Oranjegekte

Orchidee

Re: Oranjegekte

Bericht door Orchidee »

Wilhelm schreef:
Ander schreef:
Luther schreef:
albion schreef:zou ik niet weten, maar ik denk 2x 45 minuten. Maar de oranjegekte is misschien vandaag voor het laatst want ik heb begrepen dat Brazilie al 1 punt gescoord hebben.
Dat is goed nieuws.
Yes, over nog geen uur is deze weerzinwekkende gekte ook weer over. Mijn vrouw kreeg al medelijden met de spelers, met deze warmte. Ik heb haar uitgelegd dat ze in ZA spelen en dat het daar winter is. Zij gerustgesteld... :)

Leuk !

Maar wat ervaren jullie nu als je hoort dat men achter staat ?
Ik weet het , het is niet goed die oranje gekte en die verafgoding, en ik moet me er tegen verzetten en er moet tegen gewaarschuwd worden. Maar toch kan ik de gedachte niet onderdrukken dat ik het ten diepste jammer vind als ze uitgeschakeld worden. Ik probeer dat gevoel weg te doen, maar het blijft iets aantrekkelijks hebben...
Geen last van...ik heb een man en kinderen, die geven er geen BAL om
En ik ben daar uiteraard heel blij om :yahoo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Joannah

Bericht door Joannah »

Ander schreef:
Luther schreef:
albion schreef:zou ik niet weten, maar ik denk 2x 45 minuten. Maar de oranjegekte is misschien vandaag voor het laatst want ik heb begrepen dat Brazilie al 1 punt gescoord hebben.
Dat is goed nieuws.
Yes, over nog geen uur is deze weerzinwekkende gekte ook weer over. Mijn vrouw kreeg al medelijden met de spelers, met deze warmte. Ik heb haar uitgelegd dat ze in ZA spelen en dat het daar winter is. Zij gerustgesteld... :)
De lonen zijn ook allerminst meelijwekkend.daar vallen de bankbonussen bij in het niet.(maar nu hoor je niemand klagen.....)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara

Bericht door Mara »

Nou slecht nieuws (alhoewel, voor de veel Nederlanders niet) WE zijn door.
Het is hier een herrie van jewelste, bijna iedereen zit in de tuin te kijken :OO
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
jvdg

Bericht door jvdg »

Mara schreef:Nou slecht nieuws (alhoewel, voor de veel Nederlanders niet) WE zijn door.
Het is hier een herrie van jewelste, bijna iedereen zit in de tuin te kijken :OO
't Is hier stil geweest.
Alleen wat autoclaxons na afloop.
Bart

Bericht door Bart »

Kan het ff niet laten..........

We zijn door .... we horen bij de beste 4 van de wereld

(geen afgoderij maar sport is emotie)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Het was lekker rustig bij de supermarkt ;)
~~Soli Deo Gloria~~
jvdg

Bericht door jvdg »

Bart schreef:Kan het ff niet laten..........

Ik heb er heel geen verstand van, maar hoe kun je het NL-voetbal als bij de beste 4 ter wereld rekenen, terwijl je maar enkele wedstrijden speelt?
Een competitie waar alle partijen tegen alle anderen speelt is dan toch een betere graadmeter?
Zie bijvoorbeeld het wk schaken.
Ander

Bericht door Ander »

@Wilhelm, nu ben je weer blij? ;)
Ik begrijp je wel, maar ik vind het echt jammer. Alleen al wanneer je ziet hoeveel er uit onze kring achter die voetbal aandraven. En 't klopt, ik heb ook wel eens genoten van een wk, maar nu vind ik het vreselijk. 'k Las net het opiniestuk in het RD van ds. Visscher en dan ben ik wel een beetje somber. We moeten echt met andere dingen bezig zijn.
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

We zijn vanmiddag op het water geweest in Werkendam, het was heerlijk rustig! Alleen net een verschrikkelijke herrie van getoeter.

...jammer dat we door zijn...
henriët

Bericht door henriët »

Hendrikus schreef:Het was lekker rustig bij de supermarkt ;)
vanmiddag om kwart voor 4 naar de stad gegaan, heeeeeeeeeerlijk wat een genot, elke winkel was zogoed als leeg:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bart schreef:Kan het ff niet laten..........

Jammer

Onzin

Onzin
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Op naar de halve finale.
ChristenConservatief

Bericht door ChristenConservatief »

tukkertje schreef:Op naar de halve finale.
:paladin

Zijn we hier nou Nederlanders of niet ? Ik kan begrijpen da je voetbal werelds vindt, maar als je het jammer vindt dat je eigen land wint, is er iets mis met je gehalte vaderlandsliefde. Of Nederland nu met tennis, paardrijden, knikkeren, jeu de boules of voetbal wint, het is en blijft toch de status van je eigen land in een bepaalde sport ? Als die hoog is, wat voor sport het ook is, omdat je Nederlander bent en omdat het team van jouw land wint is dat gewoon leuk. Toch ?
Auto

Bericht door Auto »

ChristenConservatief schreef:
tukkertje schreef:Op naar de halve finale.
:paladin

Zijn we hier nou Nederlanders of niet ? Ik kan begrijpen da je voetbal werelds vindt, maar als je het jammer vindt dat je eigen land wint, is er iets mis met je gehalte vaderlandsliefde. Of Nederland nu met tennis, paardrijden, knikkeren, jeu de boules of voetbal wint, het is en blijft toch de status van je eigen land in een bepaalde sport ? Als die hoog is, wat voor sport het ook is, omdat je Nederlander bent en omdat het team van jouw land wint is dat gewoon leuk. Toch ?
Als jij die goddeloze zaak koppelt aan het Nederlander zijn dan heb je echt geen enkel snars verstand van wat de meesten hier op tegen hebben.

Als bierzuipen, vloeken, schelden, afgoderij, geldverkwisting bij Nederlanderschap hoort, dan heb je ze niet meer op een rijtje. En ja, ik vind het erg jammer dat ze gewonnen hebben. Wat er op dit moment in Den Haag (in het Laakkwartier) gebeurd is zeker optima forma jouw Nederlander zijn, nou ik schaam me er voor om dan Nederlander te zijn.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Ander schreef:@Wilhelm, nu ben je weer blij? ;)
Ik begrijp je wel, maar ik vind het echt jammer. Alleen al wanneer je ziet hoeveel er uit onze kring achter die voetbal aandraven. En 't klopt, ik heb ook wel eens genoten van een wk, maar nu vind ik het vreselijk. 'k Las net het opiniestuk in het RD van ds. Visscher en dan ben ik wel een beetje somber. We moeten echt met andere dingen bezig zijn.
Eens, want al dat nationalistische gevoel moeten we stellen in het licht van de eer van God.
Maar ik gaf alleen aan dat ik voor mezelf niet boven anderen kan en mag gaan staan. Het leeft ook in mijn hart.

En het stuk van Ds Visscher tja, somber hoef je er niet van te worden. Ik moest denken aan het onderwerp waar Ds v Eckeveld in de Saambinder een aantal artikelen over gaat schrijven : De wederkomst. Want dit zijn de naderende voetstappen van de Grote Koning. Hij komt om de aarde te richten. Misschien vanavond al. Als dat ons uitzien is dan komen de gebeurtenissen in deze wereld, hoe somber ze soms ook lijken, in een ander perspectief te staan.

En ChristenConservatief, ik begrijp jou ook. Maar in het licht van de verdwazing en (stel dat Nederland nog verder komt), de finale op zondag, mogen we toch niet hopen op een overwinning. En zijn onze nationalistische gevoelens in deze, zonden voor God.
Gesloten