Israël valt Gazastrook binnen

Gian

Re: Israël valt Gazastrook binnen

Bericht door Gian »

cosmo schreef:
Gian schreef:
Opnieuw een bewijs dat je de geschiedenis niet kent.
`

Fijn, ga jij je nu eerst maar eens inlezen in de geschiedenis van Israël. Vergeet dan vooral het hoofdstukje Deir Yassin niet. En zoek ook even op wie Anwar Sadat ook al weer was.

O, o, meneer heeft ook een stok gevonden... zeg ik dat Israel alles voortreffelijk deed? Zeker niet!
Ik stop er mee cosmo.
Gegroet
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
cosmo

Bericht door cosmo »

Dat je stop vind ik prima, maar je moet gewoon genuanceerd reageren op hetgeen Israël doet.

Dat je vind dat Israël geen vrede heeft gesloten met Egypte en Jordanië, is een standpunt wat veel Israëliers niet met je delen. Misschien zou je ook eens naar haaretz.com moeten gaan, en je vergewissen wat de Israëlische media zelf te melden hebben. Of je gaat naar israelnn.com, voor nieuws vanuit een orthodox kader.

Waar ik moe van word is dat mensen Israël verdedigen en alles maar goed praten wat het doet, omdat het nu eenmaal het volk van God is. Het feit dat de Joden het volk van God is, wil niet zeggen dat ze een bepaalde bevolkingsgroep het leven zuur mogen maken of dat ze acties mag ondernemen die tot grote aantallen slachtoffers onder de bevolking leiden.

Het is overigens wel vreemd dat veel christenen veel extremer in hun opvattingen zijn dan mensen die in Israël zelf wonen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

cosmo schreef:
J.C. Philpot schreef: Heleaas heb ik je niet verontwaardigd gehoord over de vele raketten die Israel naar zich toe krijgt. Het is de plicht van de Israelische overheid om dat tot stoppen brengen en haar burgers te beschermen.
Het wrange is enkel dat er door toedoen van Israël veel burgerslachtoffers vallen. Of zijn levens van Israëlische burgers meer waard dan die van Palestijnen?
Dat is inderdaad wrang, maar er is helaas geen andere mogelijkheid. Het is bekend dat Hamas burgers als menselijk schild gebruikt, om de internationale media op de hand te krijgen.

Een Palestijns leven is net zo goed een leven, maar de eerste verantwoordelijkheid van Israel is de bescherming van haar eigen burgers. Hamas is in de eerste plaats verantwoordelijk voor de palestijnse levens, als men Israel provoceert en dwingt tot actie.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Grace

Bericht door Grace »

De voormalige Britse premier en huidige speciale afgezant van het Midden Oosten-Kwartet Tony Blair heeft de nieuwe Amerikaanse president Obama opgeroepen 'de wereld te verenigen.'

Blair vind dat Obama naar de wereldopinie moet luisteren. 'Wat hij kan doen, en ik geloof dat hij het zál doen, is een manier vinden om de wereld te verenigen,' verklaarde hij. 'Een manier waarin Amerika tegelijkertijd leidt en luistert. Dat is de sleutel.'

De inauguratie van de eerste zwarte Amerikaanse president is volgens Blair een kans om de internationale verhoudingen te transformeren. 'Ik heb nog nooit een verkiezing meegemaakt die zo de interesse van mensen had en die het beeld van Amerika in positieve zin verandert.'

'Palestijnse jongeren hebben tegen mij gezegd: ze gaan echt geen zwarte tot president kiezen. Maar ik zei: nou, ik denk van wel. Maar hen is zo lang geleerd dat Amerika iets is wat het niet is. En daarom is dit een enorm belangrijk moment. Amerika's vrienden zijn dolenthousiast en Amerika's vijanden zijn min of meer in verwarring.'

Blair zei dat hij de scheidende president Bush nog steeds als zijn vriend beschouwt en dat hij zeker in kontakt met hem zal blijven. 'Mensen geloven niet dat ik George Bush mag. Maar hij verdient respekt voor het leiding geven aan de strijd tegen terrorisme. Hij heeft een aantal zeer moeilijke beslissingen moeten maken na 11 september, en ik denk dat het de juiste waren.'

'Ik denk dat áls er een collectieve fout is gemaakt, deze het onbegrip is geweest over het feit hoe zwaar deze strijd is en hoe lang het gaat duren om deze te voeren.'

Over zijn eigen prestaties als premier van Groot Brittannië is Blair nuchter. 'Toen ik premier was hadden we 10 jaar lang een (economische) recordgroei. Helaas ben ik erachter gekomen dat dit puur geluk was,' grapt hij.

Bron: Daily Mail
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Cosmo, wat doe je nu eigenwijs? Er is niemand hier op dit forum die er blij mee is dat er palestijnen sterven door Israëlisch vuur. Israël reageert behoorlijk gewelddadig. Maar wat moeten ze dan? Wat moeten ze? Wat moeten ze hun burgers vertellen? Die raketten, ach ja, leer er maar mee leven? En hoeveel ultimatums hebben ze wel niet gesteld?

En wie heeft Hamas gekozen? Blijkbaar is dit wat de palestijnen willen.
freek

Bericht door freek »

Grace schreef:De voormalige Britse premier en huidige speciale afgezant van het Midden Oosten-Kwartet Tony Blair heeft de nieuwe Amerikaanse president Obama opgeroepen 'de wereld te verenigen.'

Blair vind dat Obama naar de wereldopinie moet luisteren. 'Wat hij kan doen, en ik geloof dat hij het zál doen, is een manier vinden om de wereld te verenigen,' verklaarde hij. 'Een manier waarin Amerika tegelijkertijd leidt en luistert. Dat is de sleutel.'

De inauguratie van de eerste zwarte Amerikaanse president is volgens Blair een kans om de internationale verhoudingen te transformeren. 'Ik heb nog nooit een verkiezing meegemaakt die zo de interesse van mensen had en die het beeld van Amerika in positieve zin verandert.'

'Palestijnse jongeren hebben tegen mij gezegd: ze gaan echt geen zwarte tot president kiezen. Maar ik zei: nou, ik denk van wel. Maar hen is zo lang geleerd dat Amerika iets is wat het niet is. En daarom is dit een enorm belangrijk moment. Amerika's vrienden zijn dolenthousiast en Amerika's vijanden zijn min of meer in verwarring.'

Blair zei dat hij de scheidende president Bush nog steeds als zijn vriend beschouwt en dat hij zeker in kontakt met hem zal blijven. 'Mensen geloven niet dat ik George Bush mag. Maar hij verdient respekt voor het leiding geven aan de strijd tegen terrorisme. Hij heeft een aantal zeer moeilijke beslissingen moeten maken na 11 september, en ik denk dat het de juiste waren.'

'Ik denk dat áls er een collectieve fout is gemaakt, deze het onbegrip is geweest over het feit hoe zwaar deze strijd is en hoe lang het gaat duren om deze te voeren.'

Over zijn eigen prestaties als premier van Groot Brittannië is Blair nuchter. 'Toen ik premier was hadden we 10 jaar lang een (economische) recordgroei. Helaas ben ik erachter gekomen dat dit puur geluk was,' grapt hij.

Bron: Daily Mail
Griezelige oproep.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Erasmiaan schreef:Cosmo, wat doe je nu eigenwijs? Er is niemand hier op dit forum die er blij mee is dat er palestijnen sterven door Israëlisch vuur. Israël reageert behoorlijk gewelddadig. Maar wat moeten ze dan? Wat moeten ze? Wat moeten ze hun burgers vertellen? Die raketten, ach ja, leer er maar mee leven? En hoeveel ultimatums hebben ze wel niet gesteld?

Ik denk dat we niet meer goed begrijpen hoe God handelt. God ziet een volk als een geheel, net zoals Hij een gemeente of een gezin als een geheel ziet. Een volk kan gestraft worden voor de daden van hun regering. Lees bijvoorbeeld de Koningen er eens op na. Ook in de andere, mn profetenboeken worden hele volken vervloekt en uitgeroeit. Door de invloeden van het humanisme en het daaruit vloeiende indidualisme, lijkt dit heel wreed, barbaars, hoewel ik denk dat deze manier van denken nog steeds plaatsvind in niet-westerse landen. Is er dan geen hoop meer voor de individuele palestijn?? Jawel, maar alleen door de Ene Weg naar de Vrede: Jezus Christus!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik kreeg net deze mail binnen
Persbericht, 6 januari 2009

Israël is in nood!
Het is nu hoog tijd om achter Israël te gaan staan. De strijd rond Gaza is niet een strijd tussen Israël en Hamas, maar een strijd tussen de God van Israël en de god van de islam. Met het oog op de ernstige situatie roepen diverse Israëlorganisaties van het Israël Platform christenen van alle kerken dringend op tot aanhoudend gebed voor Israël.
Terwijl Israël door vele pro-Palestijnse organisaties, tot aan de VN aan toe, wordt beschuldigd van oorlogsmisdaden, horen we maar weinig over wat Hamas zichzelf ten doel heeft gesteld, namelijk: de vernietiging van het Joodse volk. Israel verliet een paar jaar geleden Gaza om vrede te bewerkstelligen. Maar als reactie daarop heeft Hamas de raketaanvallen verhevigd. Ook heeft Hamas Palestijnse christenen bedreigd, gemarteld en gedood. Zelfs nu Hamas de strijd lijkt te verliezen, gaat ze hiermee door.

Op donderdag 8 januari zullen diverse Israël organisaties landelijke gebedsbijeenkomsten houden, o.a. in het Israëlcentrum te Nijkerk. Voor meer informatie zie onder.

Ook roepen we gebedsgroepen en –organisaties in heel Nederland op deze avond speciaal bijeen te komen om het aangezicht van de God van Israël te zoeken voor Israël, de Arabische christenen en de onschuldige burgers in Gaza.

De gebedsbijeenkomsten zullen beginnen om 20.00 uur en vinden o.a. plaats in:
Nijkerk: Israël Centrum, Patroonstraat 1, info Pieter Bénard, 033 – 2458824
Niezijl (Gr.): Leerhuis, Hoofdstraat 79, Niezijl, info Sieb van der Naald, 0594 – 212983
Den Haag: Pillar of Fire / Huis van Gebed Daniel: “De Bron” Loosduinen - Pisuissestraat 9. Info Jack van der Tang 070-40 40 004

Woensdag 7 januari is er in Balkbrug (nabij Ommen) een gebedssamenkomst: Hoogeveenseweg 4 info Wiert Douglas 0523 657626

Voor actuele informatie: zie http://www.israelplatform.nl <http://www.israelplatform.nl/> Op deze site zal er actuele informatie worden geplaatst over de invulling van de bijeenkomsten en nieuwe locaties.

Namens,
Jack van der Tang
Coördinator Israëlplatform
Pieter Bénard,
coördinator Gebedswerk Christenen voor Israël
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Klaio

Bericht door Klaio »

JolandaOudshoorn schreef:
Erasmiaan schreef:Cosmo, wat doe je nu eigenwijs? Er is niemand hier op dit forum die er blij mee is dat er palestijnen sterven door Israëlisch vuur. Israël reageert behoorlijk gewelddadig. Maar wat moeten ze dan? Wat moeten ze? Wat moeten ze hun burgers vertellen? Die raketten, ach ja, leer er maar mee leven? En hoeveel ultimatums hebben ze wel niet gesteld?

Ik denk dat we niet meer goed begrijpen hoe God handelt. God ziet een volk als een geheel, net zoals Hij een gemeente of een gezin als een geheel ziet. Een volk kan gestraft worden voor de daden van hun regering. Lees bijvoorbeeld de Koningen er eens op na. Ook in de andere, mn profetenboeken worden hele volken vervloekt en uitgeroeit. Door de invloeden van het humanisme en het daaruit vloeiende indidualisme, lijkt dit heel wreed, barbaars, hoewel ik denk dat deze manier van denken nog steeds plaatsvind in niet-westerse landen. Is er dan geen hoop meer voor de individuele palestijn?? Jawel, maar alleen door de Ene Weg naar de Vrede: Jezus Christus!
Jezus Christus is ook de Ene Weg naar de Vrede voor de individuele jood!!! Er is echt geen onderscheid wat dat betreft.
jvdg

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:
Als jouw buurtgenoten jou gaan beschieten omdat je er een andere mening op na houdt, zeg je dan ook dat die buurtgenoten het recht hebben jou aan te klagen en te beschieten?
Zelfs al hebben ze gelijk?
Ja, dat zijn nu eenmaal de spelregels.
Welk een vreemd spel......
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

JolandaOudshoorn schreef:Ik kreeg net deze mail binnen
Persbericht, 6 januari 2009

Israël is in nood!
Het is nu hoog tijd om achter Israël te gaan staan. De strijd rond Gaza is niet een strijd tussen Israël en Hamas, maar een strijd tussen de God van Israël en de god van de islam. Met het oog op de ernstige situatie roepen diverse Israëlorganisaties van het Israël Platform christenen van alle kerken dringend op tot aanhoudend gebed voor Israël.
Terwijl Israël door vele pro-Palestijnse organisaties, tot aan de VN aan toe, wordt beschuldigd van oorlogsmisdaden, horen we maar weinig over wat Hamas zichzelf ten doel heeft gesteld, namelijk: de vernietiging van het Joodse volk. Israel verliet een paar jaar geleden Gaza om vrede te bewerkstelligen. Maar als reactie daarop heeft Hamas de raketaanvallen verhevigd. Ook heeft Hamas Palestijnse christenen bedreigd, gemarteld en gedood. Zelfs nu Hamas de strijd lijkt te verliezen, gaat ze hiermee door.

Op donderdag 8 januari zullen diverse Israël organisaties landelijke gebedsbijeenkomsten houden, o.a. in het Israëlcentrum te Nijkerk. Voor meer informatie zie onder.

Ook roepen we gebedsgroepen en –organisaties in heel Nederland op deze avond speciaal bijeen te komen om het aangezicht van de God van Israël te zoeken voor Israël, de Arabische christenen en de onschuldige burgers in Gaza.

De gebedsbijeenkomsten zullen beginnen om 20.00 uur en vinden o.a. plaats in:
Nijkerk: Israël Centrum, Patroonstraat 1, info Pieter Bénard, 033 – 2458824
Niezijl (Gr.): Leerhuis, Hoofdstraat 79, Niezijl, info Sieb van der Naald, 0594 – 212983
Den Haag: Pillar of Fire / Huis van Gebed Daniel: “De Bron” Loosduinen - Pisuissestraat 9. Info Jack van der Tang 070-40 40 004

Woensdag 7 januari is er in Balkbrug (nabij Ommen) een gebedssamenkomst: Hoogeveenseweg 4 info Wiert Douglas 0523 657626

Voor actuele informatie: zie http://www.israelplatform.nl <http://www.israelplatform.nl/> Op deze site zal er actuele informatie worden geplaatst over de invulling van de bijeenkomsten en nieuwe locaties.

Namens,
Jack van der Tang
Coördinator Israëlplatform
Pieter Bénard,
coördinator Gebedswerk Christenen voor Israël
Jezus Christus is ook de Ene Weg naar de Vrede voor de individuele jood!!! Er is echt geen onderscheid wat dat betreft.
De God door de Joden veracht... Nog heden ten dage. Dus is de joodse god niet de God van de Bijbel. Dus is het geen strijd tussen Jehovah en Allah.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:Waar ik moe van word is dat mensen Israël verdedigen en alles maar goed praten wat het doet, omdat het nu eenmaal het volk van God is.
En waar ik moe van word is dat er mensen zijn die elke actie van Israël afkeuren, terwijl ze alleen maar bezig is (in dit geval) haar eigen bevolking te beschermen.

En dit schrijf ik, los van het feit dat het nu "eenmaal" het volk van God is.
Dat feit opzich rechtvaardigt niet iedere actie.

Hamas was gewaarschuwd.
De Palestijnen hebben Hamas gewenst, en nu dat consequenties heeft wordt er gejammerd.
Gian

Bericht door Gian »

Bert, dit is een geestelijke strijd, zoals die altijd geweest is toen de joden land kregen. Denk aan het volk toen ze Kanaan beerfde, denk aan de terugkeer naar het lang uit ballingschap, en zie de huidige ontwikkeling sinds 1948 ook in dat licht.
Het gaat misschien niet om de Joodse god zoals je het wil noemen, maar wel om een strijd tussen de God van de Joden, en Satan die zich middels de islam manifesteert.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Manifestatie voor Israël in Amsterdam
06-01-2009 14:06 | Kerkredactie
AMSTERDAM - Op het Museumplein in Amsterdam wordt zaterdagmiddag een pro-Israëldemonstratie gehouden.

Dat meldde Jeroen Bol, voorzitter van de George Whitefield Stichting (GWS), dinsdagmiddag.

Initiatiefnemer van de manifestie is Ben Kok, joods-christelijk pastor te Amersfoort. Deze was zaterdag aanwezig bij een „anti-Israëlhetze” op hetzelfde Museumplein. Om „iets aan de eenzijdigheid” te doen, ontrolde hij de Israëlische vlag „en deelde wat kaartjes uit met informatieve websites”, zo laat hij in een schrijven weten. „Als door een fors aantal wespen tegelijk gestoken stond er in no time een groep verhitte Israëlhaters tegen me aan te schreeuwen.”

Doel van de komende pro-Israëldemonstratie is „Israël en het Joodse volk een hart onder de riem te steken”, aldus Bol, „niet om ons af te zetten tegen de Palestijnse bevolking in Gaza, die overduidelijk ook zwaar te lijden heeft ten gevolge van de onverzoenlijke opstelling van Hamas richting de Joodse staat.” Tijdens de „vreedzame” demonstratie zullen dan ook „geen hetzerige anti-Palestijnenteksten worden getolereerd.”

Volgens GWS-voorzitter Bol gaat het om een officieel door de Amsterdamse stadsdeelraad goedgekeurde manifestatie, waarvan de politie op de hoogte is. De manifestatie begin om 13.00 uur en duurt tot uiterlijk 16.00 uur.

In juli 2007, toen Israël strijd voerde tegen Hezbollah, had in Amsterdam eveneens een solidariteitsactie plaats, met als motto ”Tegen terreur. Voor een veilig Israël”. Daarop kwamen toen tussen de vijf- en achthonderd mensen af.

Bron: Reformatorisch Dagblad

Een ieder van harte welkom!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Gian schreef:Bert, dit is een geestelijke strijd, zoals die altijd geweest is toen de joden land kregen. Denk aan het volk toen ze Kanaan beerfde, denk aan de terugkeer naar het lang uit ballingschap, en zie de huidige ontwikkeling sinds 1948 ook in dat licht.
Het gaat misschien niet om de Joodse god zoals je het wil noemen, maar wel om een strijd tussen de God van de Joden, en Satan die zich middels de islam manifesteert.
Is mijn inzicht, wat dit betreft, iets anders dan de uwe, geachte Gian.

Niet dat ik niet vind dat het recht en billijk is dat de Joden in Israel wonen, temeer daar de overgrote meerderheid van de 'Palestijnen' evengoed immigranten zijn, refugees uit andere Arabische landen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie