Er is nog slechts 1 kerkenraadslid wat niet ziek is. Ook de dienstdoende predikant van desbetreffende dienst is positief/ziek.Herman schreef:Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
- Maanenschijn
Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
En dat was zeker geen dienst met max 30? Mondkapjes en niet of beperkt zingen. Met onvoldoende afstand of geen ventilatie?Maanenschijn schreef:Er is nog slechts 1 kerkenraadslid wat niet ziek is. Ook de dienstdoende predikant van desbetreffende dienst is positief/ziek.Herman schreef:Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
Oeps, dat is niet best. Ik vrees voor de berichten in de media.Maanenschijn schreef:Er is nog slechts 1 kerkenraadslid wat niet ziek is. Ook de dienstdoende predikant van desbetreffende dienst is positief/ziek.Herman schreef:Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
- Maanenschijn
Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid
Ik was er niet bij, maar ik vermoed dat op alle vragen het antwoord ‘nee’ of ‘onvoldoende’ zou kunnen zijn. Ik wil er verder liever niet veel over kwijt, de media leest soms mee.Lilian1975 schreef:En dat was zeker geen dienst met max 30? Mondkapjes en niet of beperkt zingen. Met onvoldoende afstand of geen ventilatie?Maanenschijn schreef:Er is nog slechts 1 kerkenraadslid wat niet ziek is. Ook de dienstdoende predikant van desbetreffende dienst is positief/ziek.Herman schreef:Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
De gemeente waar mijn neef in de kerkenraad zit ook achterliggende weken, 3 diensten op 1 zondag; meer dan 30 besmettingen op 1 dag...
Dat media enkelvoud kan zijn, blijf ik vreemd vinden.Maanenschijn schreef:de media leest soms mee.
Maar verder: triest, men was blijkbaar niet gewaarschuwd of zo...
~~Soli Deo Gloria~~
Echt heel jammer. Hoop dat het mee mag vallen.Lilian1975 schreef:?Herman schreef:Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
Zal dan snel genoeg breed uitgemeten worden in het nieuws als het klopt.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
-
- Verbannen
Ook in een gemeente in hier in de regio is er binnen de kerkdiensten een besmettingshaard ontstaan, waarbij ook de predikant besmet raakte.Maanenschijn schreef:Ik was er niet bij, maar ik vermoed dat op alle vragen het antwoord ‘nee’ of ‘onvoldoende’ zou kunnen zijn. Ik wil er verder liever niet veel over kwijt, de media leest soms mee.Lilian1975 schreef:En dat was zeker geen dienst met max 30? Mondkapjes en niet of beperkt zingen. Met onvoldoende afstand of geen ventilatie?Maanenschijn schreef:Er is nog slechts 1 kerkenraadslid wat niet ziek is. Ook de dienstdoende predikant van desbetreffende dienst is positief/ziek.Herman schreef:Er heeft een flinke besmetting in een kerkelijke gemeente plaatsgevonden in een belendend dorp. Ingewijdenen spreken over 100den kerkgangers tijdens 1 dienst.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Volgens velen, ook onder ons, was de kans op besmettingen tijdens kerkdiensten toch klein?
Twee weken geleden hoorde ik al van kennissen dat er in hun dorp veel besmettingen waren binnen een kerkelijke gemeente. De kerkdiensten zijn nu nog alleen online te volgen.
Twee weken geleden hoorde ik al van kennissen dat er in hun dorp veel besmettingen waren binnen een kerkelijke gemeente. De kerkdiensten zijn nu nog alleen online te volgen.
Dat klopt ook. Voorwaardelijk is wel dat de basisregels goed worden gevolgd, een verantwoorde bezettingsgraad wordt gehanteerd en een deugdelijke ventilatie in de kerkzaal.Adje schreef:Volgens velen, ook onder ons, was de kans op besmettingen tijdens kerkdiensten toch klein?(...)
Zondagse diensten
Gezien de ingrijpende maatregelen (o.a. avondklok, aanwezigen bij uitvaart teruggebracht naar 50 personen i.p.v. 100 personen) die de overheid heeft genomen is de kerkenraad van mening dat het aantal kerkbezoekers substantieel moet worden verminderd.
Om onze gezinnen met thuiswonende kinderen waarvan er 1 of meer meegaan naar de kerk wat te ontlasten, heeft de kerkenraad besloten om voorlopig ALLEEN die gezinnen samen met hun kind(eren) uit te nodigen voor de zondagse erediensten. De huidige groepsindeling blijft daarbij in stand.
Zie verder:
https://gergemrijssen.nl/gemeenten/rijs ... kerkbezoek
Gezien de ingrijpende maatregelen (o.a. avondklok, aanwezigen bij uitvaart teruggebracht naar 50 personen i.p.v. 100 personen) die de overheid heeft genomen is de kerkenraad van mening dat het aantal kerkbezoekers substantieel moet worden verminderd.
Om onze gezinnen met thuiswonende kinderen waarvan er 1 of meer meegaan naar de kerk wat te ontlasten, heeft de kerkenraad besloten om voorlopig ALLEEN die gezinnen samen met hun kind(eren) uit te nodigen voor de zondagse erediensten. De huidige groepsindeling blijft daarbij in stand.
Zie verder:
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Begrijp ik goed dat gezinnen zonder kinderen of met hele jonge kinderen vanaf heden niet meer worden uitgenodigd? Of lees ik niet goed?-DIA- schreef:Zondagse diensten
Zie verder:

Het is een begrijpelijk besluit en een onbegrijpelijk besluit. Het is begrijpelijk omdat het aandacht geeft aan een moeilijke situatie, het is onbegrijpelijk omdat je blijkbaar dat probleem prioriteit geeft ten opzicht van alle anderen waarbij problemen niet uniform te adressen zijn.
Ik denk dat dit is, dat de jeugd niet vervreemd van de kerk, want vooral de jeugd dreigt te vervreemden en de gewennen aan de tijd van nu. We merken (is ook na te gaan, zo we hoorden, aan de luistercijfers van onze eigen diensten!) dat verschillende mensen na het 'grote gebed' afhaken van de gemeente, en blijkbaar een andere dienst gaan volgen. Ik denk dat dat dit niet helemaal is na te gaan waar de luisteraars dan naartoe gaan?Hollander schreef:Begrijp ik goed dat gezinnen zonder kinderen of met hele jonge kinderen vanaf heden niet meer worden uitgenodigd? Of lees ik niet goed?-DIA- schreef:Zondagse diensten
Zie verder:
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Van één gemeente weet ik dat de basisregels goed gevolgd werden, toch besmettingen gevolgd door opname in ziekenhuis en ic.Hollander schreef:Dat klopt ook. Voorwaardelijk is wel dat de basisregels goed worden gevolgd, een verantwoorde bezettingsgraad wordt gehanteerd en een deugdelijke ventilatie in de kerkzaal.Adje schreef:Volgens velen, ook onder ons, was de kans op besmettingen tijdens kerkdiensten toch klein?(...)
Zo simpel ligt het blijkbaar niet.