvaardigd, gezien de huidige gezondheidscrisis.

Ik deel de mening dat het veel beter zou zijn om een woordvoerder aan te stellen, en iedereen te verzoeken naar de woordvoerder te verwijzen bij vragen van journalisten. Maar blijkbaar is de betreffende kerkenraad niet tot dit inzicht gekomen.
Het is in het filmpje duidelijk te zien dat de betreffende journalist kerkgangers meters lang hinderlijk is gevolgd. Dat blijkt uit de reeds afgelegde afstand, uit de tijd die de beveiliger nodig had om ter plaatse te komen.

Natuurlijk is een woordvoerder prima, maar ik vind ook dat deze Jaco van der Giessen prima had mogen worden staande gehouden. Niemand vraagt hem om daar op dat moment anderen lastig te vallen, ook al vindt hij het zijn werk om lastig te zijn.
Als ik dat filmpje kijk zie ik iemand die van achteren de journalist aanvalt, en het valt mij zo niet op dat hij iemand volgt. Overigens was die beveiliger van de NOS, die sturen wel vaker beveiligers mee als ze de situatie niet vertrouwen. Dus logisch dat hij niet in de buurt van de journalist van RTV Rijnmond was.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef: Dat is toch pure kolder van meneer snoek. Iedereen kan in het filmpje (zet het geluid af ivm vloeken) zien dat de verslaggever niet voor de auto sprong.

Ik bedoel het filmpje in: https://nos.nl/artikel/2374555-hoofdred ... isten.html
Het is op grond van dit filmpje moeilijk te zeggen of het kolder is.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Henk J schreef:Overigens was die beveiliger van de NOS, die sturen wel vaker beveiligers mee als ze de situatie niet vertrouwen. Dus logisch dat hij niet in de buurt van de journalist van RTV Rijnmond was.
Rijnmond maakt vaak ook gebruik van deze beveiligers.
Hier kun je een speciale uitzending zien, waarin van Giessen het zelf vertelt.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/205106/K ... Mieraskerk
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2679
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

Ad Anker schreef:
J.C. Philpot schreef: Dat is toch pure kolder van meneer snoek. Iedereen kan in het filmpje (zet het geluid af ivm vloeken) zien dat de verslaggever niet voor de auto sprong.

Ik bedoel het filmpje in: https://nos.nl/artikel/2374555-hoofdred ... isten.html
Het is op grond van dit filmpje moeilijk te zeggen of het kolder is.
Even de uitzending van powned terugkijken op youtube, daar is duidelijk te zien dat de verslaggever niet voor de auto springt. Daarnaast geeft de bestuurder zelfs nog wat gas, als hij tegen de journalist aan zit. Nee, ik kan de reactie van de heer Snoek niet plaatsen. Dan geeft de OGG in Krimpen a/d IJssel een goede reactie, dmv een mooi statement. Dan hoop je dat er ook zoiets te horen is uit Urk, helaas....
Plaats reactie