Misschien hopen ze het allemaal welWet en Evangelie schreef:Lijstje kan, lijkt mij, aangevuld worden met Ds. Boeder, de huidige predikant van Dirksland.GGBeroopingswerk schreef:Is ook al bekend wie de rouwdienst hoopt te leiden?Zeemeeuw schreef:Begrafenis ds. P. Blok:
'De begrafenis heeft dinsdagmiddag plaats op de algemene begraafplaats te Kootwijkerbroek. Voorafgaand daaraan wordt om 12.00 uur een rouwdienst gehouden in de kerk van de gereformeerde gemeente in Kootwijkerbroek.'
Bron: https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-p-blo ... -1.1579437
- Neef ds. L. Blok
- Achterneef ds. M. Blok
- Opvolger ds. G. Beens
- Oud-catechisant stud. P. Kleijer
In memoriam
- FlyingEagle
Re: In memoriam
Re: RE: Re: In memoriam
Wacht gewoon rustig af... wat heeft dat speculeren voor nut?Wet en Evangelie schreef:Lijstje kan, lijkt mij, aangevuld worden met Ds. Boeder, de huidige predikant van Dirksland.GGBeroopingswerk schreef:Is ook al bekend wie de rouwdienst hoopt te leiden?Zeemeeuw schreef:Begrafenis ds. P. Blok:
'De begrafenis heeft dinsdagmiddag plaats op de algemene begraafplaats te Kootwijkerbroek. Voorafgaand daaraan wordt om 12.00 uur een rouwdienst gehouden in de kerk van de gereformeerde gemeente in Kootwijkerbroek.'
- Neef ds. L. Blok
- Achterneef ds. M. Blok
- Opvolger ds. G. Beens
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-
Naast onze huidige geliefde dominee Boeder zou ook Ds. J. Schipper de rouwdienst kunnen leiden. Als oud-predikant van Dirksland toen ds. P. Blok ook al lid was van onze gemeente.Nasrani schreef:Wacht gewoon rustig af... wat heeft dat speculeren voor nut?Wet en Evangelie schreef:Lijstje kan, lijkt mij, aangevuld worden met Ds. Boeder, de huidige predikant van Dirksland.GGBeroopingswerk schreef:Is ook al bekend wie de rouwdienst hoopt te leiden?Zeemeeuw schreef:Begrafenis ds. P. Blok:
- Neef ds. L. Blok
- Achterneef ds. M. Blok
- Opvolger ds. G. Beens
-
Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.GerGem schreef:In de tijd in Capelle a/d IJssel heeft er ook een dergelijk interview gestaan in de Schakel of Gezinsgids.
Misschien wordt dat eens opgenomen in de levensbeschrijving...
Klopt!johannes123 schreef:Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.GerGem schreef:In de tijd in Capelle a/d IJssel heeft er ook een dergelijk interview gestaan in de Schakel of Gezinsgids.
Ik ben wel benieuwd. Mijn opa kende hem nog van de melkfabriek, maar hoe het zit met zijn functie daar is in de levensbeschrijvingen erg onduidelijk.
Lijstje kan, lijkt mij, aangevuld worden met Ds. Boeder, de huidige predikant van Dirksland.[/quote]Wacht gewoon rustig af... wat heeft dat speculeren voor nut?[/quote]johannes123 schreef:
Is ook al bekend wie de rouwdienst hoopt te leiden?
- Neef ds. L. Blok
- Achterneef ds. M. Blok
- Opvolger ds. G. Beens
Naast onze huidige geliefde dominee Boeder zou ook Ds. J. Schipper de rouwdienst kunnen leiden. Als oud-predikant van Dirksland toen ds. P. Blok ook al lid was van onze gemeente.[/quote]
Maakt het uit wie dat doet?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
johannes123 schreef:Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.GerGem schreef:In de tijd in Capelle a/d IJssel heeft er ook een dergelijk interview gestaan in de Schakel of Gezinsgids.
Ik blijf zoiets toch vreemd vinden.
Het is al een eeuwenoude gewoonte dat na het sterven van een bekend of geleerd predikant een boek ter gedachtenis wordt uitgegeven. Zo bezit ik een boekje na het overlijden van ds. Bernhardus Smijtegelt.Bezorgd schreef:johannes123 schreef:Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.GerGem schreef:In de tijd in Capelle a/d IJssel heeft er ook een dergelijk interview gestaan in de Schakel of Gezinsgids.
Onstslapen 6 mei 1739
DE TITEL:
HISTORISCH VERHAAL
VAN HET
LEVEN EN STERVEN
VAN DEN
EERWAARDEN, GELIEFDEN, GODVRUCHTIGEN, EN GELEERDEN HEER
Ds. BERNHARDUS SMIJTEGELT
in Zijn Eerw. leven getrouw leraar in de gemeente van Jezus Christus te Middelburg
GELOOVIG IN DEN HEERE ONTSLAPEN 6 MEI 1739
(en dan gecentreerd, vanzelf)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Leuk zoiets te lezen.Bezorgd schreef:johannes123 schreef:Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.GerGem schreef:In de tijd in Capelle a/d IJssel heeft er ook een dergelijk interview gestaan in de Schakel of Gezinsgids.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wat vind je precies vreemd? Die levensbeschrijving of het feit dat hij al gereed ligt voor publicatie, maar pas uitgegeven na het overlijden?Bezorgd schreef:johannes123 schreef:Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.GerGem schreef:In de tijd in Capelle a/d IJssel heeft er ook een dergelijk interview gestaan in de Schakel of Gezinsgids.
Vooral dat laatste. Dat het al klaar ligt om gepubliceerd te worden na overlijden.Tiberius schreef:Wat vind je precies vreemd? Die levensbeschrijving of het feit dat hij al gereed ligt voor publicatie, maar pas uitgegeven na het overlijden?Bezorgd schreef:johannes123 schreef:Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.GerGem schreef:In de tijd in Capelle a/d IJssel heeft er ook een dergelijk interview gestaan in de Schakel of Gezinsgids.
Tegelijkertijd heb ik ook moeite met al die levensbeschrijvingen die verschijnen.
Gisteravond nog een bevestigings- en intrededienst meegemaakt. Predikanten zijn doorgevers. Met lege korven naar de Heere toe, Hij vult deze, en zij mogen die weer uitdelen onder de schare. Heel mooi werk. Maar of daar nu steeds een levensbeschrijving over geschreven moet worden. Ik denk dat we de uitdelers dan toch wat te belangrijk maken.
Een predikant zei eens, ik kan nog wel in de grootste zonden vallen, daarom geen levensbeschrijving tijdens mijn leven.Bezorgd schreef:Vooral dat laatste. Dat het al klaar ligt om gepubliceerd te worden na overlijden.Tiberius schreef:Wat vind je precies vreemd? Die levensbeschrijving of het feit dat hij al gereed ligt voor publicatie, maar pas uitgegeven na het overlijden?Bezorgd schreef:johannes123 schreef: Zijn levensbeschrijving is al af. Mocht pas worden uitgegeven na zijn overlijden. Zelfde als met Ds. Mallan van de GGiN.
Tegelijkertijd heb ik ook moeite met al die levensbeschrijvingen die verschijnen.
Gisteravond nog een bevestigings- en intrededienst meegemaakt. Predikanten zijn doorgevers. Met lege korven naar de Heere toe, Hij vult deze, en zij mogen die weer uitdelen onder de schare. Heel mooi werk. Maar of daar nu steeds een levensbeschrijving over geschreven moet worden. Ik denk dat we de uitdelers dan toch wat te belangrijk maken.
Dat is pas echt bescheiden 

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er van de ene dominee een uitgebreid boekwerk wordt gemaakt en van honderden anderen niet.
Wat is dan het verschil?
Ik bewaar goede herinneringen aan woorden, uitgesproken door bescheiden predikanten, wiens namen nauwelijks nog genoemd worden.
Ik vind het wel mooi om te lezen als een predikant vertelt hoe hij uit de wereld is getrokken bijvoorbeeld.
Maar is het belangrijk om te weten wanneer iemand geboren was, in welk gezin, op welke school, in welke straat, schoonfamilie??
Mijn vader zei altijd: wie van een dominee wil leren, moet niet te vaak bij hem verkeren..
Ik heb tegen mijn zin en wil weleens dingen gezien of gehoord van predikanten, omdat mijn kinderen bevriend waren en ik hen op ging halen, of de kinderen speelden bij mij en vertelden argeloos iets over hun kwaaie vader, die nogal tekeer was gegaan.
Of 3 frikadellen had gegeten. Predikanten zijn net mensen.
Wat is dan het verschil?
Ik bewaar goede herinneringen aan woorden, uitgesproken door bescheiden predikanten, wiens namen nauwelijks nog genoemd worden.
Ik vind het wel mooi om te lezen als een predikant vertelt hoe hij uit de wereld is getrokken bijvoorbeeld.
Maar is het belangrijk om te weten wanneer iemand geboren was, in welk gezin, op welke school, in welke straat, schoonfamilie??
Mijn vader zei altijd: wie van een dominee wil leren, moet niet te vaak bij hem verkeren..
Ik heb tegen mijn zin en wil weleens dingen gezien of gehoord van predikanten, omdat mijn kinderen bevriend waren en ik hen op ging halen, of de kinderen speelden bij mij en vertelden argeloos iets over hun kwaaie vader, die nogal tekeer was gegaan.
Of 3 frikadellen had gegeten. Predikanten zijn net mensen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon