Broeders,Bert Mulder schreef:Gij zult niet liegen. Als gij uw zonden bekend, dan kunnen ze vergeven worden. Maar zolang u koppig vasthoudt aan uw zonden, leeft u nog steeds in die zonde. Want dit heeft u geschreven, en nog nooit teruggenomen:backtobasic schreef: "Ten ene male onmogelijk", is dat nu ook de tale Canaan's om vromer te wiillen lijken dan anderen?
Je bent dus ook eens niet vergevingsgezind, en probeert door overdrijvingen(ik zou Maarten Luther en Johannes Calvijn door de drek hebben gesleept, terwijl ik slechts opmerkte dat deze weledele heren minder authoriteit voor mij betekenen dan zij die de bijbel hebben geschreven en Hem)mij neer te sabelen!!
Als ik deze overdrijvingen als leugens kenmerk, zitten we weer bij dezelfde beschuldiging, die jij naar mij deed wat betreft het negende gebod.
Daar moest natuurlijk alles rondom ook nog bij gezet worden, want o, wat kent meneer de wet goed.
Ik hoop maar dat je zelf erg blij bent met je vroomheid, ik word er bedroefd van.
de een hecht meer waarde aan kerkvaders, reformateurs enz dan anderen, maar in mijn stellige overtuiging kunnen en mogen deze mensen nooit meer waarde krijgen dan de Schrift.
Is dat verkeerd?
backtobasic schreef:Calvijn liet Michael Servet ombrengen voor minder, dus ik denk dat deze zaak voor de meesten hier op een bevredigende manier is afgelopen.
Vertel es hoe het wel ging.Je hoeft niets uit te braken, beetje ongeciviliseerd, vind je niet?
Anderszijds verraadt je agressie al dat je bang bent fout te zitten.
Interessant,
vergeet niet eerst even Wikipedia en google te raadplegen, en als je het eens bent een verandering op deze encycopledie aan te vragen.
O ja, Calvijn dacht ook dat Israel's verhaal over was, daarmee zat ie ook fout.
De beste Reformateur moet nog komen, en Die gaat de zondag weer Sabbat maken. zoals Jezus Zelf die ook vierde, en niet een dag later, omdat een of andere zonnegod aanbiddende Keizer dat makkelijker vond en daarmee het Tijdperk van de Pausen aankondigde.
Nog genoeg werk aan de winkel dus.
Maar laten we eerts maar eens wat vriendelijker worden en ,meer respect voor een andermansd mening op proberen te brengen,ok?
een christen dient altijd vriendelijk te zijn, aldus J.C. Ryle. Kunt gijlieden dat nu ook betrachten? Want digitale discussies los je nooit met schreeuwen op, ook al sta je voor 100% in je recht.