Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

DDD

Re: Help!! Is inenten nu wel of niet verantwoord!

Bericht door DDD »

Nou, dominee Westrate zegt volgens mij in de beroemde brochure dat je in zo'n situatie het gevaar niet moet opzoeken, juist ook met betrekking tot evenementen. En dat lijkt me helemaal juist. Een kans van één op 1000 om te overlijden is nogal wat.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Nou, dominee Westrate zegt volgens mij in de beroemde brochure dat je in zo'n situatie het gevaar niet moet opzoeken, juist ook met betrekking tot evenementen. En dat lijkt me helemaal juist. Een kans van één op 1000 om te overlijden is nogal wat.
Hoe kom je nu aan dit getal? 1 op 1000? Waaraan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Als er bij ons iemand op bezoek wil komen met kinderen dan geef ik momenteel aan dat we niet ingeënt zijn en met mazelen in aanraking zijn gekomen. Onze meisjes kúnnen besmet zijn. Dan laat ik de ouders de keus.
Vorige week had mijn dochter keelpijn en wilde ergens spelen. Ik heb die moeder gebeld dat ze niet kwam omdat ik niet wist of er mazelen achter zat. Ze was op schoolkamp geweest en daar waren kinderen met mazelen naar huis gegaan. Ze bleek niet ziek te zijn, maar je weet nooit.

Verder gaat het er vooral om of je met besmette mensen in een ruimte verkeert, niet als je gewoon over een markt loopt.

Een kindercrèche bij de kerk vind ik zelf momenteel wel een risico. Omdat daar kwetsbare baby's zijn.
En ik kom echt ouders tegen die gewoon met hun verkouden kind op (verjaardags)visite gaan terwijl hun kinderen niet ingeënt zijn. Ook als er al andere kinderen in het gezin zijn (geweest) met mazelen.
Dat vind ik onverantwoordelijk gedrag.
Zulke mensen zullen dus ook hun kind gewoon bij een crèche brengen.

Zeker nu er vakantiegangers ook kinderen bij een crèche zullen brengen moet het duidelijk zijn als er mazelen ofzo heersen.
Op school hangt hier altijd op alle deuren een aanplakbiljet: er heerst: mazelen/rode hond/krentenbaard enz.
Ik zou in elk geval pleiten voor zo´n biljet op de deur van een crèche, zodat mensen wéten dat er een risico is.
DDD

Bericht door DDD »

Mara schreef:
DDD schreef:Nou, dominee Westrate zegt volgens mij in de beroemde brochure dat je in zo'n situatie het gevaar niet moet opzoeken, juist ook met betrekking tot evenementen. En dat lijkt me helemaal juist. Een kans van één op 1000 om te overlijden is nogal wat.
Aan mazelen sterft een of twee op de 1000 patienten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Maar dan moet je die ziekte wel eerst krijgen dus. En hoe groot de kans daarop is, weet je niet. Nogmaals, je kunt niet alles voor wezen.
ejvl

Bericht door ejvl »

DDD schreef:
Mara schreef:
Aan mazelen sterft een of twee op de 1000 patienten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mazelen
En daar komt bij dat op volwassen leeftijd de complicaties ook groter zijn mocht iemand dan de mazelen krijgen.
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... vaccinatie
DDD

Bericht door DDD »

Afgewezen schreef:
Maar dan moet je die ziekte wel eerst krijgen dus. En hoe groot de kans daarop is, weet je niet. Nogmaals, je kunt niet alles voor wezen.
Nou, ik weet niet beter of iedereen die eraan blootgesteld wordt wordt ziek. En ik vind eerlijk gezegd je manier van redeneren erg onzorgvuldig. Je kunt dit soort dingen wél voorkomen. Gewoon door niet te gaan.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:
Afgewezen schreef:
Nou, ik weet niet beter of iedereen die eraan blootgesteld wordt wordt ziek. En ik vind eerlijk gezegd je manier van redeneren erg onzorgvuldig. Je kunt dit soort dingen wél voorkomen. Gewoon door niet te gaan.
Mazelen is bijzonder besmettelijk en er is ook een percentage wel-ingeënte mensen die het ook nog krijgen!
Eén zieke besmet op zn minst 15 anderen.
Ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt of je in een kamer verblijft of in de buitenlucht, op een terras bijv. Een virus is superklein, makkelijker over te dragen dan een bacterie volgens mij.
Er zijn verschillende virussen die mazelen veroorzaken, zei dr. Coutinho.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

DDD schreef:Nou, ik weet niet beter of iedereen die eraan blootgesteld wordt wordt ziek. En ik vind eerlijk gezegd je manier van redeneren erg onzorgvuldig. Je kunt dit soort dingen wél voorkomen. Gewoon door niet te gaan.
Da's waar. Maar nogmaals, dan kun je op den duur niets meer doen dan op je stoel voor het raam blijven zitten.
Maar ik snap je wel: je wilt je punt maken dat inenten echt moet, anders ben je een gevaar voor je omgeving.
DDD

Bericht door DDD »

Nee!

Als je je niet inent is dat je eigen keuze. En dat je je eigen kinderen er jong aan wilt blootstellen kan ik ook nog volgen. Maar anderen besmetten tijdens zo'n reis vind ik echt niet kunnen.
helma

Bericht door helma »

Mara schreef: Mazelen is bijzonder besmettelijk en er is ook een percentage wel-ingeënte mensen die het ook nog krijgen!
Eén zieke besmet op zn minst 15 anderen.
Ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt of je in een kamer verblijft of in de buitenlucht, op een terras bijv. Een virus is superklein, makkelijker over te dragen dan een bacterie volgens mij.
Er zijn verschillende virussen die mazelen veroorzaken, zei dr. Coutinho.
Wat vindt u van advies van die arts die vorige week zei dat ouders met baby’s de biblebelt moeten mijden vanwege infectiegevaar?

„Die oproep druist in tegen het advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Deze huisarts heeft kennelijk weinig zicht op de manier waarop de mazelen zich nu verspreiden. De besmettingen doen zich vooral voor op reformatorische scholen en binnen familierelaties in de gereformeerde gezindte. Voor nog niet gevaccineerde baby’s die deze zomer met hun ouders in Zeeland of op de Veluwe gaan kamperen, is de kans op besmetting echt niet zo groot, tenzij ze bij reformatorische kennissen gaan logeren.”
refo

Bericht door refo »

Als die ouders naar camping Schoolzicht gaan is het verhaal toch anders dan het RIVM zegt.
Kennelijk weten het RIVM niet dat er behalve refoscholen ook dito campings bestaan.
helma

Bericht door helma »

refo schreef:Als die ouders naar camping Schoolzicht gaan is het verhaal toch anders dan het RIVM zegt.
Kennelijk weten het RIVM niet dat er behalve refoscholen ook dito campings bestaan.
mensen die naar Schoolzicht gaan weten zelf dat ze risico lopen.
Mensen die niet van Refocampings weten zullen er ook niet heengaan.
DDD

Bericht door DDD »

Dit lijkt me een goed voorbeeld (voor het geval het al niet vanzelf sprak):

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_757461
helma

Bericht door helma »

DDD schreef:Dit lijkt me een goed voorbeeld (voor het geval het al niet vanzelf sprak):

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_757461

ja, dat bedoelde ik dus :huhu
Plaats reactie