Kleine ergernissen [3]

huisman

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen. :sweat
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:Een mailtje van de pakketbezorger. Ik dacht echt dat ik bij hem in de klas had gezeten, gezien de amicale toon. :huhu

Goedendag,

Vandaag, dinsdag 9 september tussen ... uur en ... uur, bezorg ik bij jou op POSTCODE een pakket van:
• Nespresso:

Als je niet thuis bent op dinsdag 9 september kun je met de kaart die we in je brievenbus achterlaten op Bezorger gemist een andere bezorgafspraak voor jouw pakket selecteren. De keuzes zijn:
enz enz.
Dat wordt sterkte koffie op die manier :haha
Het was voor het eerst, voorheen werd het bezorgd door de Postnl, dat kun je via track & trace volgen en kregen we een smsje en een mailtje dat de bezorger onderweg was.
Het valt me wel vaker op dat er soms heel gemakkelijk gejijd en gejoud wordt in officiëlere correspondentie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl

Bericht door ejvl »

huisman schreef:....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen. :sweat
Installeer Classis Chell, scheelt al een hoop :super
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

ejvl schreef:
huisman schreef:....een nieuwe PC (dekstop) Windows XP ingeruild voor Windows 8.1...en natuurlijk veel problemen...maar het zal allemaal goed komen. :sweat
http://www.classicshell.net/
Aanrader!
Dodo

Bericht door Dodo »

GJdeBruijn schreef:
ejvl schreef:
Aanrader!
Maar wat doet het dan?
Ik heb ook Windows 8 en na een poosje is dat ook wel weer normaal. In het begin is een nieuwe computer altijd even wennen. Wat zou ik aan classic shell hebben?
GJdeBruijn

Bericht door GJdeBruijn »

Dodo schreef:
GJdeBruijn schreef:
ejvl schreef:
Aanrader!
Maar wat doet het dan?
Ik heb ook Windows 8 en na een poosje is dat ook wel weer normaal. In het begin is een nieuwe computer altijd even wennen. Wat zou ik aan classic shell hebben?
Het oude vertrouwde startmenu wat in Windows 8.0/8.1 niet meer aanwezig is. Classic Shell geeft het Windows7 menu.
Marc_44

Bericht door Marc_44 »

GJdeBruijn schreef:Het oude vertrouwde startmenu wat in Windows 8.0/8.1 niet meer aanwezig is. Classic Shell geeft het Windows7 menu.
Bij Windows 9 komt het startmenu weer terug. Zie:

http://nos.nl/artikel/689257-windows-9- ... zicht.html
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Posthoorn schreef:Supertrage pc. Kan geen nieuws kijken, niks! :banghead :banghead
Inmiddels stekker van de router eruit en erin gedaan en hij doet het weer als een tierelier! :)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

De router moet af en toe "gereset" worden, ik doe het regelmatig en het helpt idd :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl

Bericht door ejvl »

Posthoorn schreef:
Posthoorn schreef:Supertrage pc. Kan geen nieuws kijken, niks! :banghead :banghead
Inmiddels stekker van de router eruit en erin gedaan en hij doet het weer als een tierelier! :)
Dus was de pc niet traag :huhu
Sorry, kon het niet laten
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Een PC is sowieso nooit traag: hij werkt altijd even snel, alleen stelt hij soms andere prioriteiten dan de gebruiker. :)
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben maar een leek, althans, op het gebied van computers. Maar een PC kan toch in bepaalde processen vastlopen, waardoor een deel van de geheugencapaciteit niet meer gebruikt wordt? Of begrijp ik dat verkeerd?
ejvl

Bericht door ejvl »

Maar dan werkt de pc even snel. De rekencapaciteit is niet afgenomen. Dat het wordt gebruikt door een of ander nutteloos proces is wat anders. Maar de gegeven capaciteit blijft hetzelfde.
Overigens heb ik daarom een hekel aan Windows.
DDD

Bericht door DDD »

Maar dat is dan ook een kwestie van definitie. Als een waterpomp bedoeld is om water uit de sloot te pompen maar door constructiefouten spuit hij soms de helft de verkeerde kant uit, dan werkt hij traag, althans, dan wordt zijn taak traag volbracht.

Mijn iPad doet ook zulke dingen trouwens. Maar dat terzijde.
Marc_44

Re: Re : Kleine ergernissen

Bericht door Marc_44 »

Er zijn wel degelijk factoren die de werking van hardware kunnen verminderen. Stof is een bekende factor, maar minstens zo belangrijk is warmte! Computers produceren warmte en dat is schadelijk voor de computer zelf. Niet voor niets heeft Facebook zijn servers in het noorden van Zweden staan, dicht bij de noordpoolcirkel. Lekker frisjes.
Gesloten