Kleine ergernissen [3]
Re: Kleine ergernissen
....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen. 

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het was voor het eerst, voorheen werd het bezorgd door de Postnl, dat kun je via track & trace volgen en kregen we een smsje en een mailtje dat de bezorger onderweg was.Hendrikus schreef:Dat wordt sterkte koffie op die manierMara schreef:Een mailtje van de pakketbezorger. Ik dacht echt dat ik bij hem in de klas had gezeten, gezien de amicale toon.![]()
Goedendag,
Vandaag, dinsdag 9 september tussen ... uur en ... uur, bezorg ik bij jou op POSTCODE een pakket van:
• Nespresso:
Als je niet thuis bent op dinsdag 9 september kun je met de kaart die we in je brievenbus achterlaten op Bezorger gemist een andere bezorgafspraak voor jouw pakket selecteren. De keuzes zijn:
enz enz.
Het valt me wel vaker op dat er soms heel gemakkelijk gejijd en gejoud wordt in officiëlere correspondentie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Installeer Classis Chell, scheelt al een hoophuisman schreef:....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen.

-
http://www.classicshell.net/ejvl schreef:Installeer Classis Chell, scheelt al een hoophuisman schreef:....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen.
Aanrader!
- Dodo
Maar wat doet het dan?GJdeBruijn schreef:http://www.classicshell.net/ejvl schreef:Installeer Classis Chell, scheelt al een hoophuisman schreef:....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen.
Aanrader!
Ik heb ook Windows 8 en na een poosje is dat ook wel weer normaal. In het begin is een nieuwe computer altijd even wennen. Wat zou ik aan classic shell hebben?
-
Het oude vertrouwde startmenu wat in Windows 8.0/8.1 niet meer aanwezig is. Classic Shell geeft het Windows7 menu.Dodo schreef:Maar wat doet het dan?GJdeBruijn schreef:http://www.classicshell.net/ejvl schreef:Installeer Classis Chell, scheelt al een hoophuisman schreef:....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen.
Aanrader!
Ik heb ook Windows 8 en na een poosje is dat ook wel weer normaal. In het begin is een nieuwe computer altijd even wennen. Wat zou ik aan classic shell hebben?
Bij Windows 9 komt het startmenu weer terug. Zie:GJdeBruijn schreef:Het oude vertrouwde startmenu wat in Windows 8.0/8.1 niet meer aanwezig is. Classic Shell geeft het Windows7 menu.
http://nos.nl/artikel/689257-windows-9- ... zicht.html
Inmiddels stekker van de router eruit en erin gedaan en hij doet het weer als een tierelier!Posthoorn schreef:Supertrage pc. Kan geen nieuws kijken, niks!![]()

De router moet af en toe "gereset" worden, ik doe het regelmatig en het helpt idd 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dus was de pc niet traagPosthoorn schreef:Inmiddels stekker van de router eruit en erin gedaan en hij doet het weer als een tierelier!Posthoorn schreef:Supertrage pc. Kan geen nieuws kijken, niks!![]()

Sorry, kon het niet laten
Een PC is sowieso nooit traag: hij werkt altijd even snel, alleen stelt hij soms andere prioriteiten dan de gebruiker. 

Ik ben maar een leek, althans, op het gebied van computers. Maar een PC kan toch in bepaalde processen vastlopen, waardoor een deel van de geheugencapaciteit niet meer gebruikt wordt? Of begrijp ik dat verkeerd?
Maar dan werkt de pc even snel. De rekencapaciteit is niet afgenomen. Dat het wordt gebruikt door een of ander nutteloos proces is wat anders. Maar de gegeven capaciteit blijft hetzelfde.
Overigens heb ik daarom een hekel aan Windows.
Overigens heb ik daarom een hekel aan Windows.
Maar dat is dan ook een kwestie van definitie. Als een waterpomp bedoeld is om water uit de sloot te pompen maar door constructiefouten spuit hij soms de helft de verkeerde kant uit, dan werkt hij traag, althans, dan wordt zijn taak traag volbracht.
Mijn iPad doet ook zulke dingen trouwens. Maar dat terzijde.
Mijn iPad doet ook zulke dingen trouwens. Maar dat terzijde.
Re: Re : Kleine ergernissen
Er zijn wel degelijk factoren die de werking van hardware kunnen verminderen. Stof is een bekende factor, maar minstens zo belangrijk is warmte! Computers produceren warmte en dat is schadelijk voor de computer zelf. Niet voor niets heeft Facebook zijn servers in het noorden van Zweden staan, dicht bij de noordpoolcirkel. Lekker frisjes.