Kijkdaar...

parsifal

Re: Kijkdaar...

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef: Even ter attentie: Ik probeer te luisteren, en het snode van het kostelijke te onderscheiden. En zelf ben ik ook enkele keren naar samenkomsten van ds. Simons geweest. Hij sprak toen in "Het Anker" in Wierden. Ik weet niet of er meer mensen zijn die deze bijeenkomsten hebben meegemaakt? Ik wil hiermee zeggen dat mijn bezewaren niet op slechts één preekje zijn gegrond.
Het punt is dat je bezwaren slecht onderbouwd zijn. Je spreekt ze uit zonder uitleg alsof je een profeet bent die we op gezag moeten geloven.

Iemand van foute leringen beschuldigen is vrij stevig, en daarom is de vraag om onderbouwde uitleg volkomen terecht. A
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
Orchidee schreef: Stel je er eens voor open, ga er eens onbevooroordeeld heen, of luister eens naar de uitzendingen!
onbevoordeeld kan al niet meer. Jijdaar kan er toch ook best in sommige dingen dwalen, alhoewel op sommige punten natuurlijk beste oprechte intenties zullen zijn.
Dan ga je er met een oordeel heen, en hoop ik dat je, je vooroordelen zult bijstellen :)
Ik vind overigens ook wel dat -DIA- erg harde bewoordingen kiest, daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen bezwaren heb tegen die dingen waartegen hij bezwaren heeft.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
Orchidee schreef: Stel je er eens voor open, ga er eens onbevooroordeeld heen, of luister eens naar de uitzendingen!
onbevoordeeld kan al niet meer. Jijdaar kan er toch ook best in sommige dingen dwalen, alhoewel op sommige punten natuurlijk beste oprechte intenties zullen zijn.
Dan ga je er met een oordeel heen, en hoop ik dat je, je vooroordelen zult bijstellen :)
Ik vind overigens ook wel dat -DIA- erg harde bewoordingen kiest, daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen bezwaren heb tegen die dingen waartegen hij bezwaren heeft.
Sterker nog, DIA mag deze harde bewoordingen misschien wel gebruiken, als hij maar met feiten en bewijzen komt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:
Orchidee schreef:
Gijs83 schreef:
Ja het kan best wel hard overkomen. Ik denk dat ik dat ook wel aanvoel. Maar het is beslist niet hard bedoeld. Als een drenkeling in het water ligt, midden in de oceaan, zal hij toch ook hard gaan roepen... Hoewel niemand hem daar hoort! Maar hij ziet gevaar, hij ziet de dood... En wie zou stil kunnen zijn als voor je ogen een mens verdrinkt? Normaal zal ik nooit zo hard zijn, maar als het zaken van dood en leven, van eeuwigheidsbelang zijn kan ik niet altijd zwijgen of eufemistische woorden gebruiken. Begrijp je?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:Ja het kan best wel hard overkomen. Ik denk dat ik dat ook wel aanvoel. Maar het is beslist niet hard bedoeld. Als een drenkeling in het water ligt, midden in de oceaan, zal hij toch ook hard gaan roepen... Hoewel niemand hem daar hoort! Maar hij ziet gevaar, hij ziet de dood... En wie zou stil kunnen zijn als voor je ogen een mens verdrinkt? Normaal zal ik nooit zo hard zijn, maar als het zaken van dood en leven, van eeuwigheidsbelang zijn kan ik niet altijd zwijgen of eufemistische woorden gebruiken. Begrijp je?
Helemaal helder, jij staat de roepen om alle RF'ers te redden. Wij luisteren allemaal niet, maar dat komt omdat wij niet zien wat er fout gaat en jij vertelt het ook niet.
Kortom: Noem eens een citaat van ds. Simons en vertel waarom dat op grond van Gods Woord een dwaling is. Dan krijg je wellicht hele andere reacties hier.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:Ja het kan best wel hard overkomen. Ik denk dat ik dat ook wel aanvoel. Maar het is beslist niet hard bedoeld. Als een drenkeling in het water ligt, midden in de oceaan, zal hij toch ook hard gaan roepen... Hoewel niemand hem daar hoort! Maar hij ziet gevaar, hij ziet de dood... En wie zou stil kunnen zijn als voor je ogen een mens verdrinkt? Normaal zal ik nooit zo hard zijn, maar als het zaken van dood en leven, van eeuwigheidsbelang zijn kan ik niet altijd zwijgen of eufemistische woorden gebruiken. Begrijp je?
Helemaal helder, jij staat de roepen om alle RF'ers te redden. Wij luisteren allemaal niet, maar dat komt omdat wij niet zien wat er fout gaat en jij vertelt het ook niet.
Kortom: Noem eens een citaat van ds. Simons en vertel waarom dat op grond van Gods Woord een dwaling is. Dan krijg je wellicht hele andere reacties hier.
Lees even terug: Ik heb een toezegging gedaan. Maar daar kan ik niet in een paar uurtjes aan voldoen. Vanmiddag moet ik naar mijn werk en morgen staat er weer wat anders dus wacht maar, stil maar, alles komt goed...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Orchidee

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
Lees even terug: Ik heb een toezegging gedaan. Maar daar kan ik niet in een paar uurtjes aan voldoen. Vanmiddag moet ik naar mijn werk en morgen staat er weer wat anders dus wacht maar, stil maar, alles komt goed...
Mooi lied :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Orchidee schreef:
-DIA- schreef:
Luther schreef:
Mooi lied :)
Oja :quoi
Jongere

Bericht door Jongere »

'Alles wordt nieuw' is weer iets anders dan 'alles komt goed'. :)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:De hele sfeer. De verstrengeling van evangelisch/reformatorisch. De ene keer klinkt er een vertrouwde psalm, dan weer een puur remonstrants lied.
-DIA- schreef:Maar daar kan ik niet in een paar uurtjes aan voldoen. Vanmiddag moet ik naar mijn werk en morgen staat er weer wat anders dus stil maar, wacht maar, alles komt goed...
VAN DE NIEUWE HEMEL EN DE NIEUWE AARDE

Nu gaan de bloemen nog dood,
nu gaat de zon nog onder.
En geen mens kan zonder
water en zonder brood.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

Nu ben je soms nog alleen.
Nu moet je soms nog huilen.
En als je weg wilt schuilen
kun je haast nergens heen.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

Daar is geen zon en geen maan.
Daar zal God ons verlichten.
Daar zullen alle gezichten
vol van zijn heerlijkheid staan.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

Daar is geen dorst of verdriet.
Daar zal God ons omgeven.
Daar is gelukkig leven
en het eindigt niet.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.

Zing voor de eeuwige dag.
Zing voor zijn komst en zeg Amen.
Zing voor de Heer die ons samen
daar al van eeuwigheid zag.

Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Stil maar, wacht maar,
alles wordt nieuw,
de hemel en de aarde.
Mara

Bericht door Mara »

Zit met stijgende verbazing weer de felle discussie hier te lezen.
Iedere keer als DIA met iets komt, krijgt hij het halve forum over zich heen.
Zien jullie nu alleen het negatieve ? Hij is bezig ons te waarschuwen voor dwaalleer, dat hij daarmee er volgens jullie misschien naast zou kunnen zitten, dat kan, maar moet dat zo ?
Dat lied : alles wordt nieuw, mocht ik vroeger van mijn vader ook niet zingen. Ik heb het op de basisschool geleerd, veel te modern, was zijn mening.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet bij ds Simons passen !
Ik heb die lezing niet gehoord, dus kan daar geen oordeel over geven.
Maar ken wel de ligging van ds S.
We moeten allemaal waakzaam blijven, tijdens en na de prediking !
We hebben de oudvaders, maar moeten die niet al te zeer gaan verheerlijken denk ik.
De Heere laat ons nu ook nog voorgangers, het zou anders maar een droeve zaak worden, een onmogelijkheid.
Ik snap soms ook de afglijding niet, alhoewel, ik doe er zelf ook aan mee.
Maar al te star is toch ook niet goed ?
DIA vroeg om bij de hand genomen te worden, dat lijkt me beter dan deze toon aan te slaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Precies, stel dat DIA een aantal teksten heeft die ds. Simons negeert of laat liggen, dan krijg je vermoedelijk een dogmatische en exegetische discussie over de vraag of deze teksten inderdaad beduiden wat DIA bedoeld :) .
refo

Bericht door refo »

Klinkt beetje gefrustreerd...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

DIA heeft toegezegd met feiten te gaan aantonen waar ds. Simons in afwijkt van "de oude waarheid". Laten we dat nu eerst eens afwachten. Dan kunnen we dat vervolgens toetsen aan Schrift en belijdenis.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Mara schreef:Zit met stijgende verbazing weer de felle discussie hier te lezen.
Iedere keer als DIA met iets komt, krijgt hij het halve forum over zich heen.
Zien jullie nu alleen het negatieve ? Hij is bezig ons te waarschuwen voor dwaalleer, dat hij daarmee er volgens jullie misschien naast zou kunnen zitten, dat kan, maar moet dat zo ?
Dat lied : alles wordt nieuw, mocht ik vroeger van mijn vader ook niet zingen. Ik heb het op de basisschool geleerd, veel te modern, was zijn mening.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet bij ds Simons passen !
Ik heb die lezing niet gehoord, dus kan daar geen oordeel over geven.
Maar ken wel de ligging van ds S.
We moeten allemaal waakzaam blijven, tijdens en na de prediking !
We hebben de oudvaders, maar moeten die niet al te zeer gaan verheerlijken denk ik.
De Heere laat ons nu ook nog voorgangers, het zou anders maar een droeve zaak worden, een onmogelijkheid.
Ik snap soms ook de afglijding niet, alhoewel, ik doe er zelf ook aan mee.
Maar al te star is toch ook niet goed ?
DIA vroeg om bij de hand genomen te worden, dat lijkt me beter dan deze toon aan te slaan.
Denk zo maar even:
Dat er wel meer liederen gezongen zijn die de keuze van Ds. Simons niet zou zijn.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Gesloten