Ds. Kersten heeft eens gezegt dat wanneer iemand wenst om door Christus geredt te worden, schijnbaar genoeg ellendekennis heeft, want iemand heeft precies genoeg ellendekennis wanneer deze overtuigt is geworden van de noodzaak van verlossing van God's wege.Erasmiaan schreef:Gisteren voor het eerst een volledige preek gehoord van ds. C. Harinck. Over Openbaringen 22:17. Ik dacht even dat het een preek van ds. Moerkerken was...Tiberius schreef:Dat is precies hoe ds. Mallan redeneert.Duuk schreef:Wel vreemd dat ds. C. Harinck niet gecensureerd werd. Hoezo selectief?
M.i. onjuist, omdat ds. Harinck veel "breder" is dan hetgeen dat Bart met instemming citeert. Die breedte mis je ten enenmale bij de bezwaarden.
Nogmaals wijs ik graag op de preek van hem op prekenweb over Johannes 6 : 37 (Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen), en ook die over 2 Petrus 1 : 10 (Daarom, broeders, benaarstigt u te meer, om uwe roeping en verkiezing vast te maken; want dat doende zult gij nimmermeer struikelen.).
Dan vind je het opeens niet vreemd meer waarom hij niet gecensureerd wordt!
Geledu, je hebt gelijk. Ook ik zie hartelijk uit naar een vereniging tussen de kerkverbanden die zich gebaseerd weten op de Bijbel en de 3FvE; zoals opgesomd in de forumregels.
Zo heeft Brakel in zijn redelijke godsdienst verworpen dat er een weg zou bestaan die voor een ieder van God's volk in algemene zin gelijk zou zijn.
Nu heeft Harinck meer gezegt als dat mr. Bart heeft geciteerd. So what. Mr. Bart had het gewoon nooit goed kunnen doen. Iemand van onevenwichtig citeren beschuldigen is de makkelijkste manier om je van een inhoudelijke discussie af te maken.